[iPod touch] Adhoc netwerk instellen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Ik ben nu op vakantie en we hebben hier een niet-draadloze modem/router met 1 lan aansluuting, deze is nu op de laptop aangesloten en het werkt allemaal.

Maar we hebben ook nog een ipod touch waarmee we willen internetten, ik had ergens gelezen hoe dat kon, maar heb de pagina niet meer kunnen terugvinden.

Ik heb dus zelf wat lopen klooien, en heb onder vista een ad-hoc connectie gemaakt(met versleuting) nu kwam hij meteen daarna op m'n ipod, ik voer dus het wachtwoord in op mijn ipod en probeer daarna verbinding te maken, helaas krijg ik na enkele seconden een melding met 'netwerkverbinding niet mogenlijk'. Ik heb ook het via netwerk ingesteld via Anders, helaas heeft dit ook niet gewerkt.

Weet iemand hoe ik met mijn ipod kan internetten via de laptop?

Tom

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:10
Ad-Hoc verbinding is leuk, maar lust die ook de internet verbinding van je ethernet door naar je Ad-Hoc netwerk? Anders maak je dus wel een Ad-Hoc aan, maar is dat een apart netwerk zonder internet.

• devhouse
nee, daar heb ik niet op gelet.

Weet iemand dan hoe ik het internet daaraan moet koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
ok, het is nu gelukt om verbinding te krijgen met m'n ipod, ik zie ook het icoontje van connectie bovenin, ik dacht dat alles goed zat.

Maar helaas, toen ik naar safari ging, kreeg ik de melding: 'Pagina openen niet mogelijk'

Ik heb hieronder wat screenshots geplaatst voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/8901/img00061sa2.png
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/5512/img00071la4.png

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door devhouse op 27-12-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:10
Ik denk dat e het ip van je DNS server en Router (gateway neem ik aan) nog moet instellen. :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:34

lasharor

7 december 2004

Heb je eigenlijk wel in de ts voor de ipod touch gekeken?:

Hoe kan ik zonder draadloze router toch internetten op mijn iPod
Situatie: Je hebt een laptop met WiFi-mogelijkheden, maar geen draadloze router; toch zou je gebruik willen maken van internet op je iPod/iPhone.

Op je computer
Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen. Klik rechtermuisknop op je bedrade netwerkverbinding en kies voor eigenschappen. Ga naar tabblad geavanceerd en vink het 2de vakje aan ("andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken").

Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen en klik rechtermuisknop op je draadloze verbinding en dan tabblad eigenschappen. Vervolgens ga je naar het tabblad Draadloze netwerken en klik je op het knopje "toevoegen".

Je vult een gewenste netwerknaam (SSID) in, bij netwerkverificatie pak je gedeeld en bij gegevensversleuteling WEP (andere werken niet echt goed). Netwerksleutel pak je ook gewoon iets wat je zelf wilt. Sleutelindex blijft op 1 staan, en het automatisch aanleveren van de sleutel staat ook uit.
Laatste vinkje (dit is een computer-naar computer-netwerk) moet aangevinkt zijn.

Klik nu op ok, en daarna weer op ok.

Ga vervolgens naar het venster waar je kan zoeken naar draadloze netwerken, nu zie je daar ook je net aangemaakte netwerk staan. Maak hier verbinding mee (vul 2 keer het eerder ingevulde wachtwoord in)

Op je iPod/iPhone
Ga naar instellingen en vervolgens naar wifi, maak verbinding met je net opgezette netwerk. Nadat je dit heb gedaan zie je rechts bij die verbinding een pijltje staan, klik hierop en ga naar het tabblad "Statisch". Nu op je computer ga je naar start - uitvoeren en typ je daarin: cmd, in het nieuwe venster typ je weer "ipconfig /all"
Nu zie je daar je LAN-netwerk staan, je ip-adres is je lokale adres +1 dus normaal is het 192.168.0.1 nu maak jij er 192.168.0.2 van. Dit ip-adres vul je in je iPod in, het subnetmasker staat ook bij ipconfig (meestal 255.255.0.0) voor je router pak je het lokale adres van je computer: meestal dus 192.168.0.1 en als DNS-server pak je de server die staat bij je ipconfig-schermpje

Vervolgens ga je weer terug naar wi-fi-netwerken op je iPod en maak je overnieuw verbinding met je netwerk, als het goed is heb je nou internet op je iPod.
Pagina: 1