Toon posts:

iMac G5 (kapotte LB) herinstalleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar weken is mijn iMac G5 er mee opgehouden, na onderzoek bij MacMe in Leeuwarden schijnt er iets mis te zijn met het Logic Board. Nu wil ik m verkopen (uiteraard met vermelding dat er een defect is), maar daarvoor moet ik wel eerst OSX er opnieuw opzetten aangezien er toch wel persoonlijke dingen op staan.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste voor elkaar kan krijgen?

Wat ik zoal geprobeerd heb:

- Opstarten in Target disk mode (FireWire aan andere iMac en MacBook Pro) > Geen succes aangezien hij niet wordt gezien.
- Opstarten van installatie DVD > Geen succes aangezien de DVD helemaal niet opstart en er zeer moeilijk uitgaat (na een aantal keer pas). Ook geprobeerd met een externe USB DVD Drive, start niet op van DVD.
- Opstarten met "Option" ingedrukt > Geen succes, hij blijft hangen op een schermpje met 2 knoppen: een pijl naar rechts en een ronddraaiend pijltje.

Aangezien ik hier geen behuizing heb voor een Sata HD, zoek ik naar andere mogelijkheden. Weet iemand zoal wat ik nog kan doen?

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hdd eruit halen en in andere pc/mac hangen? (bij de pc even macdrive installeren)

Verwijderd

Topicstarter
aartrost schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:46:
Hdd eruit halen en in andere pc/mac hangen? (bij de pc even macdrive installeren)
Naar mijn weten kan je geen Mac OSX installeren via MacDrive.... of heb ik t verkeerd? Kan er tenminste niks over vinden

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:06:
[...]

Naar mijn weten kan je geen Mac OSX installeren via MacDrive.... of heb ik t verkeerd? Kan er tenminste niks over vinden
Neuh, maar je kan hem wel leeghalen van jou gegevens en hem evt gewoon blanco terugstoppen toch? heb je in ieder geval jou data dilemma opgelost.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Verwijderd

Topicstarter
SpoekGTi schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:53:
[...]

Neuh, maar je kan hem wel leeghalen van jou gegevens en hem evt gewoon blanco terugstoppen toch? heb je in ieder geval jou data dilemma opgelost.
Dat heb ik nu ook gedaan idd... Maar ik dacht dat het wel zo netjes was om hem compleet te leveren eerlijk gezegd, maar goed, hij doet het momenteel niet goed door die Logic Board, dus veel heeft diegene er dan ook niet aan. Dan zo maar. Bedankt iig!