Toon posts:

Wel verbinding, maar toch niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben mijn PC aan het aansluiten op de router via een UTP kabel, ipv via wireless. UTP kabel gelegd, prima (na aanvankelijk verkeerde paarvolgorde gebruikt te hebben maar ok :+ ).LAN-verbinding inschakelen, prima. Toch niet.

Als ik de verbinding inschakel, vindt Windows dat het werkt (XP SP3). Netjes intern IP ingesteld, precies hetzelfde zoals ik op mijn wireless had. Op mijn modem begint het lampje ook flink actief te doen. Maar daadwerkelijk verbinding is er NIET. In de netwerkstatus zie ik namelijk dat er wel paketten naar de modem worden verstuurd, maar na een minuut of 10 heeft hij er maar enkele terug ontvangen. Ik kan dus ook geen verbinding met internet maken.

Kabel gecheckt met andere PC die al tijden via kabel zit - werkt. Nieuwste drivers voor mijn netwerkkaart gehaald (standaard kaart v/d Asus P5Q-E, n Marvell Yukon nogiets), geen resultaat. De virtual cable tester van Marvell blijft hangen op length evaluation, maar geeft wel aan dat het een 100mbit lijn is :?
Ook alle duplex instellingen geprobeerd - geen verschil.

Aangezien zowel de modem als windows de verbinding wel vinden, denk ik dat t in de config zit oid, maar ik ben nu toch best radeloos.

PS: wireless doet het dus wel gewoon, daar zit ik nu nog op :/

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-03 14:45
Netjes intern IP ingesteld, precies hetzelfde zoals ik op mijn wireless had
Heb je precies hetzelfde IP-adres ingesteld als op je wireless kaart ? Dat gaat dan namelijk niet werken..

Waarom laat je je PC geen adres vanaf je router verkrijgen ? Ik neem aan dat je router toch wel een DHCP-server functie in zich heeft ? Dan worden alle instellingen precies goed gezet.

Verwijderd

Topicstarter
nextware schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:42:
[...]

Heb je precies hetzelfde IP-adres ingesteld als op je wireless kaart ? Dat gaat dan namelijk niet werken..

Waarom laat je je PC geen adres vanaf je router verkrijgen ? Ik neem aan dat je router toch wel een DHCP-server functie in zich heeft ? Dan worden alle instellingen precies goed gezet.
Ja, dat snap ik, ik zet dan ook eerst de wireless uit voordat ik de kabel verbinding aangooi.. :Y
Evengoed ook al andere geprobeerd voor de zekerheid, en nee dat werkt niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 00:15 ]

Verwijderd

Hoe zit het met pingen?
Kan je bijvoorbeeld wel pingen naar het IP van je router?
Als dat wel lukt, probeer daarna dan ook eens www.google.nl of een andere website.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:14:
[...]

Ja, dat snap ik, ik zet dan ook eerst de wireless uit voordat ik de kabel verbinding aangooi.. :Y
Evengoed ook al andere geprobeerd voor de zekerheid, en nee dat werkt niet.
Zijn je modem en je wireless AP hetzelfde apparaat? Zo nee, dan zitten ze waarschijnlijk in een ander subnet en moet je dat dus aanpassen voor je bedraade verbinding. Leg eens uit wat je nu precies aan apparatuur hebt staan en post eens een ipconfig /all voor je wireless en je bedraade verbinding. Geef ook even het interne IP van je modem voor de volledigheid.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:44:
[...]

Zijn je modem en je wireless AP hetzelfde apparaat?
Ja. Modem is de standaard Tele2 modem.
Ipconfig en ping gedaan voor zowel wireless als kabel:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v283/xeLJoYo/pingwireless.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v283/xeLJoYo/pingkabelvastip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v283/xeLJoYo/pingkabeldhcp.jpg

Intern adres v/d modem is dus 192.168.1.1.
Het vreemde is, als ik dus een vast IP config heb, brandt het lampje op de modem WEL, en krijg ik dus enkele paketten terug. Maar als ik automatisch laat toekennen, brandt het lampje NIET, en krijg ik absoluut geen paketten.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:58
Deze grap heb ik ook eens op een Tele2 modem gehad. Je moet een andere LAN poort pakken. 1 en 2 zijn voor digitale televisie, ondanks dat de icoontjes het anders doen vermoeden. 3 en 4 kan je voor pc's gebruiken.
Volgens de helpdesk hoort er een sticker achterop te zitten, over de connectors, dat het duidelijk aangeeft, maar die was er bij die ik installeerde al vanaf.

[ Voor 36% gewijzigd door gertvdijk op 26-12-2008 13:14 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:12:
Deze grap heb ik ook eens op een Tele2 modem gehad. Je moet een andere LAN poort pakken. 1 en 2 zijn voor digitale televisie, ondanks dat de icoontjes het anders doen vermoeden. 3 en 4 kan je voor pc's gebruiken.
Volgens de helpdesk hoort er een sticker achterop te zitten, over de connectors, dat het duidelijk aangeeft, maar die was er bij die ik installeerde al vanaf.
Alleen zit ie al in poort 4. Andere ook geprobeerd; allemaal hetzelfde. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2008 15:34 ]

Pagina: 1