Levensduur Linksys ADSL modem?

Pagina: 1
Acties:

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-03 18:15
Hoi,

Ik heb sinds begin 2005 ADSL bij wanadoo / orange / online en sinds toen gebruik ik een eigen ADSL modem van Linksys ipv de livebox. Gemiddeld genomen gaat mijn modem elk jaar stuk en krijg ik keurig van Linksys een nieuwe modem. Natuurlijk mooi wat ik krijg steeds het nieuwste van het nieuwste. Inmiddels is mijn derde modem ook overleden.

Ik heb inmiddels twee keer een WAG54G gehad en een WAG300N.

Hoelang is de levensduur van een modem eigenlijk? Ik heb ondertussen ook nog verhuisd, dus eventuele fatale stroompieken kunnen het niet zijn.

Gelukkig heb ik mijn livebox weer van zolder gehaald... :-)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:43
Uhm, meer dan een jaar? Onder wat voor omstandigheden staat je modem zijn werk te doen? Als hij warm word omdat hij zijn warmte - om wat voor reden dan ook - niet kwijt kan, ja dat gaat ie wel sneller kapot.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Zelf heb ik geen Linksys modem maar een Linksys router (WRT54G Versie 1.1). Dat ding staat bij mij 24 uur lang voor meer dan 4 jaar achter elkaar continu aan. En nog werkt dat ding uitstekend.
Ben daarom ook erg benieuwd waarom je Linksys modem zo snel defect raakt.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Mja, zo'n ding hoort jaren aan een stuk mee te gaan. Wel vaag dat het nieuwe model hetzelfde gebrek vertoont..

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02 14:01

Blonde Tux

<advertisement>

Heb zelf hier ook een WAG54G staan hier sinds eind 2005, nooit problemen mee gehad, zelf nooit eens een reboot nodig gehad.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
PCMedic schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:19:
Zelf heb ik geen Linksys modem maar een Linksys router (WRT54G Versie 1.1). Dat ding staat bij mij 24 uur lang voor meer dan 4 jaar achter elkaar continu aan. En nog werkt dat ding uitstekend.
Ben daarom ook erg benieuwd waarom je Linksys modem zo snel defect raakt.
Hier hetzelfde verhaal, alleen dan een WRT54GL 1.1.

De TS kan gewoon pech hebben gehad, of er is iets niet goed met de stroomvoorziening (stroompieken in 230V/DSL-lijn).

Vraag aan de TS: wat bedoel je met 'defect'? Compleet dood? Modemgedeelte stuk?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

Vaag, ik heb sinds 2005 SurfenenBellen van Hetnet en heb nog nooit problemen gehad met mijn adsl modem. (Siemens Experia Box)
Pagina: 1