Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AoEII] DirectDraw issue

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
Ik wilde zojuist weer eens een potje AoE lannen, krijg ik de melding Could not initialize graphics system, bla bla DirectDraw.

Nu natuurlijk direct Google en Tweakers afzoeken, maar die wisten geen raad. Alleen maar antwoorden met installeer DirectX opnieuw, check drivers en check hardwareacceleratie. Maar, dat werkt allemaal niet :P Ook in compatibiliteitmodus werkt het niet. Dus, nu weet ik het zelfsn iet meer (in de zin van ik met Google skillz) dus nu is de vraag, weten jullie een oplossing?

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Niet zolang je de precieze foutmelding en wat zinvolle OS info niet post. Al dxdiag doorgefietst en dan met name de directdraw tests? Spel opnieuw geinstalleerd?

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
alx schreef op woensdag 24 december 2008 @ 01:49:
Niet zolang je de precieze foutmelding en wat zinvolle OS info niet post. Al dxdiag doorgefietst en dan met name de directdraw tests? Spel opnieuw geinstalleerd?
nou ja OS maakt op zich niet veel uit, het is bij Vista en XP. dxdiag etcetera allemaal al gedaan. Er is natuurlijk niets mis met mijn pc :+ . Heb deze foutmelding op alle ocmputers waarop ik het probeerde te spelen (3 stuks, met XP/Vista).
oja, tuurlijk :P

edit: Het lijkt opgelost, na het verwijderen van alles wat met AoE te maken had, en het vervolgens weer opnieuw installeren ervan heeft het laten werken.....

[ Voor 25% gewijzigd door maarud op 24-12-2008 13:16 ]