Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dommel heeft me liggen

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:08

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Even de situatie schetsen :

Wij zijn momenteel aan onze nieuwe woning bezig, en normaal gezien hadden we daar al zo rond half november ingewoond.
Door omstandigheden is dat niet gelukt, en is dat ook nog niet voor de komende paar maand.

Maar ik wou toen al op tijd men internet enz aanvragen, en na goede feedback van andere gebruikers over hen, had ik dat besteld.
40 euro/maand.
Nu ligt dit al sinds oktober, en betaal ik momenteel 40 euro/maand voor iets dat ik niet gebruik, ( zelfs de modem staat er nog niet op, helemaal nog niet ingelogd met de useraccount enz ).
Aangezien ik vervolgens ook nog eens over enkele maanden TV moet aanvragen, komt dat er ook bij, was ik zinnens om tegen dan Telenet te nemen, met zo'n pack waarmee je digitale TV hebt, onbeperkt bellen s avonds en internet, voor 40 euro, meer voor hetzelfde geld dus.

Nu belde ik zonet naar Dommel om te zeggen dat ze men abo mogen stoppen. Krijg ik leuk te horen dat dat niet gaat, want dat ik een contract van een jaar heb ?!
Wa's dat nu voor zever ? Ik weet dat zo'n bindpraktijken bij GSM operatoren schering en inslag zijn, maar nu ook al bij ISP's ? Als je dus niet tevreden bent, moet je dus een gans jaar erbij zijn eer je kan oprotten ?
In mijn geval : als ik het het eerste half jaar total niet gebruik, betaal ik ervoor, kan ik het niet opzeggen, om tegen dat we effectief naar het huis verhuizen iets te nemen dat me meer biedt voor hetzelfde geld ?

Kan ik hier niet op een of andere manier onderuit ? Want 200 euro gewoon weggeven voor iets wat ik niet gebruik momenteel, daar heb ik toch wel momenteel interessantere facturen voor hoor.

-| Hit it i would ! |-

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 08:46

ikbenwouter

! w t R

Het is heel gebruikelijk dat je het eerste jaar vast zit bij een ISP. Dit staat neem ik aan ook gewoon in het contract dat je hebt getekend of in de voorwaarden waarmee je online akkoord bent gegaan of iets dergelijks.

Ga er maar vanuit dat je er echt aan vastzit, altijd opletten dus bij dit soort dingen. Waarschijnlijk kan je wel opzeggen en je contract afkopen voor de prijs die je anders per maand had moeten betalen om het jaar af te maken mocht je toch willen overstappen.

........................................................................................................................................................

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Heb je de voorwaarden van een contract die je afgesloten hebt gelezen?

1 jaar contract gebeurt niet alleen bij GSM, ISP maar ook bij fitness, tv-gids, tijdschriften en etc...

[ Voor 43% gewijzigd door Silver7 op 24-12-2008 11:22 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Provider kan er toch niks aan doen dat jouw verbouwing niet af is ?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Dat is al jaren zo bij alle ISP's. Sindskort is het gewijzigd (enkele maanden geleden) dat je na dat jaar kosteloos kan overschakelen en je niet meer verder moet betalen dan. Vroeger konden ze je dan voor het volledige volgende jaar laten betalen. Dus ja, je zit eraan vast. Als het jaar om is kan je je contract eender wanneer verbreken.

Je kan er alleen onderuit komen als je nalatigheid van hun kant kan bewijzen (en naar de rechtbank stappen natuurlijk). Als je er van oktober geen gebruik van hebt kunnen maken door hun fout dan kan je eventueel al beginnen met een aangetekend schrijven dat je daarom het contract wil verbreken zonder bijkomende kosten (zoals de rest van het jaar blijven betalen).

In dit geval is het echter door iets aan jouw kant (verbouwing die nog niet gedaan is). Daar kan Dommel niks aan doen. Ze staan dus volledig in hun recht.

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 24-12-2008 11:27 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:30
Jammer maar helaas.
Had je maar niet zo vroeg iets aan moeten laten sluiten wat je nog helemaal niet gaat gebruiken.
Gewoon het jaartje volmaken en dan overstappen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In mijn geval : als ik het het eerste half jaar total niet gebruik, betaal ik ervoor, kan ik het niet opzeggen, om tegen dat we effectief naar het huis verhuizen iets te nemen dat me meer biedt voor hetzelfde geld ?
Dat jij het niet gebruikt maakt toch niet uit? Ik heb nu al iets van 10 maanden een tel abo lopen dat ik niet gebruik, maar het kan pas in februari opgezegd worden. Ik betaal er wel gewoon voor, immers, de provider levert mij een dienst die ik kan gebruiken.

Dat ik dat om wat voor reden niet doe is mijn probleem, niet dat van je provider. Hetzelfde geldt voor jou. Je ISP maakt het niet uit of jij nu wel of geen gebruik maakt van die lijn. Hij ligt er en je kunt hem gebruiken, dat is waar het om gaat.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 23:42

The Zep Man

🏴‍☠️

DinX schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:26:
Je kan er alleen onderuit komen als je nalatigheid van hun kant kan bewijzen (en naar de rechtbank stappen natuurlijk).
Of wanneer de voorwaarden uit het contract wijzigen. Zelfs bij een snelheidsverhoging kan je dan van je verbinding afkomen.
Falcon10 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:16:
Even de situatie schetsen :

Wij zijn momenteel aan onze nieuwe woning bezig, en normaal gezien hadden we daar al zo rond half november ingewoond.
Door omstandigheden is dat niet gelukt, en is dat ook nog niet voor de komende paar maand.

Maar ik wou toen al op tijd men internet enz aanvragen, en na goede feedback van andere gebruikers over hen, had ik dat besteld.
40 euro/maand.
Tip voor de lezers: sluit geen contracten af als je niet zeker weet dat je de diensten die in het contract staan vermeld ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Met het aansluiten van internetverbindingen zijn ze tegenwoordig redelijk rap (in verhouding met beëindigen of overschakelen), dus je kan altijd overwegen om dit later te doen.

Een goed moment voor het aanvragen van een internetverbinding is net na de overdracht van de huissleutel. Soms ben je zelf dan nog enkele dagen in het huis bezig voordat je er echt in gaat wonen en dan sluit dit goed aan met wanneer je je zelfinstallatiepakket/de monteur mag ontvangen. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door The Zep Man op 24-12-2008 11:33 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Dan nog zou ik niet inzien waarom je naar Telenet zou overstappen? Bij Dommel heb je een veel ruimer limiet. Dat pakket van Telenet is wel goedkoper in totaal natuurlijk, maar ja, je kan er dan ook 3x niks mee imho.

Twitter

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

The Zep Man schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:30:
[...]
Zelfs bij een snelheidsverhoging kan je dan van je verbinding afkomen.
Volgens mij is dat dus niet zo. Het geldt alleen als de wijziging nadelig is voor de klant. Een snelheidsverhoging is dat niet.

• DinX

DinX

Motormuis

Dennahz schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:30:
Dan nog zou ik niet inzien waarom je naar Telenet zou overstappen? Bij Dommel heb je een veel ruimer limiet. Dat pakket van Telenet is wel goedkoper in totaal natuurlijk, maar ja, je kan er dan ook 3x niks mee imho.
Ligt er maar net aan hoeveel hij vebruikt. Hier thuis wordt nu betaald voor Dommel (wel door m'n werk betaald) + Belgacom + In-Di. Als ik hier het huis uit ga volgende winter en m'n ouders het internet zelf moeten betalen komt dit veel duurder uit dan zo'n pack bij Telenet. Het is hier echter enkel m'n vader die nog een half uurtje surft per dag. Die heeft niks aan het onbeperkt internet van Dommel. Als de TS nooit aan z'n limiet komt kan zo'n Telenet Pack handiger zijn.
The Zep Man schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:30:
[...]
Of wanneer de voorwaarden uit het contract wijzigen. Zelfs bij een snelheidsverhoging kan je dan van je verbinding afkomen.
Enkel als de consument erop achteruit gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door DinX op 24-12-2008 11:34 ]

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Mja, nee, kan hen niets ten laste leggen van slecht gebruikt ofzo, ik heb de lijn zelfs nog niet eens getest.
Kan hen echt niets zeggen van slecht, installatie is goed en op tijd gebeurd enz, vriendelijke mensen aan de helpdesklijn enz, dus echt geen kwaad word erover.

k vind het gewoon rot dat je maandelijks iets betaald, maar dat je het niet gewoon kan opzeggen wanneer je wil.

Had fijn geweest als ik gewoon kon zeggen : jongens, sorry, ik heb het niet meer nodig, zeg me maar op en dat een vriendelijke dame/heer zei : ok das goed, tot zien en een prettige dag.
Maar je bent dus eigenlijk direct voor een jaar aan hen geplakt.

Opzeggen kon inderdaad wel mits afkopen zogezegd, maar dat was dus de rest van dat jaar nog, heb ik helemaal geen zin in natuurlijk.

k begrijp ook wel dat Dommel niet moet opdaaien omdat ik niet op tijd in oze woning raak, maar dat je gewoon niet eender wanneer kan opzeggen ben ik wel teleurgesteld in.

*edit* en telenet duurder dan Dommel en limieten ding : ik kom maandelijks nauwelijks boven de 10 gig down/up, dus dat de limieten bij telenet lager zouden liggen kan me eigenlijk weinig schelen, bij dat Telenetpack is de limiet 30 Gb ! En voor hetzelfde geld als bij Dommel heb ik dan digitale TV en s avonds onbeperkt bellen met vaste telefoon. Voor mij is de keuze dan snel duidelijk wie goedkoopste is ( ook al ben ik niet zo'n Telenet fan ).

[ Voor 19% gewijzigd door Falcon10 op 24-12-2008 11:37 ]

-| Hit it i would ! |-

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 23:42

The Zep Man

🏴‍☠️

Terw_Dan schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:31:
[...]

Volgens mij is dat dus niet zo. Het geldt alleen als de wijziging nadelig is voor de klant. Een snelheidsverhoging is dat niet.
"Bij die snelheidsverhoging moet ik een packet filter aanschaffen, omdat de applicatie die ik draai niet sneller kan/mag draaien van mijn werk (VPN software zonder ingebouwde speed limiter, etc.)". Gewoon een goede technische reden verzinnen.

Tegenwoordig gaan soms met de snelheidsverhogingen/abonnementswijzigingen de prijzen omhoog. Dit zou dan wel een goed excuus zijn.
Falcon10 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:34:
Mja, nee, kan hen niets ten laste leggen van slecht gebruikt ofzo, ik heb de lijn zelfs nog niet eens getest.
Kan hen echt niets zeggen van slecht, installatie is goed en op tijd gebeurd enz, vriendelijke mensen aan de helpdesklijn enz, dus echt geen kwaad word erover.

k vind het gewoon rot dat je maandelijks iets betaald, maar dat je het niet gewoon kan opzeggen wanneer je wil.

Had fijn geweest als ik gewoon kon zeggen : jongens, sorry, ik heb het niet meer nodig, zeg me maar op en dat een vriendelijke dame/heer zei : ok das goed, tot zien en een prettige dag.
Dat zijn de consequenties van contracten afsluiten zonder ze eerst te lezen en de consequenties en risico's te beseffen. Leerpunt voor jou voor de volgende keer.

[ Voor 42% gewijzigd door The Zep Man op 24-12-2008 11:37 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:08
Het is natuurlijk niet zo dat Dommel zielig is, en dat ze daarom maar een jaarcontract aanbieden.

Denk dat de TS hier gewoon een les van leert en dat er weinig aan gedaan kan worden. Het is even rot, maar ik hoop dat je er wat van geleerd hebt.

[ Voor 74% gewijzigd door DutX op 24-12-2008 11:41 . Reden: ander bericht :p ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je teleurstelling komt doordat je alleen vanuit je eigen standpunt redeneert. Het jaarcontract is er om de aansluitkosten eruit te halen; er zijn namelijk kosten verbonden aan het aanleggen en opstarten van de verbinding. Vaak zijn er ook kortingacties die het nodig maken om minstens een jaarcontract te geven.

En hiervoor geldt wel: heb je je contract wel doorgelezen voor je het afsloot? Dommel heeft groot gelijk, en je zult dit moeten zien als een wijze les bij het afsluiten van contracten :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
The Zep Man schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:36:
[...]
Dat zijn de consequenties van contracten afsluiten zonder ze eerst te lezen en de consequenties en risico's te beseffen. Leerpunt voor jou voor de volgende keer.
Tja, dat is zo.
'k weet niet of jij al een bouw achter de rug hebt of niet, maar ik kan je al zeggen : best dat je altijd snel bij die dingen bij bent met contracten, want op tijd komen is dikwijls een probleem bij die mannen om nog maar te zwijgen om zelf contracten na te komen.

-| Hit it i would ! |-

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 19:29
Je hebt je handtekening gezet onder een jaarcontract en nu ben je teleurgesteld dat je er niet eerder vanaf kan ?
...
Dan had je dus beter niet je handtekening kunnen zetten (onder iets wat je dus blijkbaar niet goed hebt gelezen).

edit: spuit 11 :(

[ Voor 4% gewijzigd door Mitch op 24-12-2008 11:43 ]

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Opzeggen kon inderdaad wel mits afkopen zogezegd, maar dat was dus de rest van dat jaar nog, heb ik helemaal geen zin in natuurlijk.

k begrijp ook wel dat Dommel niet moet opdaaien omdat ik niet op tijd in oze woning raak, maar dat je gewoon niet eender wanneer kan opzeggen ben ik wel teleurgesteld in.

*edit* en telenet duurder dan Dommel en limieten ding : ik kom maandelijks nauwelijks boven de 10 gig down/up, dus dat de limieten bij telenet lager zouden liggen kan me eigenlijk weinig schelen, bij dat Telenetpack is de limiet 30 Gb ! En voor hetzelfde geld als bij Dommel heb ik dan digitale TV en s avonds onbeperkt bellen met vaste telefoon. Voor mij is de keuze dan snel duidelijk wie goedkoopste is ( ook al ben ik niet zo'n Telenet fan ).
Sorry, maar als ik je reactie lees, dan heb jij je niet goed genoeg geïnformeerd alvorens je een contract afsloot. Alle contracten voor telecommunicatiediensten gelden voor een jaar. Als je zo'n pack bij Telenet neemt, ga je er ook voor een jaar aan vasthangen. Abonnementen op kranten en tijdschriften en nog veel andere zaken werken ook zo. Je kan je eigenlijk nergens op abonneneren en na een maandje zeggen: 'sorry jongens, ik heb het toch niet nodig, dus sluit me maar weer af'. Bij reclames die dat wel beweren moet je ook goed oppassen en de voorwaarden van het contract goed doorlezen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Eigenlijk contract niet doorgelezen.
Dacht aangezien maandelijkse betalingen = maandelijks abbonnement, en niet direct een jaar eraan verbonden.
Eigen fout hoor, daar zeker niet van.
Gewoon, periode met teveel dingen rond je kop ivm de bouw, en dan heb je geen zin om een 7 tal bladzijden door te lezen in kleine lettertjs van een ISP.
Volgende keer dus ook maar doen.

-| Hit it i would ! |-

• DinX

DinX

Motormuis

Falcon10 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:44:
Eigenlijk contract niet doorgelezen.
Dacht aangezien maandelijkse betalingen = maandelijks abbonnement, en niet direct een jaar eraan verbonden.
Eigen fout hoor, daar zeker niet van.
Gewoon, periode met teveel dingen rond je kop ivm de bouw, en dan heb je geen zin om een 7 tal bladzijden door te lezen in kleine lettertjs van een ISP.
Volgende keer dus ook maar doen.
Vroeger was het nog erger. Als je toen een dag te laat je opzegbrief stuurde zat je voor nog een jaar vast aan je ISP.

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Het enige dat je misschien nog kan doen is wanneer het uitstel van het in gebruik nemen van je woning een fout is van de aannemer of zo, de kosten van die maanden dat je niet in huis kan declareren bij de aannemer, maar of dat gaat lukken is natuurlijk nog iets anders.

Voor de rest heb je zelf je contract ondertekend met "gelezen en goedgekeurd" met daarbij je handtekening. In dat contract staat dus ook dat je voor minstens 1 jaar vast zit. Als klant is dat niet zo leuk maar dat heeft zoals eerder al gezegd te maken met opstartkosten. De enige tip die ik je nog kan geven is maak zo snel je kan gebruik van je Dommel abbo. Het heeft nogal wat voordelen tegenover een telenet/belgacom abbo. Ik maak er zelf ook mooi gebruik van voor een jaartje en wanneer de achterstallige series/films binnen zijn (dan weet ik binnenkort weer wat te bestellen bij de DVD-shop) schakel ik over op een goedkoper abbo met een lagere limiet.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Verwijderd

Ik ben nog geen 3 maanden geleden verhuisd uit mijn oude appartement, waarbij ik nog tot januari betaal voor mijn ISP die ik helemaal niet gebruik (en waar ook geen ruimte voor is).

Staat dus in het contract, algemene voorwaarden waarmee je akkoord gaat.
Pagina: 1