Nieuwe kaart voor 24" scherm met dvi-d?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

• Dool
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09-2022
Ik ga een 24" beeldscherm kopen en dat heeft o.a. een DVI-D aansluiting. Resolutie 1920x1200. Mijn mobo ondersteunt alleen PCIe 16x (versie 1.0a) en ik heb nu Gigabyte GV-NX66T128VP. Die heeft 128 MB DDR3 en geen DVI-D (wel DVI-I).
Ik heb me scheel gezocht naar info over nut en noodzaak van een modernere kaart met meer geheugen, omdat ik aanneem dat zo'n kaart minder moeite heeft met het aansturen van zo'n enorm scherm. Maar de keus in videokaarten is voor mijn systeem wel erg beperkt en ik weet nog steeds niet of:
- DVI-D echt meerwaarde heeft boven DVI-I/VGA voor Office-toepassingen, dtp en eenvoudige beeldbewerking? (En incidenteel een spelletje LOTR of Settlers.)
- Bij diezelfde toepassingen op 1920x1200 het beeldscherm soepel worden aangestuurd door mijn huidige kaart, die overigens volgens de specs die resolutie aan moet kunnen?

Systeem is Asus A8N-SLI (nForce4), AMD 64 3000, 2 GB RAM

Thnx!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:05

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zolang je geen heftige nieuwe games wil spelen, zie ik niet in waarom je huidige kaart je beeldscherm niet zou kunnen aansturen?

VRAM gaat past spelen als je videokaart ook daadwerkelijk wat moet doen: Photoshop, games enz. Voor het aansturen van office heb je bwvs een TNT 2 32 mb kaart ofoz nodig ;)

Dus: ga je nieuwe games spelen of niet? Zoja, neem dan een 8800 GTS oid. Hoger dan dat is echt mega overkill voor je redelijk outdated systeem :)

Ow en:

Wikipedia: Digital Visual Interface

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 24-12-2008 01:41 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

DVI-I wil zeggen dat de connector zowel digitale als analoge signalen voert. DVI-D zit dus in de DVI-I connector van je 6600GT kaart gebakken.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Dool
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09-2022
Bedankt voor de info.Ik ga met een gerust hart dat nieuwe scherm bestellen en hou het lekker bij mijn huidige kaart. En als de spaarpot weer gevuld is kom ik vanzelf toe aan fase 2: het upgraden van het idd alweer bejaarde systeem :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wikipedia: Digital Visual Interface

Op GoT verwachten we dat je zelf de moeite doet op zoek te gaan naar antwoorden voor je een topic opent, en dat als je er niet uitkomt, je in ieder geval duidelijk laat weten waar je gezocht hebt, op welke termen en wat je toen vond.

In dit geval laat je niets weten van waar en hoe je exact je "scheel gezocht naar info" hebt. En blijkbaar heb je niet eens de moeite gedaan om naar de specs van DVI te kijken om te zien wat DVI-I en DVI-D eigenlijk betekenen.

Wegens gebrek aan inzet gaat dit topic dus dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.