Toon posts:

draadloos internet laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb vandaag een router gehaald met wireless internet,
zodat ik overal in huis met me laptop kan internetten...

Dus vanmiddag heb ik hem ff geinstalleerd,
Maar ik zit nu een beetje met me laptop te internetten, alleen heel vaak stop het internet er opeens mee..
Dan staan de internet status op 'lokaal' , en ik krijg hem onmogelijk weer op lokaal en 'internet'...

Als ik dan even 5 min. wat anders ga doen en ik kijk nog is staat die opeens weer op 'lokaal en internet' en heb ik dus weer internet?!

Maar onder online games bijv. is dit heel erg storend.

Ik hoop dat jullie weten waardoor dit komt.

Laptop: Acer Aspire 7730ZG
Router: netgear wgr614
Encryptie: 64bit
Windows: Vista Premium

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 13:15 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Als je eens begint met kijken of er uberhaubt nog dataverkeer mogelijk is als je verbinding het 'niet doet'.

Zet eens een 'ping -t' aan naar het ip-adres van je router en kijk of je last hebt van packetloss en hoeveel.

Zo ja, troubleshoot op signaalsterkte problemen.
Zo nee, troubleshoot op instellingsproblemen (DHCP, Firewall, etc).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hey,

het helpt als je wat specifieker bent. Welke router (merk, type), welke encryptie, welke Windows versie, welke laptop, wat heb je zelf al gezocht en geprobeerd, etc :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even wat extra info geplaatst;)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:16:
ik heb even wat extra info geplaatst;)
Een lijstje met specs is niet zo interessant. Geef eens aan wat je geprobeerd hebt. Zie de comments hierboven.
Pagina: 1