Toon posts:

Asus N10J / N10Jc netbook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het snuffelen voor een vrij vlotte netbook, die ook wat games aan zou kunnen,
en mijn oog is gevallen op de asus N10J met nvidia 9300 mobile chip aanboord.
Youtube en google hangen er vol van, en het model is al sinds september op de markt naar het schijnt.
Toch kan ik in nederland geen kruimel vinden over deze mooie netbook.

Nu vraag ik me dus af, heeft deze netbook in nederland mischien een andere naam ofzo?

Het lijkt me zo vreemd dat zon netbook krachtpatser wel elders maar niet hier verkocht wordt,
en uit het buitenland importeren lijkt me riskant en vooral ook duur, dus dat maakt het ook lastig om zon netbook tepakken te krijgen.

Iemand enig idee of dit snoepje in ons kikkerlandje tekrijgen is?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-01 01:48

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens de Prijsvergelijker op HW.info is hij geïntroduceerd op 08-10-2008 en heb je een -A1 en een -A2 versie waar de A1 een 160GB HDD en de A2 een 250GB HDD bevat.

Hier een CNet review en een verkooppunt van Pixmania (€ 531,40 excl. BTW)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Allemachtig, voor een beetje meer preformance moet je wel flink meer betalen bij pixmania. :')
Omgerekend 637,20 euro bij pixmania, en 515,40 euro bij newegg in amerika,
voor 121 euro kun je hem zo onderhand beter met fedex overnight zwaar verzekerd zelf importeren.
Dat vind ik een beetje absurd aangezien de prijzen voor bijvoorbeeld de asus 1000H in amerika en hier vrijwel identiek zijn. Dus of pixmania importeerd het speciaal voor je, of ze hebben daar hele diepe zakken. :')

Ik denk dat ik dan toch maar tevreden moet zijn met spelletjes op de 1000H van een jaar of 7 oud.

Bedankt dat je me uit de droom geholpen hebt, Wiethoofd. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verkeerd zitten kijken. :') De prijs is normaal.
Er zit schijnbaar een behoorlijk prijsverschil in de 160gb versie van newegg en de 250gb versie van pixmania.
Ook zit er bij die van newegg geen externe DVD-RW drive bij, maar bij pixmania wel.

Dus toch maar overwogen om dit machientje aan te schaffen.
Hij zal waarschijnlijk beter in mijn behoeftes voorzien dan de 1000H, en mede omdat hij nu met een EXTRA 6cell batterij geleverd wordt, zal de batterijduur ook nietveel verschillen (3cell zit er zelfs ook nog bij).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, wederom een post, maar anders kijkt er niemand naar mijn toch belangrijke vraag. :')

Ik heb de shop survey van pixmania bekeken, en die staat bezaaid met huiveringwekkende verhalen!

Bij een aantal mensen is nieteens de moeite gedaan om er een neutrale omdoos omheen te doen, iemand was daardoor zelfs zijn peperdure videokaart kwijt door transport diefstal. Ze reageren in de shopsurveys tientalle malen met "Uw klacht betreffende de verpakking hebben wij doorgegeven", maat blijkbaar veranderd er daarmee geen ruk want de volgende klacht stapeld zich daar weer bovenop.

Bovendien wordt je blijkbaar je in emails afgescheept met FAQ copy/pastes en kun je op hun dure hotline zon half uur gaan zitten kwekken met een bandje tot er eindelijk iemand is die je het een en ander belooft..

Daarom wil ik dus eigenlijk liever geen 650 euro uitgeven bij dit mallafide bedrijf, want ze zijn daar dus niet bepaald vies van beroerd inpakken of een incompleet product opsturen waar je dan maanden achteraan moet gaan zitten.

Dus...
Kent iemand nog een andere Asus N10J leverancier in nederland die een fatsoenlijke credentie heeft?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2008 17:07 ]

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04-2025
Wiethoofd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:26:
Volgens de Prijsvergelijker op HW.info is hij geïntroduceerd op 08-10-2008 en heb je een -A1 en een -A2 versie waar de A1 een 160GB HDD en de A2 een 250GB HDD bevat.

Hier een CNet review en een verkooppunt van Pixmania (€ 531,40 excl. BTW)
Ik ben bang dat als je bij die link bestelt (pixmania.be) je er een krijgt met een azerty-toetsenbord en niet qwerty. Dan zou ik hem liever in de UK willen bestellen want dan weet je in ieder geval wat je krijgt (qua toetsenbord-indeling) :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Verwijderd

Topicstarter
Zou het echt zo zijn van dat toetsenbord?
Volgens asus worden ze nog niet verkocht in de benelux, dus het zou vreemd zijn als ze er een met AZERTY indeling verkochten (die worden volgens asus immers nog niet gemaakt).

• Lau26
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 23:06:
Zou het echt zo zijn van dat toetsenbord?
Volgens asus worden ze nog niet verkocht in de benelux, dus het zou vreemd zijn als ze er een met AZERTY indeling verkochten (die worden volgens asus immers nog niet gemaakt).
Jep, zie maar de kleine (grijze) bechrijving onder de dikgedrukte kop/specs. Je kunt hem ook gewoon bij Pixmania.be (niet pro, dus de consumenten-versie) bestellen, maar ook daar staat erbij dat ie als een azerty-versie wordt geleverd |:(

Zie: http://www.pixmania.be/be/nl/1910626/art/asus/n10j-hv010e-atom-n270-1-6.html

Tevens krijg je er een franse versie van XP bij ipv NL.

[ Voor 16% gewijzigd door Lau26 op 27-12-2008 23:41 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Verwijderd

Topicstarter
Gatver, mooi even de dans ontsprongen dan, ik had hem bijna besteld.
Bedankt Lau26!

• Lau26
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:13:
Gatver, mooi even de dans ontsprongen dan, ik had hem bijna besteld.
Bedankt Lau26!
Geen dank :)

Edit: voor de mensen die laptops en dergelijke uit de UK willen bestellen hier nog een shop die >wel< naar NL verstuurd. En bovendien maar maximaal 35pond aan verzendkosten rekent, dat is tenminste wat ik begrepen heb uit hun verhaal (te zien door rechtsboven op ''delivery'' te drukken) :)

http://www.warehouseexpress.com/home/default.aspx

[ Voor 49% gewijzigd door Lau26 op 28-12-2008 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
"Maar" 35 pond vind ik nogal wat hoor. ;)
Voor datzelfde geld kun je 5 kilo met fedex 3-day delivery uit amerika laten schepen.
Pagina: 1