Ik heb nu de PC via een onboard (Realtek) geval aangesloten op de versterker (Cyrus 8vs2).
Ik vind het geluid erg tegenvallen. Dat valt al heel erg op als ik een CDtje beluister via een budget Sony ding, wat een verschil!
Nou denk ik er over na om de boel wat te gaan upgraden. Ik vraag me af wat in mijn geval het beste
resultaat oplevert?
Ik denk hierbij aan de volgende twee opties:
Het probleem is dat de Cyrus geen digitale ingang heeft
En er is bovendien een nogal lange afstand tussen PC en versterker, ruim genomen een meter of 10 !
Maar goed, volgens mij is het beter om meteen maar digitaal te beginnen met het geluid, en dat dan te laten masseren door de DAC. En het laatste eindje te overbruggen met een goed afgeschermde interlink (niet al te duur, want lange afstand. Iemand ideetje welk merk/type?)
Dat zijn een hoop vragen in een post, maar het komt hierop neer: van PC naar versterker: Via goede
geluidskaart of goede DAC?
Ik vind het geluid erg tegenvallen. Dat valt al heel erg op als ik een CDtje beluister via een budget Sony ding, wat een verschil!
Nou denk ik er over na om de boel wat te gaan upgraden. Ik vraag me af wat in mijn geval het beste
resultaat oplevert?
Ik denk hierbij aan de volgende twee opties:
- Analoog uit, via een M-AUDIO Audiophile 2496 (of nog beter(?) een 192 (heeft die laatste alleen digitale uitgang? Ik begrijp de specs niet helemaal
) -> analoog in -> Cyrus
- Digitaal uit, via S/PDIF-OUT van onboard Realtek, coax digitaal in -> DAC van Beresford TC-7510 -> analoog uit -> analoog in -> Cyrus
Het probleem is dat de Cyrus geen digitale ingang heeft
En er is bovendien een nogal lange afstand tussen PC en versterker, ruim genomen een meter of 10 !
Maar goed, volgens mij is het beter om meteen maar digitaal te beginnen met het geluid, en dat dan te laten masseren door de DAC. En het laatste eindje te overbruggen met een goed afgeschermde interlink (niet al te duur, want lange afstand. Iemand ideetje welk merk/type?)
Dat zijn een hoop vragen in een post, maar het komt hierop neer: van PC naar versterker: Via goede
geluidskaart of goede DAC?