Toon posts:

Afbeelding browsen en uploaden in 1 klik.

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo kweaters!

Komtie ... ik heb een PHP image-pload-script draaien op mijn website, en die werkt op zich prima.
Nu zou ik alleen graag hebben dat je niet een aparte browse-button en een aparte send button hebt.
Dat kan. Dat ben ik wel vaker tegengekomen, maar hier is een voorbeeld: http://www.blogger.com/edit-profile.g#photo.

(Bekijk daar de source van en zoek op 'computer', dan kom je bij het goede stuk.)

Meer script-files die daar toe zijn gevoegd, maar waarin ik helaas niks nuttigs kon vinden:Thanks a lot bro's!

Groeten en gladde feestdagen enzo. Val niet!

REmko//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Heb je al eens een onchange event op het element gezet? Zodra de inhoud veranderd kun je submit uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt man!

maar zou je kunnen uitleggen hoe precies?

thnx,
R//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:32:
bedankt man!

maar zou je kunnen uitleggen hoe precies?

thnx,
R//
sorry, maar heb je al gezocht?
ik geef je een voorzetje:
http://www.w3schools.com/...e=tryhtml_input_type_file
zodra je dus iets gekozen hebt wil je dat het fomulier gesubmit word. Zet in je input element: onchange="".
Dan mag je zelf uitvogelen wat tussen er " " moet komen staan. :)

Verwijderd

Topicstarter
haha, ja sorrie hoor, ik ben lui, het is kerst ...

ik kom er vast wel uit en anders laat ik het nog wel weten ...

grtn,
R//

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 21:34
Offtopic: Maar je hoeft niet onder elke post je groeten te zetten. Op GoT groeten we elkaar all-the-time;)

Merry Christmas;) of doen we dat ook altijd :+

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:00
Toch interessant hoe mensen "lui" als een positief argument gebruiken om andere mensen iets voor zich op te laten knappen. Probeer dat eens op je werk zou ik zeggen, en kijk wat ze er daar van vinden...

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:52

Copyman

Dode muis

Je kan dit natuurlijk van twee kanten bekijken, het kan een gemak zijn, maar je iemand er ook mee in twijfel brengen.

Scenario:
Gebruiker wil een afbeelding uploaden, klikt op bladeren en dubbelklikt op een foto. Per ongeluk één te laag. Laat dit nou net een privéfoto zijn. Hij kan hem op een later punt misschien wel verwijderen, maar wie zegt dat het systeem niet een kopie laat staan?

Maar misschien draaf ik wat te ver door nu... :+

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ... ik ben er nu toch alweer meer dan een uur mee bezig. Echt vanalles geprobeerd.

Ik heb nu dit:
code:
1
2
3
<form name="submitpaul" action="<?php echo $_server['php-self'];  ?>" method="post" enctype="multipart/form-data" id="something" class="uniForm">
        <input name="new_image" id="new_image" size="0" type="file" onchange="javascript:submitpaul.submit()">
</form>

En hij doet wel iets als je een bestand hebt geselecteerd, maar niet het bestand versturen ...

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:52

Copyman

Dode muis

Niet goed gelezen.

Wat krijg je wèl?

[ Voor 86% gewijzigd door Copyman op 25-12-2008 13:00 ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
FireAge schreef op donderdag 25 december 2008 @ 12:10:
Toch interessant hoe mensen "lui" als een positief argument gebruiken om andere mensen iets voor zich op te laten knappen. Probeer dat eens op je werk zou ik zeggen, en kijk wat ze er daar van vinden...
Precies.

Voor topicstarter: hier op GoT verwachten we wel een flinke dosis eigen inzet en zelfwerkzaamheid; anderen je klusjes laten opknappen is hier verre van gewenst. Dit valt gewoon onder Kan iemand even...? en daar doen we dus niet aan. Kerst of niet.

Neem even onze Quickstart en ons Algemeen beleid door; dan weet je in ieder geval hoe het er hier aan toe gaat.

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 25-12-2008 13:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.