Ik wil op mijn Server (lees: een 24/7 draaiende XP-pro machine) tijdelijk een FTP servertje laten draaien, die ik op afstand kan benaderen.
Ik wil daarvoor mijn modem/router portforwarden zodat alle FTP aanvragen doorgezet worden naar die server.
Tot zover heel standaard en niets bijzonders.
Echter...
Ik moet dat kunnen met een PC waar mogelijk geen FTP software op zit.
En deze FTP alleen middels een IP adres kunnen benaderen.
Kan dat?
Ik heb al wat gezocht op servU en Gene6 die hier en daar goed aangeprezen staan.
Maar of ik die middels slechts een IP adres kan benaderen vanuit een simpele PC, weet ik niet.
Reden is dat ik soms tegen PC's aanloop die een DNS probleem hebben, dat ik alleen kan oplossen met een tooltje dat ik direct op de FTP server wil zetten.
Ik kan dan dmv het IP van de FTP server dit tooltje downloaden waarmee ik het probleem kan oplossen.
Denk ik onmogelijk of kan mijn theorie werken?
Ik wil daarvoor mijn modem/router portforwarden zodat alle FTP aanvragen doorgezet worden naar die server.
Tot zover heel standaard en niets bijzonders.
Echter...
Ik moet dat kunnen met een PC waar mogelijk geen FTP software op zit.
En deze FTP alleen middels een IP adres kunnen benaderen.
Kan dat?
Ik heb al wat gezocht op servU en Gene6 die hier en daar goed aangeprezen staan.
Maar of ik die middels slechts een IP adres kan benaderen vanuit een simpele PC, weet ik niet.
Reden is dat ik soms tegen PC's aanloop die een DNS probleem hebben, dat ik alleen kan oplossen met een tooltje dat ik direct op de FTP server wil zetten.
Ik kan dan dmv het IP van de FTP server dit tooltje downloaden waarmee ik het probleem kan oplossen.
Denk ik onmogelijk of kan mijn theorie werken?