Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Boot menu start niet door

Pagina: 1
Acties:

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi ,

Ik probeer op een Asus P2-P5945GC windows Vista Business te installeren. Het is een 32bit versie op een Intel Core E2200 met 2Gb RAM, WD 320Gb HDD (systeem partitie 80Gb). Dat lijkt allemaal probleemloos te gaan behalve het feit dat hij niet automatisch opstart.

Als het systeem van de installatie DVD opstart krijg ik een keuzemenu te zien met keuzes voor 'vista installatie' en een keuze om het geheugen te testen. Start niet automatisch door dus ik kies voor installatie.

Ik doorloop de installatie totdat windows automatisch herstart. Weer krijg ik een bootmenu te zien. Het lijkt niet uit te maken of ik de DVD erin laat zitten of niet. Ook de opstart volgorde in de BIOS heeft geen invloed op het wel of niet tonen van het boot menu.

Ik heb bcdedit, msconfig.exe en EasyBCD geprobeerd maar wat ik ook instel aan opstart opties, ik blijf dat vervelende opstart menu voor mijn neus. De timeout al op 30, 3 en 0 seconden gehad, maar windows blijft hardnekkig op het menuutje stilstaan. Er wordt niet eens een timeout teller getoond!

Dit is zwaar irritant!
Help. Weet iemand raad????

[ Voor 7% gewijzigd door [Yellow] op 24-12-2008 12:04 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je een officiele cd gebruikt of een vage rip van internet?

• [Yellow]
  • Niet online
Nee een echte officiële OEM versie, 118 euros bij Zercom

• Noork
  • Niet online
Dus zonder de DVD in je pc, krijg je toch onderstaand scherm te zien?

Afbeeldingslocatie: http://itsvista.com/wp-images/posts/07_02/wmdt2.jpg

• [Yellow]
  • Niet online
Bijna, het enige verschil is dat 'Windows Setup [EMS enabled]' zonder DVD 'Microsoft Windows Vista' heet.

P.S. Hoe maak je er een screenshot van? Dan zal ik hem posten

• Noork
  • Niet online
Okay, maar het probleem is dus niet dat Vista niet werkt? Dat werkt dus gewoon wel??

• [Yellow]
  • Niet online
Inderdaad, Vista werkt gewoon.
Ik heb het ondertussen ook aan de gang gekregen door een tweede opstart aan het menu toe te voegen.
Vanaf toen begon ie automatisch te starten....Ik heb het gevoel dat ik tegen een bugje aangelopen ben.

Nou ja, het werkt in ieder geval nu :-)
P.S. Die screenshot is van een VM??
Pagina: 1