[php] reactie beheer systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Inmiddels is mijn (hobby) website in 14 maanden uitgegroeid tot een website waarop dagelijks ongeveer 9000 bezoekers komen. Het is een website waarop bezoekers foto's kunnen plaatsen, dagelijks worden er zo'n 20 nieuwe foto's ingezonden en worden er per dag ongeveer 100 nieuwe reacties geplaatst.

De bezoekers hebben de mogelijk om op de ingezonden foto's hun reactie te geven, meestal gaat dit goed. Soms is het meningsverschil zo groot dat het volledig uit de hand loopt. Momenteel lees ik de laatste reacties even door en als alles goed is, hoef ik niets te doen.

Soms heb ik het (te) druk en kijk ik 's avonds alleen even of een keer in de twee dagen hoeveel actie er op de site is. Het kan dus voorkomen dat niet alle reacties door mij gelezen worden.

Hoe kan ik alle reactie gemakkelijk doorlezen en eventueel verwijderen?
Hoe doen ze dit bij een website als Dumpert.nl dit?

Want om alle items steeds langs te lopen is, als de website zo blijft groeien, natuurlijk geen doen. Wie heeft hier een goed idee voor?

//edit;
deze topic heb ik in php gepost, omdat ik op de website gebruik maak van php en een mysql databeestje.

[ Voor 5% gewijzigd door Martine op 24-12-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Misschien een knopje maken á la "deze reactie is niet oké", en die in een tabel zetten en uitlezen in je backend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediQ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:31
Een bot oid kan wel bepaalde woorden filteren, maar niet voor je zien of een reactie gepast is danwel beledigend of verkapt schelden.

Ik vrees dat je het moet doorlezen :)

Ook achter Dumpert/GeenStijl zit een heel team aan moderators.

edit:
En ze maken idd gebruik van tools als wat Luqq beschrijft, waarbij gebruikers snel kunnen aangeven als er iets niet door de beugel kan.

[ Voor 24% gewijzigd door MediQ op 24-12-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Een 'niet ok' knopje wordt al bij iedere reactie weergegeven, echter wordt hier zeer weinig tot geen gebruikt van gemaakt, de overige bezoekers vinden het wel leuk als een ander begint te schelden.

Alles doorlezen vindt ik niet zo erg, alleen moet ik de hele site doorsnuffen op zoek naar narigheden.. :9

//edit;
momenteel lees ik gewoon de laatste reacties per dag uit en plemp ik op een pagina, alleen dan zit er geen verhaal in en lijken de reacties soms erger dan ze zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Martine op 24-12-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediQ
  • Laatst online: 19:31
Je kan natuurlijk een 'admin' pagina maken waar alle comments (van alle foto's) op een rijtje staan. Dan kan je daarvandaan moderaten, zodat je niet alle foto's langs moet, dat is idd onnodig werk

Oh dat had je al. Naja, je kan het eventueel threaded maken. Alle nieuwe comments per foto's op een rijtje. Een beetje javascript zodat je het ook nog netjes met tabjes kan doen enzo. Maakt het net weer iets makkelijker voor jezelf :p

[ Voor 39% gewijzigd door MediQ op 24-12-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit soort dingen zullen altijd handwerk blijven, je kunt natuurlijk bepaalde woorden censoreren maar mensen vinden altijd creatieve manieren om daar omheen te komen, extra spaties, extra klinker etc.

Enige oplossing als je site blijft groeien is het aanstellen van moderators...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Je zou een adminpagina kunnen maken die al de nieuwe comments onder elkaar zet, de schelders kan je dan snel eruit filteren. Dat kan je natuurlijk zo mooi maken als je zelf wilt: highlighten van scheldwoorden bijvoorbeeld.

Op een pagina doe je dan iets van:

select * from comments where date = 'vandaag' order by thread_id asc

Ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Laatst online: 30-08 20:57
Bij een WordPress systeem wordt http://akismet.com/ gebruikt. Werkt voor mij prima: er zijn al 20K. spam berichten geblokt.

Je kan een key aanvragen en er is een API beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Japius schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:41:
Bij een WordPress systeem wordt http://akismet.com/ gebruikt. Werkt voor mij prima: er zijn al 20K. spam berichten geblokt.

Je kan een key aanvragen en er is een API beschikbaar.
Bedankt voor alle reacties, ik zal eens een kijkje op akismet.com nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muksie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 18:14
Je wilt blijkbaar ook de context zien waarin een reactie geplaatst is. Ik zou dan zelf iets van een admin-pagina maken waarbij bijv. links een overzicht van alle nog niet gemodereerde reacties staat, en bij iedere reactie een knopje o.i.d. om rechts de context van deze reactie weer te geven.

Eventueel met wat Ajax erbij om alles soepel en zonder volledige refresh te laten verlopen, zodat het voor jou iets makkelijker werkt.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
De bovenstaande reacties geven allemaal goeie tips, maar ik zou daar nog aan toe willen voegen dat je ook gerust een paar mensen kunt vragen of ze je mee willen helpen op vrijwillige basis. Ook zou je door middel van eigen reacties en dergelijke de mensen die reageren op foto's aan kunnen moedigen om 'slechte' reacties te melden - naast user generated content (om maar een buzzword te gebruiken) ook je gebruikers in het moderatieproces meenemen, ofwel ze aansporen om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik zou zeggen, vraag een aantal actieve mensen op jouw site, mensen die uit hun reacties redelijke mensen lijken te zijn, en geef ze moderator rechten.

Ook moet je op de homepage kenbaar maken dat er een wijziging in beleid komt en dat je vanaf nu af aan verwacht dat mensen zich hieraan houden. Op straffe van een ban. En die ban moet ook uitgevoerd kunnen worden. Het belangrijkste is dat dit consequent wordt toegepast anders heeft het geen zin.
Pagina: 1