Virtual Machine direct vanaf USB stick

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-01 23:30
Weet niet of ik in het juiste topic post.

Ik ben op zoek naar een oplossing waarmee ik een virtual machine (windows of linux) direct kan opstarten vanaf USB stick. Dus geen installatie van software op men client of booten vanaf usb stick maar gewoon direct een VM opstarten binnen b.v. je Windows XP client.

Weet iemand of dit mogelijk is?

Heb al gekeken naar onderstaande producten:
  • VMware Player
  • Virtual Box
Van Microsoft Virtual PC 2004/2007 weet ik 100% zeker dat deze niet gaan werken.

Denk zelf dat het niet mogelijk is maar wie weet heeft iemand toch een oplossing,

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
Ik geef je de beste kansen met Virtualbox OSE alleen moet je bijna altijd wel drivers installeren, o.a. om gebruik te maken van netwerkmogelijkheden.

Doe anders http://www.google.nl/search?q=virtualbox%20portable :?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Qemu kan zonder geinstalleerde drivers geinstalleerd worden op jen usb-stick, het is dan wel traag (alles in software), maar het werkt wel. In hoeverre het netwerk werkt weet ik niet, maar nat-mode zou prima kunnen werken als userspace-applicatie.

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-01 23:30
Ben nu bezig met het testen van VirtualBox Portable edition. Ziet er erg goed uit. Installeerd enkel een paar drivers.

Qemu ga ik ook zeer zeker proberen. Network connectivity is voor mij niet belangrijk.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
VirtualBox is heel erg fijn ja :)