Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:54
De workstation-pc is aan de late kant en het budget is net zoals vorige maand 2000 euro, in plaats van 2500 euro, zoals bij het voorgaande fotoshop systeem! Er is aardig wat veranderd ten opzichte van de vorige PC, zo heb ik besloten om voor een iets minder beeldscherm te gaan, maar wel voor meer performance. Daarbij moet ik zeggen dat ik niet 'heel' veel verstand van beeldschermen heb, en dan ook vooral wat betreft beeldschermen veel suggesties zou willen zien!

Zoals je ziet een core i7 platform, met 2 640gb HDD's die in raid 0 gezet kunnen worden als scratchdisk(s) en een 1TB HDD voor pure opslag. Een deel van de componenten heb ik 'geleend' van de workstation-pc van de vorige maand. De HD4850 lijkt onzinnig, maar ik kan me ook voorstellen dat iemand wel eens even lekker wil gamen, na al dat ge-fotoshop :P En natuurlijk één van de stilste koelers in één van de stilste kasten in combinatie met één van de stilste voedingen, die ook nog eens modulair is. Maar goed, schiet de configuratie maar helemaal lek, want daarom staat hij hier :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P182 Zwart€ 119,-€ 119,-
1Apple Cinema Display 23"€ 830,77€ 830,77
1Enermax MODU82+ 525€ 89,-€ 89,-
1Gainward HD4850 512MB GS€ 161,20€ 161,20
1Gigabyte GA-EX58-UD5€ 223,98€ 223,98
1Intel Core i7 920€ 229,-€ 229,-
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K3/6G€ 125,17€ 125,17
1Logitech G5 Laser Mouse€ 32,95€ 32,95
1Logitech Z-3e€ 53,-€ 53,-
1Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000€ 36,47€ 36,47
1Noctua NH-U12P€ 56,90€ 56,90
1Samsung SH-S223F€ 15,93€ 15,93
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 82,95€ 82,95
2Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB€ 52,95€ 105,90
ImporterenTotaal€ 2.162,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Vanwaar de inruil van de HP LP2475w door een Apple Cinema? Ik zou er een Nvidia NVS in doen, ook nog passief gekoeld te verkrijgen..

[ Voor 44% gewijzigd door PcDealer op 24-12-2008 23:05 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

- 2k voor een workstation met een gaming kaart ipv een quadro?
- Wat moet je met een scratchdisk van 640GB? :X

[ Voor 30% gewijzigd door curry684 op 24-12-2008 23:06 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Waarom geen Dell Ultrasharp 2408WFP ipv een Apple Cinema?
Iets goedkoper en betere specs, vooral het S-PVA panel ipv TN van de Apple maakt veel uit.

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
@ The Dud3: De Apple is dacht ik s-ips? En ik dacht dat s-ips beter was voor photoshop dan s-pva (ondanks dat de eizo's gebruik maken van s-pva, en die het beste zijn)

@PcDealer: De vorige photoshop pc had een 1300 euro dure eizo. Die past nu niet meer in het budget. Is de HP LP2475w anders ook aan te raden voor photoshoppers ?

@curry684, vervangen dus voor één 150gb raptor als scratchdisk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

VeniceX2 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:19:
@PcDealer: De vorige photoshop pc had een 1300 euro dure eizo. Die past nu niet meer in het budget. Is de HP LP2475w anders ook aan te raden voor photoshoppers ?
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008 is een WS BBG en de kritieken zijn lovend.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 24-12-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ff over die videokaart: Photoshop CS4 maakt ook gebruik van de videokaart. Toevallig van de week gezocht, maar echt duidelijke testen heb ik niet gevonden: de kracht van een HD2400 kan gebruikt worden, maar ook van een HD4850. Maar de vraag of dit in photoshop in prestatie veel verschil maakt lijkt me wel interessant.

Kan iemand mij uitleggen of een quadro-videokaart nu echt zoveel beter is dan een gewone videokaart? Immers is de basis gewoon een gpu die ook voor game-kaarten gebruikt wordt. Dat ze beter geoptimaliseerd zijn wil ik geloven, maar als je voor hetzelfde geld een veel snellere (maar niet geoptimaliseerde) kaart kan kopen: wat is dan wijsheid?

Zo'n ergo-toetsenbord is wel heel erg persoonlijk. Is het niet beter een wat meer standaard-toetsenbord te nemen?

2 van deze schijven in Raid 0 lijkt mij een beter idee:
pricewatch: Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB

Verder ga ik niet, want zoveel specifieke workstation-kennis heb ik niet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Quacka schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:38:
ff over die videokaart: Photoshop CS4 maakt ook gebruik van de videokaart. Toevallig van de week gezocht, maar echt duidelijke testen heb ik niet gevonden: de kracht van een HD2400 kan gebruikt worden, maar ook van een HD4850. Maar de vraag of dit in photoshop in prestatie veel verschil maakt lijkt me wel interessant.
Volgens mij Cuda het laatste toverwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Quacka schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:38:
Kan iemand mij uitleggen of een quadro-videokaart nu echt zoveel beter is dan een gewone videokaart? Immers is de basis gewoon een gpu die ook voor game-kaarten gebruikt wordt. Dat ze beter geoptimaliseerd zijn wil ik geloven, maar als je voor hetzelfde geld een veel snellere (maar niet geoptimaliseerde) kaart kan kopen: wat is dan wijsheid?
Qua snelheid zul je in PS met hardware acceleratie aan nog niet zo snel een HD4850 nodig hebben hoor, met minder kom je ook heel ver. Het gaat ook vooral om de hoeveelheid videogeheugen die je beschikbaar hebt, daar steken de pro-kaarten vaak wat verder mee uit. Erg handig dus.

Buiten dat zijn pro-kaarten inderdaad in de drivers wat meer geoptimaliseerd en zul je veel eerder op support - van beide kanten - kunnen rekenen. Ook is de hardware 'het neusje van de zalm', de checks zijn strenger, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
wat ik @ irc al zei over die scratchdisks:

Voor veel kleine i/o's: gewoon een raptor of een snelle SSD (bijv die nieuwe van Intel die reviewed is @ fp) vanwege de accesstimes.
Voor veel grote files: 2 flinke schijven in mirror ivm doorvoersnelheid

:)

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Goed ik heb ook wat aanmerkingen, moet nu toch even een half uurtje wachten en heb dus weinig te doen :P

Als eerste en belangrijkste, dat apple beeldscherm is echt een big no-no. Compleet verouderd en de prijs staat totaal niet in verhouding met de kwaliteit. Neem scherm met een S-IPS/H-IPS of een S-PVA/MVA panel (voorkeur in die volgorde). Misschien dat het nieuwe apple scherm wel een goed panel heeft, maar dan nog in de prijs kwaliteit niet optimaal, bovendien heeft het nieuwe scherm alleen een displayport. Schermen die ik zelf erg goed vind (en gebruik) zijn schermen van Dell (met een S-PVA panel) van 24inch. Ik zou zelf gaan voor 2x19 en 1x24 inch, waarbij je de 19inch schermen 90 graden kan draaien. Verder kan er ook wel een spyder bij zodat de kleuren nog beter kloppen. Dat zijn ook de kosten niet.

Verder is het af te raden om samsungschijven in RAID te gebruiken, daar zijn erg veel problemen mee. Ik zou zelf een setje WD schijven gebruiken of misschien zelfs een leuke SSD icm een dataschrijf. Omdat een SSD nog vrij nieuwe techniek betreft kan er natuurlijk ook gekozen worden voor een paar normale schijven in RAID0 (WD heeft mijn voorkeur) of een raptor. Ook kan het toevoegen van een externe HD ook een goed idee zijn zodat de kostbare niet per ongeluk in een digitaal zwart gat verdwijnen.

Wat betreft de videokaart, ik weet niet veel van videokaarten icm photoshop, maar volgens mij was een professionele kaart niet nodig voor GPU powered photoshop bewerkingen, ik zou dan ook gaan voor passief gekoelde kaart uit de midrange.

De rest van het systeem moet ik nog even naar kijken, maar daar heb ik op het moment nog geen aanmerkingen op.

• Marc Rademaker
@KC_Kaas

Bedankt voor de reactie, erg behulpzaam. Zou je een Dell Ultrasharp 2408WFPm of de bovengenoemde HP LP2475w aanraden? Ben alleen bang dat 2x19" in portrait mode niet in het budget passen :)

Over de HDD, 2x150gb velociraptors in raid 0 met een 1TB opslag HDD? Misschien kan er inderdaad wel een 1TB exterene e-sata HDD bij, als er een goedkoper beeldscherm in komt te zitten.

De videokaart is overkill, en zal ook wel plaatsmaken voor een HD4650 met 512mb gddr3, of iets dergelijks, voor 50-60 euro.

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Is een HD3870 misschien iets? Met de juiste software heb je een super videokaart (lees FireGL v8600/v7700)
En een leuke game kaart voor na het werken :)

• KC_Kaas
  • Niet online
Wat betreft de schermen:
Het HP scherm is beter, maar gebruikt volgens mij een samsung panel, je zou dus ook voor een samsung kunnen kiezen met het zelfde panel.
We like to think that after spending over $600 on a 24" LCD, users will get a high-quality experience. That may not always be the case, but at least with the Samsung 245T we have no qualms with recommending it as a very good 24" LCD. Perhaps a better recommendation however would be to try and purchase a 24" LCD that comes with a Samsung S-PVA panel; all of the LCDs we've tested that have Samsung panels perform admirably, with the deciding factors generally being a personal preference -- external appearance, extra features, or more likely price.
Zie verder op AnandTech voor nog meer testresultaten. Vooral de kleurweergave is erg belangrijk.

Voor wat uitleg over de verschillende panels is deze website leuk leesvoer

Nog een kleine toevoeging:
Afhankelijk van het budget zou er gekozen kunnen worden tussen bijvoorbeeld een raid0 van 2 WD schijven en een externe schijf voor backups (eventueel nog een extra interne schrijf voor extra dataopslag) Zoals ik al melde heb ik weinig ervaring met photoshop, maar ik twijfel of een raptor set het geld waard is. Het scheelt 150 euro, daar heb je bijna een 19 inch scherm voor om de photoshop controls op te zetten. Misschien kan je meerdere opties aanbieden, 1 met raptors, 1 met een ssd (ik weet niet hoe belangrijk accestimes zijn) en 1tje met een extra 19inch scherm

[ Voor 22% gewijzigd door KC_Kaas op 25-12-2008 01:06 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

VeniceX2 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:29:

De videokaart is overkill, en zal ook wel plaatsmaken voor een HD4650 met 512mb gddr3, of iets dergelijks, voor 50-60 euro.
Een NVS kost ook zoiets, maar is passief gekoeld, max 21Watt en ondersteund door verschillende softwarepakketten en heeft CUDA op de 290 en 450.
KC_Kaas schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:57:
Wat betreft de schermen:
Het HP scherm is beter, maar gebruikt volgens mij een samsung panel, je zou dus ook voor een samsung kunnen kiezen met het zelfde panel.

[...]
Ik heb gelezen dat de HP een LG.Display panel gebruikt van de laatste generatie.

[ Voor 34% gewijzigd door PcDealer op 25-12-2008 01:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de mogelijkheid tot een RAIDarray wil bieden zou ik geen Samsungs nemen. Er zijn genoeg verhalen waarbij het volledig fout gaat met die gevallen. Mogelijk dat het wel gaat werken, maar neem dan het zekere voor het onzekere en duw er een WD in.

• KC_Kaas
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:02:
[...]

Ik heb gelezen dat de HP een LG.Display panel gebruikt van de laatste generatie.
Je hebt helemaal gelijk, ik had een andere HP in mijn hoofd, sorry voor de verwarring.

Wel weer wat nieuwe info, uit een andere test::
Conclusion
So are we going to see an invasion of 24"s like what we saw recently with the 22"? Manufacturers are very skeptical, however, we think that this diagonal size is going to rapidly replace the 22" for advanced users. The only limitation will come in terms of graphics, because for the latest games in 1920x1200, a GeForce 8800 GTS 640 MB, or even an 8800 GTX, won’t be too much. For other uses, an entry level card will be sufficient.

The stocks of 24"s which were ordered are proof of manufacturer’s skepticism towards this diagonal size. We, however, wouldn’t be surprised if there were shortages for the products with the best quality/price ratio at year’s end – exactly as was the case for a period of six months with the 22 inch. In other words, it wouldn’t be too surprising to see the Iiyama screen in short supply.

Launched at a recommended price of 499 euros, it combines almost everything needed for a versatile screen except very large viewing angles. Otherwise, in terms of ergonomics, reactivity, default colors, price and design, it was well conceived. Currently, it is the least expensive on the market, however, soon other screens could go even lower with the possibility of a 24 inch for 399 euros between now and Christmas. Just don’t expect calibrated rendering or such ergonomics as the B2403WS’.

Dit stukje
The Samsung 245T should please professional photographers on the condition that they have a good calibrator and the eye to fine tune parameters. It’s just too bad that Samsung didn’t pre-calibrate its monitor and that the MPA function is so inefficient.

And what about Dell? The 2407WFP is only around for a few more weeks and already in some countries Dell has presented its successor, the 2407WFP HC. More specifically, this is the same screen but with an extended gamut. In the US, for example, it is offered (on sale as we speak) for 569 dollars (without tax) or 411 euros (without tax or 492 euros taxes included). If you are starting to believe in miracles, go to Dell.fr for a dose of reality. There we can see that the current 2407WFP, or its previous version, is at 981 euros taxes included and not on sale. When feeling generous, Dell will sometimes lower this price to around 730 euros but either way we are far from its US strategy.
Dit wel een review van een jaar oud, ik moet nog even opzoek naar een review van het HP scherm. Misschien dat iemand weet wat voor een panel er in zit? Of zelfs een vergelijkende test weet te vinden.

Edit:
Oke, even wat opgezocht:
HP LP2475w
Scherm met DisplayPort en USB-hub

Redactie PC Magazine
18 september 2008
Bron: PC Magazine

HP levert als enige een scherm met een S-IPS-paneel en is tevens één van de weinige fabrikanten die al een DisplayPort voorziet en er zelfs een kabel voor bijlevert. We krijgen een scherm met een redelijk bewegelijke voet en een ingebouwde USB-hub.

Helaas zijn de resultaten die dit paneel neerzet niet indrukwekkend, op één detail na: de responstijden van het S-IPS-paneel zijn de snelste in de hele test. En dat is heel interessant voor gamers.
Hmmmm, wel raar, een S-IPS scherm dat slechte kleuren geeft, misschien niet goed gecalibreerd

Edit 2:
Oke na het lezen van de volgende review werd het wat duidelijker, het is een goed scherm, alleen niet met de default instellingen...
If I compare the colour accuracy results of the LP2475W with the other 24"+ sized screens we have tested, I see the above graph. As you can see, while the default colour accuracy overall was not that good, the calibrated results were excellent. The average dE results before and after were actually identical to the Hazro HZ30W, but the HP LP2475W had the slight edge after calibration as we have discussed above. All in all, calibraiton was a great success. You can be confident of some very good colour rendering capabilities from this screen, but you are going to have to invest in a hardware colorimeter if you want the best from it.
Bron: tftcentral

Maar ik had al gemeld dat er toch iets van een calibratietool bij moet

[ Voor 22% gewijzigd door KC_Kaas op 25-12-2008 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Voorlopig gaat het er dan zo uit zien. De videokaart is vervangen voor een NVIDIA NVS 290, de 640gb HDDs zijn vervangen door twee 150gb velociraptors, die in raid gezet kunnen worden. En het beeldscherm is natuurlijk vervangen door de HP LP2475w. Nu moet er waarschijnlijk nog een calibratietool bij, alhoewel we er voor de eenvoud ook van uit kunnen gaan dat de koper die al heeft, of het door iemand anders laat doen. maar ik hoor graag suggesties voor een goede calibratietool.

#ProductPrijsSubtotaal
1HP LP2475w€ 536,45€ 536,45
1Intel Core i7 920€ 248,20€ 248,20
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K3/6G€ 126,11€ 126,11
1Logitech G5 Laser Mouse€ 32,95€ 32,95
1Noctua NH-U12P€ 56,90€ 56,90
1PNY Nvidia Quadro NVS 290 x16€ 98,25€ 98,25
2Western Digital Velociraptor WD1500HLFS, 150GB€ 145,40€ 290,80
ImporterenTotaal€ 2.009,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Industry standard, niet op bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Dat ding kost 80 euro, ik dacht dat het meer zou zijn :P Nog geen 10% over het budget lijkt mij geen doodzone :D Heeft iemand verder nog op of aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

De Pro en Elite zijn 180 en 250 respectievelijk :P Maar overkill voor single monitor thuisgebruik.

[ Voor 32% gewijzigd door curry684 op 27-12-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
Wat ik me afvraag, waarom niet de kast uit de vorige editie. Dan hoef je geen voeding meer te kopen en bespaar je 20 euro, waarmee je de spider kunt betalen zodat je toch beetje binnen budget blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Niet online
Ik heb toch ook weer wat aanmerkingen:

Het valt me op dat een groot deel van het budget opgaat aan koeling en aan de kast / voeding. Ik snap dat een goede voeding erg belangrijk is, maar 210 euro van de 2000 is niet echt in verhouding vind ik. De kosten van de processorkoeler vind ik ook behoorlijk hoog, alleen is daarvoor niet echt een goedkoper alternatief voor te vinden behalve de luidruchtigere standaardkoeler...

Ik zou willen aanraden om te kijken naar:
De Antec LifeStyle Sonata III Zwart voor 110 euro (deze heeft een stille en goede 500 Watt voeding) of de
Cooler Master CM 690 voor 60 euro (waarbij er 50 euro over blijft voor een goede voeding van bijvoorbeeld seasonic)

Hiermee wordt voldoende bespaard om een mooie spyder e.d. (calibratietool) te kopen.

Edit:
Doordat ik opzoek was naar een betaalbare 1366 koeler was ik mooi te laat....

[ Voor 5% gewijzigd door KC_Kaas op 28-12-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
Mooi om te zien dat jij die gedachten ook had. Jou kast van Antec is zelfs nog goedkoper dan het model uit de vorige BBG editie. Misschien is het toch het overwegen waard de Sonata Plus 550 te nemen omdat deze 50W meer in zijn voeding heeft, iets wat mijn inziens voor een workstation nooit kwaad kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Maar met de sonata 3 lever je wel in op de stilte, en op de voeding, die dan niet modulair is (en minder stil). Opzich zijn het mooie suggesties, maar dit is niet bepaald een 'budget-build'. De 2000 euro is ook een richtlijn en staat niet helemaal vast, omdat workstations kunnen verschillen qua benodigde componenten, zoals een duur beeldscherm en een calibratietool.

Met de calibratietool zitten we op 2100 euro, dat is 5% over het budget. Door de sonata plus of de sonata 3 te nemen besparen we nog geen 5%. Wat ik zeggen wil is, denk je niet dat je langer plezier zou hebben van de antec p182 + modulaire voeding, voor slechts een klein beetje extra geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Laatst online: 06-08 14:37
Houd er wel rekening mee dat je met de spyder express ook niet hetzelfde resultaat moet verwachten, wat bij de duurdere varianten wel het geval is.
Testing more thoroughly with the LaCie Blue Eye Pro revealed that colour accuracy was not perfect when calibrated with the Spyder, and certainly no match for the enhanced calibration techniques of the Gretag-made device. If you need to do colour critical work then I would suggest investing in something more expensive than the Spyder, but this is probably common sense anyway. For an average user, the Spyder might be a nice investment to help you set up your screens and other devices to a comfortable level, but remember that real accuracy is still not achievable without more advanced methods.
bron: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/spyder2express.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 22:36

Anton

NetApp Implementation Engineer

Ik heb ook nog een vraagje over de koeler: er staat namelijk nergens dat die geschikt is voor Socket 1366, voor een Core i7 dus. Als je daarop gaat zoeken in de pricewatch kom je maar een handjevol producten tegen. Of kan je de meeste socket 775 koelers ook op een X58 moederbord zetten?

Ik ben zelf ook bezig om een nieuw systeem te verzinnen, en deze workstation komt al aardig in de buurt (ik had dezelfde kast, proc, moederbord, harddisk en monitor in gedachten) maar de keus voor de koeler viel bij mij op de Nexus Low 7000. Al vraag ik me af of die echt goed presteert, hij lijkt me vrij klein en licht en reviews heb ik nog niet gevonden.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
De pricewatch was nog niet helemaal up to date. Nu wel. Er is een aparte koeler voor s775/am2 of voor SE 1366. Over die nexus low 7000 kan ik trouwens weinig zeggen, behalve dat ik dacht dat die voor HTPC's is.

Er is trouwens besloten dat het systeem blijft zoals hij nu staat, de calibratietool wordt niet in de prijs opgenomen, maar wel vermeld, waardoor we precies op 2000 euro zitten.

En de noctua heeft het veld moeten ruimen, omdat de SE 1366 een stuk duurder is ten opzichte van de thermalright ultra extreme 120, die ook erg stil kan zijn.

Het ziet er nu als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1HP LP2475w€ 536,45€ 536,45
1Intel Core i7 920€ 248,20€ 248,20
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K3/6G€ 126,11€ 126,11
1Logitech G5 Laser Mouse€ 32,50€ 32,50
1PNY Nvidia Quadro NVS 290 x16€ 98,25€ 98,25
1Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366 RT€ 58,49€ 58,49
2Western Digital Velociraptor WD1500HLFS, 150GB€ 145,40€ 290,80
ImporterenTotaal€ 2.011,13

[ Voor 84% gewijzigd door Marc Rademaker op 29-12-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

G-ZeS schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:42:
Houd er wel rekening mee dat je met de spyder express ook niet hetzelfde resultaat moet verwachten, wat bij de duurdere varianten wel het geval is.

bron: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/spyder2express.htm
Die LaCie kost dan ook rond de 400 euro ;) Ik denk dat je bij de BBG idd even moet vermelden dat de Spyder niet subliem is, maar om een kwart van je budget in de calibrator te stoppen lijkt me ook wat overdreven (wat dat betreft kun je je sowieso afvragen of een calibrator thuis hoort bij de workstation specs overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Laatst online: 06-08 14:37
curry684 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:53:
[...]

Die LaCie kost dan ook rond de 400 euro ;) Ik denk dat je bij de BBG idd even moet vermelden dat de Spyder niet subliem is, maar om een kwart van je budget in de calibrator te stoppen lijkt me ook wat overdreven (wat dat betreft kun je je sowieso afvragen of een calibrator thuis hoort bij de workstation specs overigens).
Dan zou je beter kunnen kiezen voor een monitor die met fabrieksinstellingen goede resultaten geeft. Het kleine broertje (22") van deze monitor(welliswaar niet met IPS scherm) wordt vanaf de fabriek geleverd met hele nette standaardwaardes.
Pagina: 1