Headhunters - World of Warcraft

Pagina: 1
Acties:

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04-2025

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Dit artikel : nieuws: Amerikaanse headhunters krijgen opdracht WoW-spelers af te wijzen

Blijkt onwaar te zijn volgens deze link : http://forums.f13.net/ind...15577.msg563696#msg563696
(de originele source)

Misschien dat een update geen kwaad kan.

[ Voor 3% gewijzigd door bbr op 24-12-2008 10:55 ]

Listen to the voices in your head.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Als ik je eigen link nalees, blijkt niet zozeer onwaar te zijn wat wij en andere sites geschreven. Het punt dat Tale maakt in zijn (nieuwe) post is dat de opmerking "merely a brief comment in a conversation" was. De headhunter heeft het dus wel gezegd, het zou het alleen niet tijdens een sollicitatiegesprek gezegd hebben, maar in een praatje tijdens lunch. Dat lijkt me weinig afdoen aan de relevantie van de opmerking van de headhunter...

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12
Paul Hulsebosch schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:27:
Als ik je eigen link nalees, blijkt niet zozeer onwaar te zijn wat wij en andere sites geschreven. Het punt dat Tale maakt in zijn (nieuwe) post is dat de opmerking "merely a brief comment in a conversation" was. De headhunter heeft het dus wel gezegd, het zou het alleen niet tijdens een sollicitatiegesprek gezegd hebben, maar in een praatje tijdens lunch. Dat lijkt me weinig afdoen aan de relevantie van de opmerking van de headhunter...
?

In de eerste regel staan al twee fouten met Sommige Amerikaanse headhunters. Daarnaast gaat het hier om de strekking van het bericht. Op T.net staat het als een groeiende tendens binnen de Amerikaanse arbeidsmarkt terwijl dit een geisoleerde opmerking is van één Australische headhunter.
Lijkt me dus wel degelijk een correctie waardig.

Verwijderd

MuddyMagical schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:50:
Lijkt me dus wel degelijk een correctie waardig.
ATTENTION READERS:
If you were linked here from another site, odds are they got the story wrong. Since columnists and bloggers on the internet can't read, we're going to put this in "simple" speak for any future people that want to write about this anecdotal forum post:

1. Tale was having a conversation with someone at lunch.
2. It was not a job interview, he has a job in online media. Though, apparently almost everyone who wrote about this story should not have a job in online media.
3. This was merely a brief comment in a conversation.
4. Tale is not in America. He is in Australia.
5. This is a single recruiter who said this, not some company or some massive employer, just one dude. Just ONE DUDE.

ATTENTION JOURNALISTS:
Nearly all of you should throw yourselves out a window. You're an embarrassment to the profession and have managed to somehow lower the bar for blogging.

Edit 2: For the record, here is a list of places that totally fucked up the story. You're all "on notice." Forever. I have bolded italicized the ones that should be fucking ashamed.

Tweakers
:9~ Tweakers wordt wel genoemd, dus hebben ze toch de media aandacht binnen door een heel verkeerd verhaal :D Lang leve nieuwsberichten die op basis van 1 enkele post worden gemaakt, zonder verificatie :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 12:00 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:59:
[...]

[...]

:9~ Tweakers wordt wel genoemd, dus hebben ze toch de media aandacht binnen door een heel verkeerd verhaal :D Lang leve nieuwsberichten die op basis van 1 enkele post worden gemaakt, zonder verificatie :X
Er staan inderdaad wel een paar fouten in het artikel, maar dat neemt niet weg dat ze niet ontkennen dat die werkgevers WoW-spelers 'weren' om de genoemde redenen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Paul Hulsebosch
Ik heb inmiddels een update onder het bericht geplaatst, met daarin twee punten:
- Het gesprek heeft plaatsgevonden in Australië, niet in de VS.
- Het gesprek was geen sollicitatiegesprek, maar vond plaatst tijdens een lunch.

Thx voor de opmerkzaamheid :-)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12
Kees schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:13:
[...]

Er staan inderdaad wel een paar fouten in het artikel, maar dat neemt niet weg dat ze niet ontkennen dat die werkgevers WoW-spelers 'weren' om de genoemde redenen.
Om eerlijk te zijn vind ik het na de verduidelijking in de bron geen nieuwswaarde meer hebben.
Ik spreek ook wel eens met een recruiter die bijvoorbeeld geen mensen aanneemt die te weinig kennis in de ICT hebben. Is het dan nieuws dat de ICT industrie steeds meer eisen gaat stellen aan haar sollicitanten?

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04-2025

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
MuddyMagical schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:32:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het na de verduidelijking in de bron geen nieuwswaarde meer hebben.
Ik spreek ook wel eens met een recruiter die bijvoorbeeld geen mensen aanneemt die te weinig kennis in de ICT hebben. Is het dan nieuws dat de ICT industrie steeds meer eisen gaat stellen aan haar sollicitanten?
De nieuwswaarde valt te betwisten, maar het toont wel grappig hoe er ZO veel nieuws sites zijn die veel dingen gewoon uit hun duim zuigen om het artikel interessant te maken.
Zie Times : http://bits.blogs.nytimes...t-players-need-not-apply/

Desondanks is het wel ontrustend dat recruiters liever geen gamers willen.
Wie speelt er nou nooit games.. ?

Listen to the voices in your head.

• Paul Hulsebosch
Ik wel. Het lijkt me nog steeds interessant dat een headhunter laat doorschemeren dat een opdrachtgever duidelijk maakt geen sollicitanten doorgestuurd te willen krijgen die WoW spelen. Of dat nu in de VS is of in Australië en ongeacht of dat nu tijdens een lunch is voorgvallen of in een sollicitatiegesprek. Dat het 'off the record' was, was al wel duidelijk.

Zeker omdat een aantal jaar geleden in het nieuws kwam dat het juist voordelig zou zijn als je wel WoW speelde en daar in dezelfde week als dit bericht nog een groot artikel over in de Intermediair stond. Dit bericht maakt duidelijk dat niet iedereen daarvan overtuigd is en dat blijft wat mij betreft overeind na de rectificatie.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
MuddyMagical schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:32:
[...]

Als jij tijdens een gesprek met een vriend; die toevallig recruiter is, te horen krijgt dat werkgevers geen sporters in dienst will nemen in verband met blessures, en dat als iemand dus laat weten dat hij voor zijn hobby aan sport doet hij hem niet meer door hoeft te sturen, dan is dat ook wel nieuws, voor in de VI bijvoorbeeld.

Het voorbeeld dat jij noemt slaat nergens op, jij stelt eisen aan de kennis van een solicitant, dat is helemaal niet ongebruikelijk, wat wel ongebruikelijk is is dat werknemers dus liever mensen hebben die 's avonds voor de tv hangen ipv achter de computer zitten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1