Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
vorig jaar rond november ging ik aan de slag bij bij een werkgever als bijbaantje.

ik heb nu ongeveer een jaar dienst gedraaid bij dat bedrijf, tot 1 december. Toen moest ik weg ivm bezuinigingen en omdat ik niet meer goed genoeg was, en ik vond het eigenlijk ook niet meer leuk om te doen. ( promotiejob )

Dus in december heb ik niet meer gewerkt. Ik heb een formulier getekend dat ik per 1 dec stop met werken daar. En ik heb dus in december niet meer gewerkt.

Maar nu check ik mijn rekening, en nu is er op de 22ste van december een keer een bedrag van 105 euro bij gestort, en een keer een bedrag van 97 euro op gestort. :*) Ik kan me voorstellen dat een van de twee bedragen misschien vakantiegeld had kunnen zijn. Maar dat andere bedrag? Toch geen 13e maand lijkt me :P ? ik sta voor een raadsel.

verder heb ik in de tijd dat ik er werkte, werkte ik er eerst 4 uur in de week (80€ p/m), toen later nog meer (afwisselend), en toen later een 15 uren (325€) contract gekregen en promotie gemaakt dus nog een hoger salaris per uur. Dus het is geen 'standaard' maandsalaris.

Verder loop ik er ook stage, maar heb ik geen promotie taak meer, en is er niets afgesproken over een stage vergoeding. 8)7 :X

Dus is dit misschien een een of andere belastingsregeling? ik heb hier echt nul kennis van :P ik vind het wel interessant die toeslagregels, maar door alle regeltjes zie ik de bomen in het bos niet meer staan :? |:(

En stel als er een fout is gemaakt, ben ik dan verplicht om het terug te betalen?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Vakantiegeld + oprotpremie van 1 maandsalaris ?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

Koppensneller

winterrrrrr

Het komt vaak voor dat je salaris van november pas eind december overgeschreven wordt, da's vrij normaal. Zou dat het kunnen zijn?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:27:
[...]

En stel als er een fout is gemaakt, ben ik dan verplicht om het terug te betalen?
Ja, tuurlijk. Ik zou de afdeling financiën gewoon bellen/mailen met de vraag hoe het zit. Hoe langer je het laat wachten hoe groter de teleurstelling kan zijn als je het inderdaad terug moet betalen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
KoppenSneller schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:29:
Het komt vaak voor dat je salaris van november pas eind november overgeschreven wordt, da's vrij normaal. Zou dat het kunnen zijn?
misschien? maar dan zou het bedrag zo'n 325 euro moeten zijn

En verder kan ik me niet voorstellen dat het een oprot premie is ;) want ik heb zelf ook aangegeven dat ik niet meer goed functioneerde, en dat andere mensen dan onder mijn werk daar onder lijden. En er werden zelfs geen kerstpakketen uitgedeeld ivm besparing 8)7

Verder heb ik de maand November wel volledig afgemaakt, dus alle 15 uren per week gewerkt, dus dan zou ik recht hebben op een vol salaris á 325 €uri

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:39:
[...]

misschien? maar dan zou het bedrag zo'n 325 euro moeten zijn

En verder kan ik me niet voorstellen dat het een oprot premie is ;) want ik heb zelf ook aangegeven dat ik niet meer goed functioneerde, en dat andere mensen dan onder mijn werk daar onder lijden. En er werden zelfs geen kerstpakketen uitgedeeld ivm besparing 8)7

Verder heb ik de maand November wel volledig afgemaakt, dus alle 15 uren per week gewerkt, dus dan zou ik recht hebben op een vol salaris á 325 €uri
Er zat een foutje in mijn post, de 2e november moest natuurlijk december zijn ;)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 15:09
Wellicht de vakantiedagen die je opgebouwd hebt die uitbetaald worden? (niet te verwarren met vakantiegeld)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een deel van de fooienpot...
Een oprotpremie...
Kerstcadeau...
Fout van de baas in uw voordeel, ga niet langs af...
Reiskosten...
Telefoonkosten...
Lunchvergoeding...
Vakantiegeld...
Vakantiedagen...
Te weinig betaald salaris...
Stagevergoeding...

Oftwel, ik kan alles wel verzinnen maar er is er maar een die het weet.... de baas.

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 24-12-2008 11:54 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
@ koppensneller: ja misschien, maar dan zit ik niet op het volle salaris, terwijl ik wel braaf alle uren af heb gemaakt van de maand november O-)

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Room42 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:30:
[...]

Ja, tuurlijk. Ik zou de afdeling financiën gewoon bellen/mailen met de vraag hoe het zit. Hoe langer je het laat wachten hoe groter de teleurstelling kan zijn als je het inderdaad terug moet betalen.
Op zich waar, maar zo loop je wel een stukje rente mis;). Ik studeer accountancy;).

Anyway, het kan inderdaad van alles zijn. Om gewoon maar eerlijk te blijven, zou ik niet rente gaan zitten te broeden, maar gewoon even contact opnemen met de loonafdeling.

Daarnaast, is het natuurlijk ook zo dat je wel een loonbriefje moet ontvangen waarop staat wat het is.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

50Miles schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:07:
[...]
Op zich waar, maar zo loop je wel een stukje rente mis;). Ik studeer accountancy;).

Anyway, het kan inderdaad van alles zijn. Om gewoon maar eerlijk te blijven, zou ik niet rente gaan zitten te broeden, maar gewoon even contact opnemen met de loonafdeling.
((105+97)*0,0525)/365 = Welgeteld bijna 3 cent rente per dag over een bedrag wat 'of grotendeels 'of volledig terecht is uitbetaald waarschijnlijk. Geld = Geld, maar men kan ook overdrijven met het rente verhaal. O-)

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-11 19:55
Zelfde probleem gehad met ICTRO. Vorig jaar stage gelopen en nadat ik klaar was bleef ik doorbetaald krijgen, al vaker aangegeven dat ik er geen stage meer liep en uiteindelijk werd dan toch weer alles rechtgezet en moest ik 1 maand terug betalen.

Kan een foutje zijn in de administratie, soms wordt het niet goed doorgegeven en dan blijf je gewoon betaald krijgen.

Stichting Hobbyserver

Pagina: 1