Toon posts:

Wel internet met kabel, niet wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem waar ik niet uit kom.

Ik heb een internetprovider (Luna, Rotterdam) bij mij in het pand zitten en heb daar een internet abonnement. Dit gaat via een utp kabel die ik in de muur steek en dan rechtstreeks de PC in (zonder een modem er tussen dus). Vervolgens 'bel' je in door de brouwser te starten en internetverbinding te maken waarbij hij wachtwoord en loginnaam controleert. Werkt prima zo direct op mijn pc (een Vista machine, zie signature voor de spec's).

Nu heb ik er een Asus Eee PC (met XP, service pack 3) bijgekocht en wil ook wireless internet in huis. Daarvoor heb ik een Sitecom WL-306 XR router gekocht. Wanneer ik mijn PC of laptop hier met een kabel op aansluit werkt dat net als voorheen prima. Als ik het met mijn laptop wireless probeer dan geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken. Op mijn werk en op andere plaatsen lukt het wel gewoon en hoef ik niets in te stellen of zo.

De laptop vindt thuis het draadloze netwerk wel en geeft aan dat hij verbonden is en uitstekend signaal heeft. Verder staat er (nog) geen beveiliging aan op de router. Ik wil e.a. eerst aan de praat krijgen.

Nu weet ik wel wat van computers, maar van netwerk zaken heb ik absoluut geen kaas gegeten. Ik heb ook de search al gebruikt, maar heb de oplossing niet gevonden. Hopelijk kan iemand me helpen want ik kom er niet uit.

Alvast bedankt,
Raampie

p.s. ben ook al bij de provider langs geweest, maar die geven 0,0 service omdat het via de kabel wel werkt en zij de router niet hebben geleverd (vervolgens vraag ik welke zij dan kunnen leveren en dat is er geen). Ook heb ik al met 2x een uur met de Sitecom helpdesk gebeld maar zij komen er ook niet uit en bij de winkel hebben ze de router getest en zeggen ze dat alles goed werkt |:(.

Verwijderd

Topicstarter
Schopje.

Ik ben er helaas nog steeds niet uit. Iemand tips, please!!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je topicstart is wel erg karig. Wat zijn de instellingen dan? Heb je een ander kanaal en modus (B/G/N snelheid) geprobeerd?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:00
Je router krijgt blijkbaar geen internetsignaal, ik neem aan dat je je router gewoon op die binnenkomende kabel hebt aangesloten?