Af en toe krijg je van die storingen waarbij het enige wat je kan doen is een melding doorzetten naar je hardware supplier. Als je voorganger zijn CMDB/assetmanagement niet netjes bijgehouden heeft, kan je met enig geluk een uur de auto in om een serial nummer op te halen van een machine die in een leeg zaaltje staat.
Dat geluk treft mij. En nogal vaak, te vaak.
Maar daar baal ik van, dus ben ik gaan zoeken naar manieren om remote serialnummers van machines te achterhalen. No luck so far, vandaar dit topic.
Wat heb ik gedaan zelf?
MSinfo doorgespit. No luck, duh, niet veel bruikbare informatie
wmic gebruikt, maar ik kom er maar niet achter hoe ik dit remote klaar kan krijgen.
Ik zou heel graag remote het systeem willen overnemen, maar dat kan niet... policy etc etc. Alleen met toestemming van de persoon jadajadajaa. Maar die persoon is er niet, en anders had ik wel gebeld. Daarnaast geen remote tools... Ook policy.
Weet iemand hoe ik dmv commandline kan achterhalen wat een machine serial is?
Dat geluk treft mij. En nogal vaak, te vaak.
Maar daar baal ik van, dus ben ik gaan zoeken naar manieren om remote serialnummers van machines te achterhalen. No luck so far, vandaar dit topic.
Wat heb ik gedaan zelf?
MSinfo doorgespit. No luck, duh, niet veel bruikbare informatie
wmic gebruikt, maar ik kom er maar niet achter hoe ik dit remote klaar kan krijgen.
code:
1
2
3
| C:\>wmic wmic:root\cli>systemenclosure get serialnumber |
Ik zou heel graag remote het systeem willen overnemen, maar dat kan niet... policy etc etc. Alleen met toestemming van de persoon jadajadajaa. Maar die persoon is er niet, en anders had ik wel gebeld. Daarnaast geen remote tools... Ook policy.
Weet iemand hoe ik dmv commandline kan achterhalen wat een machine serial is?