Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-09 13:19
Hey mensen, ik heb zaterdag de Linksys WRT160N-EU V1 Gekocht in een winkel hier in de buurt, er staat firmware 1.53 op van december 2007.

op de NL Linksys site staat de WRT160N niet maar op die van UK wel maar als ik dan die firmware wil downloaden staat er US achter, kan deze gewoon op de EU versie of kan dat niet?

Groetjes,

Frans.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Je kan us versie flashen, maar dan mis je kanalen ik meen dat 12 en 13 niet in de us mogen

• Fransfb
Ow ok :), maar is dat een enorme ramp als je die 2 channels mist? kweet niet of die veel gebruikt worden hiero.

sta meestal op Channel 6 of 9.

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Fransfb schreef op donderdag 25 december 2008 @ 09:19:
Ow ok :), maar is dat een enorme ramp als je die 2 channels mist? kweet niet of die veel gebruikt worden hiero.

sta meestal op Channel 6 of 9.
Je kan er natuurlijk ook DD-WRT op instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

DD-WRT is inderdaad een mogelijkheid, alleen hoor ik van verschillende kant dat de nieuwe versie redelijk instabiel is en zelf moet ik dat helaas ook ondervinden.

Qua features is het een prima firmware, alleen wil ik niet dat hij via WLAN wel IP-adressen afgeeft en via LAN ik braaf een 169.254.xx.xx IP-adres krijg.

Zo kan ik nog meer dingen van. DD-WRT opnoemen waar ik niet helemaal blij mee ben. Ik wilde alleen meedelen dat ik in ieder geval geen tevreden gebruiker van DD-WRT ben :)

/edit:

@IEF: zelf ben ik voorzien van een WRT54G v2.2. Die kan ik prima vergelijken met jouw WRT160N, zo heerlijk instabiel :+

[ Voor 11% gewijzigd door DaMarcus op 26-12-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41

IEF

Why so serious?

de DD-WRT versie die ik heb geprobeerd voor de WRT160N was inderdaad allesbehalve stabiel te noemen.

In tegenstelling tot de eerdere versies (voor bijv. de WRT54G) lijken deze versies een beetje in elkaar 'geprutst' om te voldoen aan de vraag, en niet zozeer getest op stabiliteit.
Featureset blijft inderdaad hetzelfde (gewoon overgenomen van de WRT versies). Wellicht dat de LAN/WLAN driver niet bepaald optimaal werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Mwah Instabiel issie niet, hij doet het best goed :O.

ik hoor meer gezeik met de V2 van de 160N.

maar het was maar een vraagje voor het geval die instabiel werd :P. eerst effe de originele Firmware proberen dan he :P.

en DD-WRT is altijd een optie ja :P.

achja en anders wacht ik wel tot DD-wrt v24 SP2 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland78
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 13:30
Mensen ik heb een probleem met m'n WRT160N v1.
De setup is als volgt: Zyxel modem van Telfort, WRT160N v1, Vista-pc via utp verbonden aan de router, Nokia E66 en iPhone 3GS.
De volgende situatie doet zich voor: Wanneer de pc aanstaat werkt alles perfect. In het geval dat de pc uitgeschakeld is, kunnen zowel de E66 als de iPhone na enige tijd het wireless netwerk niet meer vinden.
- Ik heb inmiddels de firmware geflashed van 1.53 naar 1.02.2, maar dat biedt geen soelaas.
- Daarnaast heb ik wireless-n uitgeschakeld (alleen -b en -g) waardoor de router zich wèl altijd laat detecteren. Helaas is het nu, na enige tijd uitschakelen van de pc, ondanks de detectie nog steeds niet mogelijk om wireless data over te dragen.
- Ik heb het kanaal veranderd, geen nut.
- Beacon interval en fragmentation treshold gewijzigd, geen effect.

Ik sta nu op het punt om dit apparaat heel hard in de vuilnisbak te knikkeren, dus mijn laatste hoop is op jullie gevestigd. Weet iemand hoe ik dit probleem op moet lossen?
Het is overigens schandalig dat Cisco een dergelijk product op de markt durft te zetten. Het kost me avonden van mijn tijd, maar ik heb toch echt wel iets beters te doen.
Pagina: 1