LG L1917S Slechte gradienten weergave

Pagina: 1
Acties:

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter
Om maar bij het begin te beginnen :P
Vorige week probeerde ik mijn pc op te starten, en tot mijn verbazing startte er een scherm niet op. Na een hoop gevloek werd de boosdoener gevonden, een opgeblazen condensator in de voeding. Vervolgens een exemplaar met dezelfde waarde teruggesoldeerd en jawel, hij deed het weer.

Alleen sinds die tijd blijft ie toch een beetje raar doen. Er lijkt vrij weinig aan de hand, maar bij het weergeven van gradienten en sommige blauwtinten treedt er toch een irritante "grens" of lijn op. Het nieuwere broertje de L1919S staat erlangs en heeft nergens last van. En tot voor kort de andere ook niet.

Nou vraag ik me af of hier iets aan te doen is. Ik ben opsich wel een knutselaar en ik zit er niet mee om het ding helemaal open te trekken. Maar ik heb geen idee waar het vandaan komt. Dus weet ik ook niet waar ik moet beginnen met zoeken :P

Ik heb er een foto van gemaakt met een vergelijk exemplaar op de L1919s, nou is wel het probleem dat de camera ook niet zo lekker met gradienten overweg kan, dus het is niet echt overduidelijk :+

This is the anomaly at 10:30 PM :P
Afbeeldingslocatie: http://australie.dezeserver.nl/bras1.jpg

Hier het vergelijk op de "goede" monitor.
Afbeeldingslocatie: http://australie.dezeserver.nl/bras2.jpg

Het gaat dus om de rechte lijnen die zichtbaar zijn op het 1e plaatje. De andere vervorming is van de camera :+

Ik heb al monitorkabels gewisseld, heb de videokaart uitgang gecontroleerd met andere monitor en heb zelfs de stroomkabel verwisseld. Het zit echt in de monitor. Instellingen wijzigen, of terug naar fabrieksinstellingen doet niets. Zou ik binnenin iets gesloopt hebben met mijn soldeeroperatie?
Ik vrees zelf dat het einde verhaal is voor deze monitor, maar ik ben als student niet echt in de positie om effe een nieuwe te halen, en garantie zit er ook niet meer in. Als er nog wat getweaked kan worden.... GRAAG _/-\o_