Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

imaging met winpe

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Sinds kort maak ik gebruik van wds om images te maken en terug te zetten van Dell pc's laptops. Wds kan geen images maken/ terugzetten van machines die niet gesysprepped zijn dus daar gebruik ik imagex/winpe voor.
Voordat een image teruggezet wordt met imagex/winpe wordt eerst de disk leeggemaakt en vervolgens wordt er 1 partitie aangemaakt. Hier ontstaat het probleem. De Dell PC's (niet de laptops volgens mij) hebben standaard 2 partities. De 1e partitie is een verborgen partitie. Windows Xp pro start op vanaf de 2 e partitie. Als ik een image restore (niet gesysprepped) met imagex/winpe en de disk wordt leeggemaakt, waarna er 1 partitie wordt aangemaakt boot de teruggezette Windows niet meer omdat die wil booten van de 2e partitie.
Dit kan ik oplosen door Windows repair te draaien maar is nogal omslachtig als ik even een image wil maken die niet gesysprepped is (een draaiende pc bijv.) en die later wil restoren.

Hoe kan dit het beste opgelost worden volgens jullie? Diskpart zodanig configureren dat hij 2 partities aanmaakt waarvan 1 verborgen? dus hetzelfde als de Dell machines geleverd worden? Hoe dit moet weet ik ook niet...
Boot.ini voor het image maken aanpassen? (dan moet ik de image wel meteen restoren anders werkt de draaiende machine natuurlijk niet meer.

Iemand een idee?

monta

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Misschien een Disk Image maken i.p.v. een partitie-image?
Oftewel, de hele disk klonen en terugzetten (incl. partitie-indeling enz), i.p.v. alleen de Windows partitie?!?

Moeten de gebruikers zelf zorgen voor een goede backup (leren ze het wel van, 1 keer alles kwijt zijn).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een tool die er wel voor bedoeld is :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Met WDS / Winpe / Imagex kun je geen disk image maken, alleen per partitie. Er is voor dit systeem gekozen dus hier moet ik het mee redden...

Een andere tool kiezen is dus ook geen optie.

monta