Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

niet-synchroon geluid LCD en versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een nieuwe tv; de philips 37PFL7403
en een aparte versterker en DVD speler aan geschaft; Pioneer VSX-418-K met apart een Pioneer DVD-speler.
Daarnaast hebben we een Livebox van Chello voor het digitaal TV-signaal.

Maar he geluid van de Livebox en de DVD speler dat via de versterker gaat loopt niet synchroom met het beeld.
Als we het geluid van de TV aanzetten loopt deze wel synchroom met het beeld.

MAW het geluid dat via de versteker gaat heeft verstraging of vernelling in vergelijking met het beeld.

Standaard hebben we het beeld van de DVD via de scart lopen naar de TV en het geluid gaat via een speciale (ivm dolby etc.) kabel naar de versterker.
Ik heb het videosignaal ook via de versterker laten lopen, maar dit levert gen resultaten.

Weet iemand hier iets over?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Heeft je philips tv geen digitale geluids in en uitgangen? Die van mij wel namelijk, het geluid van m'n UPC box komt nu via spdif bij de tv binnen en vanaf daar via spdif naar de versterker. Het geluid van de DVDspeler en PC gaat over HDMI naar de tv en vanaf daar via spdif ook naar de versterker. Het resultaat is dat het beeld en geluid netjes synchroon loopt.
Het gaat bij jou nu fout omdat de tv intern wat bewerkingen op het beeld los laat, dat kost wat tijd en daar heeft je versterker geen last van omdat ie het direct vanaf de bron krijgt. Haal je het geluid via je tv dan is er niks aan de hand, ook Dolby Digital/DTS enzo worden netjes digitaal doorgegeven dus daar hoef je je ook niet druk om te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie...

Ik heb er even naar gegeken en in het boekje van de tv gezocht.
Ik kan wel een digitale audio uitgang vinden bij de TV, maar geen ingang.
De dvd-speler beschikt niet over HDMI.

En het geluid dat via de scart doorgegeven wordt aan de TV is geen Dolby/DTs etc toch?