Toon posts:

2e 23" beeldscherm niet volledige res

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb pas 2x 23" beeldschermen van Samsung aangeschaft (syncmaster 2343BW's) en aangesloten op mijn 7800GT. Met mijn vorrige schermen (2x 20.1" 1680x1050) heb ik geen problemen gehad. Maar nu zit ik met het volgende:

Mijn 2e scherm neemt niet de maximale resolutie aan van 2048x1152... Het 1e scherm wel en het 2e scherm is niet kapot want dat heb ik getest door ze tijdelijk om te wisselen. Het 2e scherm kan maximaal tot 1680x1050... zowel met de windows properties, als met de software van nvidia. custom resoluties helpen ook niet, zelf gefoorceerd HD werkt niet.

Kunnen jullie mij helpen?

Ligt dit aan het feit dat mijn grafische kaart niet meer ondersteund, of is het softwarematig?

Als het aan de kaart ligt:
Moet ik dan 2 kaarten kopen? Of is een Nvidia GTX260 (of andere enkele alternatieven) genoeg?

Thanks!
Adriaan

Verwijderd

Het zou misschien zo kunnen zijn dat je 7800GT 1 duallink dvi aansluiting heeft (die gaat tot 2560x1600) en 1 singelink (die gaat tot 1920x1200), maar dat weet ik niet zeker.

Gewoonlijk zou het met één kaart wel moeten werken, en zeker met een nieuwe kaart wel.

Verwijderd

Topicstarter
ff een screenshot van het probleem:
Allebei de schermen zijn: Samsung syncmaster 2343BW's met een res van 2048x1152..
(althans het 1e scherm weergeeft dat, het 2e natuurlijk niet..)
http://www.adrianwaterhouse.com/media/res_problem.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 22:22 . Reden: plaatje te groot ]

Verwijderd

ja dan zou het kunnen zijn wat ik zeg, heb je trouwens de drivers van je monitor al geprobeerd, die erbij zitten? Zou kunnen helpen.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 08:33
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:12:
Het zou misschien zo kunnen zijn dat je 7800GT 1 duallink dvi aansluiting heeft (die gaat tot 2560x1600) en 1 singelink (die gaat tot 1920x1200), maar dat weet ik niet zeker.

Gewoonlijk zou het met één kaart wel moeten werken, en zeker met een nieuwe kaart wel.
Lijkt me aannemelijk verhaal omdat hij precies op de grens van dual link blijft steken nu.
Ik heb ooit iets gehoord over de 'reduced blanking' optie om tot ongeveer 2500x1600 in single link te komen maar ik weet hier verder niks over.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:40:
ja dan zou het kunnen zijn wat ik zeg, heb je trouwens de drivers van je monitor al geprobeerd, die erbij zitten? Zou kunnen helpen.
De drivers van de monitor heb ik al geinstalleerd..

Ik heb even goed gezocht naar dat single en dual link geval, Bedankt hiervoor want bij deze is het opgelost (althans, ik weet waar het aan ligt).. De grafische kaart (7800GT) heeft inderdaad 1 single link en 1 dual link dvi poort. Vandaar dat ik het niet voor mekaar kreeg het scherm op de 2e poort een hogere resolutie te geven.

Ik zal dus een nieuwe kaart moeten kopen die 2x dual link dvi poorts heeft...

Thanks for the help!

Verwijderd

No problem :)
Pagina: 1