Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat betekenen de cijfers op een foto snelheidsovertreding?

Pagina: 1
Acties:

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 18:52
Even een vraagje over onderstaande foto die wij opgevraagd hebben naar aanleiding van een boete ivm een snelheidsovertreding.

Afbeeldingslocatie: http://www.berkenring.nl/gatso.jpg

Kan iemand mij met een eventuele bronvermelding aangeven wat jullie aan bovenstaande gegevens kunnen herleiden?

Volgens mij moet je hier de snelheid, tijd en datum uit kunnen halen.

Kort het verhaal:

Mijn moeder heeft een bekeuring thuis gekregen waarin stond dat ze blijkbaar 77 p/u gereden zou hebben op de couperuslaan in Etten-Leur. Het tijdstip was volgens de beschikking 04:50 uur. Een zeer onwaarschijnlijke tijdstip en omdat mijn moeder ook maar amper het gaspendaal weet te vinden kregen wij zeer grote vraagtekens bij deze beschikking.

Vandaar dat wij deze foto opgevraagd hebben en meteen hebben gezocht op een gefundeerde uitleg van de gatso gegevens, maar niet gevonden hebben. Dus mijn hoop is op jullie gevestigd.

Iemand die mij dit kan vertellen?!

For rent

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Niet om flauw te doen... maar zou de politie je dit niet kunnen vertellen?

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 16:10

rimpeldinky

nani?

op flitsservice.nl staat precies wat wat betekend en welke bezwaarprocedures je hiervoor kunt gebruiken :)

*burp*

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:19

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Is die 174205080825 niet 25-08-2008 om 17:42 toevallig? :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
rimpeldinky schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:39:
op flitsservice.nl staat precies wat wat betekend en welke bezwaarprocedures je hiervoor kunt gebruiken :)
Inderdaad ik zou het op het forum daar eens kunnen proberen, die hebben er zeer veel ervaring mee :)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:32
Er loopt ook iemand op het forum rond die bij Gatso werkt (maker van de apparatuur die die foto's maakt). Zie het kerstpakket topic met de groene snoepjes :)

• j_v_malsen
Ik heb reeds op flitsservice gekeken maar daar heb ik het niet kunnen vinden. Vandaar dat ik mijn heil zoek hier op het Forum!

For rent

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

razorhead schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:41:
Er loopt ook iemand op het forum rond die bij Gatso werkt (maker van de apparatuur die die foto's maakt). Zie het kerstpakket topic met de groene snoepjes :)
Dat is Widow, dacht ik ook al bij de titel. Ik ben ernaast wel benieuwd wat er precies op de boete staat.

• j_v_malsen
Op de beschikking staat dat de snelheidsovertreding is gepleegd op 12 augustus 2008 om 04.50 uur op de couperuslaan te Etten-Leur. Als ik de bijbehorende foto bekijk lijkt het mij ook eerder dat de volgende gegevens erop staan:

- 58 km/pu
- 17:42 uur
- 25-08-2008

Als je de bijbehorende foto bekijkt dan is het ook absoluut niet op de couperuslaan in Etten-Leur. Het lijkt er dus op dat de beschikking van geen kanten klopt maar ik zoek wat dat betreft een bevestiging. Het is nu meer een principe kwestie. Wij zijn van mening dat als je te hard hebt gereden dat je moet betalen, maar volgens ons is het een onterechte beschikking?!

For rent

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is bovenstaande scan trouwens alles van de foto? Staat jullie auto er uberhaupt op of niet?
zoals de voorbeelden hier dus: http://www.flitsservice.n...on/foto-sjabloon_main.htm

[ Voor 37% gewijzigd door Noork op 24-12-2008 01:18 ]

• j_v_malsen
Nee is het gedeelte van de Gatso meter. Onze auto staat erop. Dus wij twijfelen niet aan het feit of het onze auto is of niet.

Waar het ons dus om gaat is dat de datum en het tijdstip wat ze op de beschikking aangeven volgens ons niet kan kloppen. En als ik de eerder geposte foto interpreteer zou dat ook niet gelijk zijn aan elkaar?!

For rent

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
offtopic:
SG->Vervoer

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

j_v_malsen schreef op woensdag 24 december 2008 @ 07:52:
Nee is het gedeelte van de Gatso meter. Onze auto staat erop. Dus wij twijfelen niet aan het feit of het onze auto is of niet.
Weet je echt zeker dat het jullie auto is? Kan je dit controleren dmv specifieke kenmerken? (bepaald stikkertje toevallig ergens op de auto ofzo). Het zou ook een soortgelijk model kunnen zijn met fake nummerplaten. Dat zou dan ook die vreemde tijd en lokatie kunnen verklaren...

En afgezien daarvan zou ik zeker protest aantekeken, aangezien de gegevens van de foto niet overeenkomen met hetgeen op de bekeuring staat. Als ik de foto zo lees zie ik ook 17:52 uur, op 25-08-2008 met 58km/u.

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 24-12-2008 09:11 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:26

ralpje

Deugpopje

Zal dat soort data niet automatisch verwerkt worden? Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat iemand die foto's nakijkt en verkeerde data / tijd inklopt (typo, even niet met het hoofd erbij, etc.), maar zoiets zal toch wel geautomatiseerd gedaan worden?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• j_v_malsen
Microkid schreef op woensdag 24 december 2008 @ 09:06:
[...]

Weet je echt zeker dat het jullie auto is? Kan je dit controleren dmv specifieke kenmerken? (bepaald stikkertje toevallig ergens op de auto ofzo). Het zou ook een soortgelijk model kunnen zijn met fake nummerplaten. Dat zou dan ook die vreemde tijd en lokatie kunnen verklaren...

En afgezien daarvan zou ik zeker protest aantekeken, aangezien de gegevens van de foto niet overeenkomen met hetgeen op de bekeuring staat. Als ik de foto zo lees zie ik ook 17:52 uur, op 25-08-2008 met 58km/u.
Ja het is heel duidelijk te zien dat het onze auto is. Daar zal het niet aan liggen. Het is ook niet dat we zullen ontkennen dat er te hard gereden is maar het is natuurlijk wel een verschil of je 27 km/pu te hard hebt gereden of "maar" 8 km/pu. Ik ga er vanuit dat de foto de bewijslast voor Justitie is. Het nadeel is dat volgens het schrijven wat we gehad hebben van het CJIB de volgende stap om bezwaar te maken het cantongerecht is.

For rent

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Dat maakt idd wel wat uit. Ik raad je sowieso aan de foto ook ff @ andere site te posten. Succes :)

• Beekforel
  • Laatst online: 23:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Inmiddels heb je ook al even gebeld met het CJIB neem ik aan? Wat zeiden die?

• j_v_malsen
CJIB geven mij aan dat ik de standaard procedures moet volgen als het om bezwaar maken gaat.

For rent

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Zo te zien is deze foto gemaakt met een mobiele analoge flitser, en dat is apparatuur waar ik helaas niet veel vanaf weet. Maar als ik het inspiegelbeeld van de foto zie, dan denk ik eerlijk gezegt ook dat het een foto is van een auto die 58 rijd om 17:42. Ik kan 5 januari even in de handleidingen duiken om te zien of ik iets kan vinden? Met een stuk uit een handleiding denk ik dat je iig een goede kans maakt met een bezwaarschrift.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
Naar aanleiding van dat bezwaarschrift zou de officier van justitie vervolgens de beschikking simpelweg aanpassen (dat mag hij/zij namelijk doen) en moet je alsnog de boete betalen.

Zie ook het antwoord uit de Bezwaartest:
U heeft wel te hard gereden, maar de plaats- of de tijdsaanduiding op de beschikking klopt niet. De politie mag binnen zes weken een correcte beschikking sturen. Verstrijkt die termijn, dan mag de Officier van Justitie alsnog een beschikking sturen met de juiste gegevens. Dit is dus geen ‘vormfout’ waarbij de beschikking vernietigd moet worden De boete moet gewoon betaald worden.
Als de snelheid op de beschikking wel klopt, zou je je eventueel kunnen afvragen of het zin heeft om bezwaar te maken.

Be yourself, no matter what they say ...

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 21:26
voske1983 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 08:49:
Naar aanleiding van dat bezwaarschrift zou de officier van justitie vervolgens de beschikking simpelweg aanpassen (dat mag hij/zij namelijk doen) en moet je alsnog de boete betalen.

Zie ook het antwoord uit de Bezwaartest:

[...]

Als de snelheid op de beschikking wel klopt, zou je je eventueel kunnen afvragen of het zin heeft om bezwaar te maken.
Ja maar dat is dan toch alleen maar gunstig als je een nieuwe beschikking krijgt voor 58 km/h in plaats van 77 km/h ?

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
Absoluut. Ik had even een zinnetje van de startpost over het hoofd gezien ;)

Be yourself, no matter what they say ...

• j_v_malsen
Widow schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:45:
Zo te zien is deze foto gemaakt met een mobiele analoge flitser, en dat is apparatuur waar ik helaas niet veel vanaf weet. Maar als ik het inspiegelbeeld van de foto zie, dan denk ik eerlijk gezegt ook dat het een foto is van een auto die 58 rijd om 17:42. Ik kan 5 januari even in de handleidingen duiken om te zien of ik iets kan vinden? Met een stuk uit een handleiding denk ik dat je iig een goede kans maakt met een bezwaarschrift.
Mocht je daar de moeite voor willen nemen dan zou ik dat ontzettend waarderen!

@voske1983

Het is ook niet dat we geen beschikking willen betalen voor de overtreding van 58 km/pu maar die zal behoorlijk lager zijn dan eentje waar 27 km/pu te hard gereden is!

For rent

• 911GT2
  • Laatst online: 22:44
j_v_malsen schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:58:
[...]

Mocht je daar de moeite voor willen nemen dan zou ik dat ontzettend waarderen!

@voske1983

Het is ook niet dat we geen beschikking willen betalen voor de overtreding van 58 km/pu maar die zal behoorlijk lager zijn dan eentje waar 27 km/pu te hard gereden is!
Echter als het zo is dat er de verkeerde snelheid staat op de beschikking... is er sprake van een vormfout en komt het gehele verbaal dus te vervallen ;)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Handleiding heb ik zo 1-2-3 even niet kunnen vinden, morgen is degene er die die dingen beheert, dan kom ik erop terug.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1