Recentelijk heb ik een nieuwe harde schijf voor mijn notebook gekocht. Hoewel de snelheid prima is (5,9 in Vista voor een notebook harde schijf, kan slechter), maak ik mij toch zorgen. Ten eerste vanwege het volgende:

Hier is de snelheid zoals eerder gezegd prima, maar de grafiek vertoont wel erg veel dipjes en pieken. Ik gebruik Vista, maar momenteel indexeert mijn harde schijf niks en ik heb ook geen achtergrondprocessen (naar ik weet) aanstaan die de harde schijf gebruiken.
Dan het tweede, bad sectors (volgens mij):

Voor een harde schijf die slechts 322 uur dienst heeft gedaan vind ik een reallocated sector count van 5 nogal veel
. Temeer omdat dit een paar dagen geleden nog maar 1 was, en nu al 5. Kan het zijn dat ik met een goede format of een chkdsk het aantal reallocated sectors kan verminderen? Ik lees altijd dat bad sector permanente schade zijn aan de harde schijf, maar een reallocated sector ontstaat bij een lees- of schrijffout, dit hoeft niet per sé aan een bad sector te liggen lijkt mij?
Mijn vraag aan jullie, is deze harde schijf nou wel goed? Ik heb er weinig trek in om straks met een stervende 320GB harde schijf te zitten
. Typenummer van de harde schijf is ST9320421AS, zoals ook in de screenshot te zien is. Bij voorbaat dank
.

Hier is de snelheid zoals eerder gezegd prima, maar de grafiek vertoont wel erg veel dipjes en pieken. Ik gebruik Vista, maar momenteel indexeert mijn harde schijf niks en ik heb ook geen achtergrondprocessen (naar ik weet) aanstaan die de harde schijf gebruiken.
Dan het tweede, bad sectors (volgens mij):

Voor een harde schijf die slechts 322 uur dienst heeft gedaan vind ik een reallocated sector count van 5 nogal veel
Mijn vraag aan jullie, is deze harde schijf nou wel goed? Ik heb er weinig trek in om straks met een stervende 320GB harde schijf te zitten