• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb een VHS band uit Engeland gekocht via ebay. Het is een officiële band. Niet op dvd te krijgen. Een vrij zeldzame band. Vandaag binnen gekregen en mn klomp brak meteen. Het beeld schokt. Beetje het effect als je een ntsc dvd op pal afspeelt. Even vloeiend en dan weer een hapering. Geluid is perfect. Verder staat het beeld ook niet strak. Bibbert van boven naar beneden. Dat kan ik zien aan het logo.

Dit vind ik zeer vreemd. Dus ik dacht misschien is de videorecorder niet goed. Andere recorder geprobeerd en hetzelfde effect. (Ene Panasonic Super Drive en de andere een B&O volgens mij philips van binnen)

Voor zover ik weet kent VHS maar 2 standaarden. NTSC en PAL. Engeland heeft PAL-I en nederland heeft PAL-BG. Maar volgens mij geld dat alleen maar voor tv uitzendingen en niet voor VHS banden.

Het is een videoband uit 2001 en bevat de PPV event WWF Rebellion 2000

Ik wil de videoband dus omzetten naar dvd maar wil uiteraard wel dat het beeld goed is. Zijn er misschien videoprogramma's die dit probleem kunnen verhelpen? Ik weet niet of Adobe Premiere dat kan. Wat ik niet kan geloven: Heb ik misschien een viderecorder uit engeland nodig? Of een andere videorecorder?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

Omdat het Amerikaans videomateriaal betreft stemt die judder van de conversie van NTSC naar PAL.

Ik denk persoonlijk dat er weinig aan te doen is.

En wie bracht er in 2001 nog dingen alleen op vhs uit? Damn. :P

[ Voor 18% gewijzigd door mace op 24-12-2008 18:32 ]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
mace schreef op woensdag 24 december 2008 @ 18:32:
Omdat het Amerikaans videomateriaal betreft stemt die judder van de conversie van NTSC naar PAL.

Ik denk persoonlijk dat er weinig aan te doen is.

En wie bracht er in 2001 nog dingen alleen op vhs uit? Damn. :P
Mmh tja maar dat verklaart heb verticaal bibberen/schokken niet. Dat zou alleen op het horizontale beeld van invloed kunnen zijn? Het is verder geen NTSC band maar een PAL band en mij lijkt niet dat hun NTSC/PAL converters zo bagger waren aangezien PPV evenementen van toen ook gewoon op tv te zien waren in europa.

(in de binnenkant van de hoes staan al wel dvd's :P )

Heb beeld schokt ook niet regelmatig zoals dat gebeurt als je zelf ntsc naar pal zet en het verkeerd doet. Beeld schokt onregelmatig volgens mij. Even controleren.

Heb het probleem beter bekeken. Als die gaat haperen hapert die zowel verticaal als horizontaal. het beeld loopt zeg maar 10 seconden super vloeiend en dan schokt ie 3 seconden lang (lijkt echt op een haperende videostream). Dan loopt het zeg maar 6 seconden vloeiend en 1 seconde schokken. Dan zeg maar 7 seconden vloeiend en 4 seconden schokken. Is dus zeer onregelmatig en ik denk niet dat dat kan liggen aan het NTSC naar PAL conversie.

[ Voor 34% gewijzigd door Twazerty op 24-12-2008 18:45 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Dat is een lastig probleem, en inderdaad zou het w.s. niks te maken hebben met de al genoemde conversie.

Ik kan je er niet verder mee helpen, sorry. :)

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
dat schokken schijnt vaker voor te komen en lijkt op een syncing probleem. Heb hem nu op DVD gezet en deze lijn is zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1yu1dy.jpg

Bij officiële banden zou die lijn toch weg moeten zijn of vele malen kleiner moeten zijn???

Lijn was in eerste instantie niet zichtbaar omdat de dvd recorder met videorecorder nog aan een CRT hangt ;)

Tijdens het schokken lijkt het alsof er gewoon beeld weg is. Zal eens proberen of ik een preview op youtube kan gooien.

[ Voor 13% gewijzigd door Twazerty op 24-12-2008 23:37 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Die lijn is vrij normaal, dat heb je wel vaker als je videobanden opneemt op een PC, de overscan van CRT vangt dat altijd af, maar een TV kaart heeft geen overscan.

Als ik mijn TV op just scan zet dan gaat de overscan ook uit en dan zie ik ook allemaal van dat soort artefacten.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Oke die lijn is dus ook normaal bij officiele banden. Nooit geweten :P

Hier een bagger youtube filmpje van het probleem. Zal em ook nog even op Megaupload zetten voor de hoge kwaliteit.
[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=Y3sjtG-uxp8&fmt=18]

In ieder geval als in het filmpje hierboven het logo op en neer gaat hapert het beeld.

[ Voor 32% gewijzigd door Twazerty op 25-12-2008 01:51 ]

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12 13:19
De inhoud van die band is ook beschikbaar op usenet. Misschien is dat een betere versie en als je de officiele band toch al gekocht hebt, lijkt het me wel geoorloofd...

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
-Klimaks- schreef op donderdag 25 december 2008 @ 08:58:
De inhoud van die band is ook beschikbaar op usenet. Misschien is dat een betere versie en als je de officiele band toch al gekocht hebt, lijkt het me wel geoorloofd...
Is niet beschikbaar op usenet als ik rebellion 2000 intik.

Heb al een deal gesloten met de verkoper. Hij stuurt de dvd van de tape. Was een service van hem wat ik niet heb gezien. Wat bijbetaald. Hopelijk is die wel goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Twazerty op 25-12-2008 13:41 ]

Pagina: 1