• rbadal
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-11 10:15
Beste tweakers,

Ik zit te twijfelen of ik een Quad Core moet halen of een Dual Core.
Ik heb hier twee systemen opgesteld.
Welke van de twee zou het snelste zijn tijdens het repairen van bestanden met QuickPar + gamen (tegelijk dus)

Laten we even het volgende voorstellen
Systeem 1:

RAM: 4 GB DDR2
HD: 7200RPM
CPU: Q8200 OC'ed naar 2,8 GhZ
(de rest boeit niet, videokaart en al die zooi)

Systeem 2:

RAM: 4 GB DDR2
HD: 7200RPM
CPU: E8400 OC'ed naar 3,6 GhZ
(de rest boeit niet, videokaart en al die zooi)

Welke zou sneller zijn met het repairen van bestanden + gamen (tegelijk dus)

Ik game niet echt veel, en doe wel veel aan multi-tasking.
Wat zou een goede koop zijn?

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12 11:41
Met een beetje zoeken had je dit makkelijk zelf kunnen achterhalen.

Veel multitasken = quad core

Verwijderd

Je moet wel rekening houden dat als je quickpar+gamed je nog steeds last krijg van stotteren omdat je hardeschijven de beperkende factor zijn bij par, niet je cpu.

Wil je dus echt goed quick par en gamen, is meerdere hardeschijven al dan niet in raid echt een must.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-12 22:56
hebben we het hier over oudere games of de nieuwste games?
de nieuwste zijn meestal vrij goed geoptimaliseerd voor dual core, dus zal je pc al z'n bezigheid hebben zonder par-repair
maar zoals Reinman aangeeft, par-repair is nogal stressen voor de harde schijf, dus misschien beter voorzien in een aparte par-schijf
aangezien je par een lagere prioriteit kan geven, is dit voor de cpu niet zo belangrijk, maar dan gaat het ook niet snel vooruit gaan
belsuit: extra harde schijf
quad of dual core hangt er vanaf wat voor taken je doet

• rbadal
En als ik alleen QuickPar draai. Is de Q8200 dan sneller of ondersteunt QuickPar geen 4 core's?
Op de site staat Multi core, maar ik denk dat daar 2 cores bedoeld mee worden of niet?

[ Voor 31% gewijzigd door rbadal op 24-12-2008 14:00 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
rbadal schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:55:
En als ik alleen QuickPar draai. Is de Q8200 dan sneller of ondersteunt QuickPar geen 4 core's?
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:59:
Je moet wel rekening houden dat als je quickpar+gamed je nog steeds last krijg van stotteren omdat je hardeschijven de beperkende factor zijn bij par, niet je cpu.

Wil je dus echt goed quick par en gamen, is meerdere hardeschijven al dan niet in raid echt een must.
Zoals Reinman schrijft zijn je harde schijven de beperkende factor bij QuickPar. Als jij 1 schijf in je systeem hebt, maakt de processor niet uit.

• rbadal
Dus hoe meer HD's als RAID hoe sneller het zou moeten werken? Of begrijp ik het verkeerd? Het worden trouwens allemaal 7200rpm HD's.
En de 4 core's worden dan ook allemaal gebruikt door QP?

Verwijderd

In theory wel ja. Ik betwijfel of alle cores dan wel door QP worden gebruikt. Ik kan nergens vinden of deze meerdere cores ondersteund. Al zou ik denken dat hij met 2 cores ondersteuning nog steeds aan de bottlenek van een lading hardeschijven zit.

Wil je echt snel quicparren, dan zul je toch moeten denken aan velociraptors of SSD's in raid.

http://www.abforum.be/showthread.php?t=6051

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 14:45 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Het is de bedoeling op GoT dat je zelf eerst doet wat je kunt om een probleem op te lossen voordat je een topic opent. In dit geval blijkt nergens uit dat je zelf op zoek gegaan bent. Dus voldoet dit topic niet aan de eisen die we stellen qua zelfwerkzaamheid. Sowieso zijn "welke moet ik kopen?"-topics niet de bedoeling.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.