Toon posts:

welk moederbord voor sli (2x 2.0)

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil graag nog een 8800GT erbij kopen zodat ik deze in SLI kan draaien. Nu heb ik een moederbord (Asus P5nsli) waarbij dit wel kan, alleen ondersteund deze geen sli 2.0 2x. volgens mij ( moet het even nakijken in het boekje, maar zit nu op mijn werk dus kan daar niet gelijk bij).

Nu is mijn vraag: Welk moederbord kan ik het best aanschaffen volgens jullie, zodat ik deze twee kaarten volledig kan benutten?

Ik heb wel al wat rond gekeken, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Heb de p5q wel gezien, maar deze is weer gemaakt voor crossfire (klopt toch?).

Suggesties?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
sli 2.0???

je bedoelt waarschijnlijk pci-e 2.0 en dit is niet enorm belangrijk, tenzij je op superhoge resoluties gaat gamen. in de praktijk gebruiken de videokaarten lang niet alle bandbreedte die geleverd wordt door pci-e 2.0.

het ligt ook een beetje aan wat voor systeem je voor de rest erachter hebt hangen, welke cpu, overklokt of niet, mocht je het bij een pci-e 1.0 /pci-e 1.1 moederbord houden, dan zijn 2x 16 lanes wel aan te bevelen. qua bandbreedte is het zo: 16 lanes pci-e 1.0/pci-e 1.1 = 8 lanes pci-e 2.0

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al in de pricewatch gesorteerd op chipset?

Verder gebruik ik een Striker II Formula, ook een heel leuk bordje: productreview: Asus Striker II Formula review door Wiethoofd
alle nForce chipsets vanaf de 7-serie en de X58 (met certificering) ondersteunen pci-e 2.0

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk moederbord je moet kopen is iets dat je prima zelf uit kunt zoeken aan de hand van reviews, benchmarks en natuurlijk je eigen budget.

Omdat we verwachten dat je dit soort dingen zelf uitzoekt voordat je een topic opent gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.