Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Asterisk / Merritcall 220] Interne ring-type aangeven

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb een server met Asterisk te draaien, bellen gaat via Solcon naar buiten, maar dat is niet eens relevant.

Spec's

Centrale: Linux unbuntu met Asterisk 1.2.7 geconfigureerd met SIP intern en extern
Hardphones: Buitenkant staat Merritcall ML-220, software geeft aan: Netphone KE1020

Dit systeem werken nu al een half jaar mee, we zijn erg tevreden met de extra opties die we nu hebben.
We missen echter nog 1 belangrijke item.

We willen graag een andere ring-tone voor interne gesprekken dan extern. Dit lukt nog niet.

hardphone kant

Dan ga je eerst eens kijken in de webif van de telefoon; je ziet staan: ring type met een dropdown box.
Keuzes: dtmf0 t/m dtmf9 en dan not disturb en daarna pcmring en als laatste user define.

door even wat te proberen krijg je andere simpele deuntjes met de dtmf tonen, pcmring is wat luxer, user define schijnt dat je zelf 1 kan uploaden.

Ik had verwacht/gehoopt dat er nog een optie zou zijn, let server decide maar helaas niet.

Centrale kant
Gelukkig is er duidelijk dat het SIP protocol en Asterisk wel zogenaamde disctinctive ring style ondersteunen. Maar op een wiki pagina is te lezen dat deze commando verschillende waardes moet bevatten per telefoon. Er is dus geen standaard voor gemaakt.

There doesn't yet seem to be a standard for how to tell a SIP phone that you want it to ring with a distinctive ring. On SIP handsets that support distinctive ring at all, the exact method of specifying distinctive ring varies from one model to another. Often (or always?) it is by sending a SIP "Alert-info" header, but what the value of this header should be is not consistent.
Voor mijn versie Asterisk zou het moeten zijn:

code:
1
exten => s,1,SIPAddHeader(Alert-Info: something)

waarbij ik something eens vervangen heb met dtmf0, maar dit werkte dus niet.

Ik heb op google gezocht wat onze telefoon nou hanteert, maar hier is niks op te vinden. Ik vrees voor de scenario dat onze telefoons dit nou net niet ondersteunen maar ik hoop dat er toch nog iets te vinden is of dat er iemand is die deze telefoons vaker heeft gebruikt en dit wél werkend heeft kunnen krijgen.