Toon posts:

Probleem bij afspelen DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wanneer ik met mijn laptop (HP 500) een DVD afspeel gaat dit schokkerig, zowel beeld als geluid. Het maakt daarbij niet uit welke software ik gebruik: zowel WinDVD, Windows mediaplayer, Realplayer etc. etc. leveren allemaal hetzelfde op.

Dit probleem heb ik al sinds de aanschaf. Terug naar de winkel gaan is niet mogelijk, aangezien ik hem in Azie (bij een officiele HP-dealer) heb gekocht.

De CD/DVD drive is van het type TSSTcorp (CD/DVDW TS-L632D)
Aan de videokaart lijkt het niet te liggen, aangezien ik DVD's vanaf de hardeschijf (Alcohol 120% etc) wel probleemloos kan afspelen.

Wie-o-wie weet waar het probleem ligt?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Als DVD's vanaf de hardeschijf wel goed gaan, dan heb je OF je DMA uit staan van je DVD-drive OF je hebt zult meer info moeten zoeken over CPU-belasting ed tijdens het afpelen. Ook kun je even controleren of het aan je Windows-install ligt. Mijn ervaring is dat standaard-installs een rommeltje zijn, oa qua drivers.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Had ik vroeger ook.
Bleek dat mijn CPU te zwak was , dit lijkt me bij jou niet echt een probleem.
Firmware update van DVD-Drive ?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Zijn de dvd's goed gebrand, en heb je originele dvd's ook geprobeerd?

Om dma weer aan te krijgen, verwijder de controller waar de dvd speler aan zit en de dvd speler zelf ook, verwijderen in windows bij de hardware, dan rebooten.

[ Voor 54% gewijzigd door jan99999 op 23-12-2008 23:33 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een beetje meer eigen inzet en informatie mag ook wel. Wat voor DVD's gebruik je zijn dit orginele of zelf gebrande DVD's. Op welke snelheid heb je ze eventueel gebrand, of te wel wat is de kwaliteit?

Daarnaast zoals reeds geopperd, wordt er wel DMA gebruikt voor de DVD speler? Ga dat eens na in ApparaatBeheer. Verwijder de controller en DVD speler eens zodat ze opnieuw worden geinstalleerd.

Wat je ook zou kunnen proberen is eventueel DVD/CD vertuele devices/software te deinstalleren,bijvoorbeel Alcohol 120% of deamontools. Dergelijke programma's kunnen soms ook voor moeilijkheden zorgen.

Nog genoeg om zelf eens te proberen en als je de GoT search had gebruikt, dan was je waarschijnlijk veel van deze tips reeds tegen gekomen, daarom gaat dit topic dan ook op slot. Mocht je na dit alles geprobeerd te hebben er nog niet uit komen, dan kun je rustig eennieuw topic aanmaken, maar geef wel duidelijk aan wat je reeds zelf hebt geprobeerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.