Macbook Alu start niet op, scherm knippert

Pagina: 1
Acties:

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:35
Mijn macbook stond gewoon simpel wat MP3's af te spelen met de visualizer op fullscreen. Kreeg een melding dat het ding uitgeschakeld moest worden en opstarten daarna, ho maar. Toen hij nog aanstond flikkerde het scherm in verschillende kleuren.

Op dit moment krijg ik of een PC-speaker beep met daarbij een knipperende led aan de voorkant of een scherm wat grijs oplicht met wat halve strepen/characters erop. Dan krijg ik de normale opstarttoon te horen met her en der wat gekraak.

Grafisch gedeelte overleden? onderkant leek niet te warm of wat dan ook...

Ik heb uiteraard al de verschillende resetmethodes geprobeerd zonder resultaat....

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 09:54
Wat jij beschrijft is dat je een kernel panic hebt gehad met je MacBook. De oorzaak geeft de MacBook zelf al aan: defect geheugen (geheugen beeps) aangezien het videogeheugen shared is kan je ook hele vreemde grafische effecten krijgen zoals je hebt gezien.
Vervangen dat geheugen dus :)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

als ie gewoon door de "boing" heen komt, heeft 't toch juist een hardware check gedaan en die goed bevonden? (wil natuurlijk niet zeggen dat er niet een Kernel panic heeft kunnen plaatsvinden .. )

[ Voor 33% gewijzigd door hendrikjan op 25-12-2008 11:46 ]

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:35
Daar komt ie dus niet doorheen, de boing is ook verre van normaal. Gekraak en geruis en dergelijke.

Zal dadelijk mijn geheugen eens vervangen, geloof dat mijn iMac hetzelfde geheugen heeft namelijk. Klinkt ook als een logische verklaring daar het geheugen idd shared is.