8800GT in ECS RS400-A geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• SnowRide
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-04 17:44
Hallo medetweakers,

Ik heb laatst een 8800GT van Galaxy gekocht.
Ik deed hem in mijn kast en toen kreeg ik geen beeld.
Heb het toen in een andere pc geprobeerd en toen deed de kaart het wel gewoon.
Waaraan kan het liggen.

Hardware waar de kaart het NIET mee deed:

Pentium 4 3.4GHz CPU
ECS RS400-A met pci express 1.1 mobo
400 watt voeding.

Hardware waar de kaart het WEL deed:

Intel celeron
een mobo met pci express 2.0
650 watt voeding

Kan het eraan liggen dat het geen pci expres 2.0 is?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 16:58
Nee normaal moet hij ook gewoon werken op PCI-e 1.1.
Alleen is de bandbreedte bij gelijke snelheid maar half zo groot (maar een 8800 GT krijgt PCI-E 1.1 16x nog niet vol hoor).
Probeer eens de voeding van computer 2 in computer 1 te steken en een BIOS update uit te voeren.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
  • Controleer of je alles goed aangesloten hebt.
  • Controleer dat nog een keer.
  • Probeer de videokaart in een ander systeem.
  • Probeer een andere videokaart in dat systeem.
  • Post de volledige specificaties van je systeem eens. Dus Merk/Model/Type moederbord, processor, voeding, videokaart, ram, etc.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:14
ik sluit me bij kalizec aan. ik heb een aantal moederborden van asus gehad die pci express 1.1 waren, en geen 2.0 kaarten slikte

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ten eerste: Welkom op GoT :)

Probeer de volgende keer aub een wat helderdere titel aan je topic te geven. "HELP!!" is nogal schreeuwerig en ja je valt meer op, maar wel in negatieve zin. Lees eens Registratievoorwaarden / korte FAQ en/of Het algemeen beleid door.
Ik heb je titel even geherformuleerd ;)

Verder ben ik van mening dat je nog zelf wat meer had kunnen proberen. Zoals zoeken naar topics over deze problemen. Deze zijn namelijk vaker langsgekomen, je vind ze terug met de Search. Zo zul je dan vast Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden vinden, welke een mooie lijst bevat met informatie over deze incompatibiliteit.

Over je probleem:
ECS RS400-A
Deze maakt gebruik van de ATi RS400 chipset. Dit is een van de eerdere chipsets met PCI-Express. Deze beschikt over PCI Express 1.0a (dus niet 1.1). Versie 1.0a is erg strak afgesteld voor bijvoorbeeld timings en jitter-correctie. Daarom werken PCI Express 1.1 en 2.0 kaarten soms niet juist in deze moederborden.

Ook kan de voeding nog invloed hebben. Als je dat wilt uitsluiten kun je het beste de 650W voeding van die Celeron aan die Pentium4 hangen en dan nog eens proberen.

Als het dan nog niet werkt vermoed ik dat de chipset het 'probleem' veroorzaakt. Mogelijk kan een BIOS update voor de videokaart en/of moederbord nog wat aan de zaak veranderen. Maar ik verwacht dat dat nog tegen zal vallen.
Makkelijkste optie is om de kaart dan gewoon terug te brengen als je er geen andere toepassing voor hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 24-12-2008 00:45 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• SnowRide
bedankt voor de reacties.

ik heb de 650 watt voeding al geprobeed in de andere pc maar dan deed die het nog niet.
Eerder had ik ook al een xfx 8800 gt erin gedaan, toen deed de kaart het meteen.
Ik heb deze kaart 2de hands gekcht dus kan de kaart niet meer terug brengen.
Waarschijnlijk word het dan een ander mobo.

• SnowRide
ik heb het nu geprobeerd. eerst deed die het het. heb nfs undercover 30 min gespeeld heb toen de pc weer afgesloten en op mijn kamer neergezet. toen wou ik weer opstarten en deed die het weer niet.er zit ook een lampje op het mobo dat de stroom aangeeft, deze knippert ook de hele tijd. dit is met de codegen 400 watt voeding gedaan. kan het zijn dat de voeding is doorgebrand?

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
nee want dat ruik je meestal wel als de voeding is doorgebrand of ruik je een vieze branderige lucht?
Pagina: 1