Toon posts:

Connectie pc aan LCD scherm (sony)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik mij getrakteerd op een Sony KDL-46W4500 LCD televisie. Daar ik nog een (iets oudere) laptop heb heb ik vandaag eens geprobeerd om deze via een DVI kabel aan mijn TV te sluiten via de DVI ingang. Ik kreeg direct beeld op mijn tv vanuit mijn laptop maar op een resolutie van 1280x800 (= dezelfde resolutie van het beeldscherm van mn laptop). Vervolgens probeerde ik via beeldschermopties de resolutie omhoog te halen maar met de geinstalleerde drivers was 1280x800 de maximale instelbare resolutie. Dus ben ik maar op zoek gegaan naar de laatste driver van mijn grafische kaart en voila, ik kon mijn resolutie op de pc opkrikken naar 1920 x 1080 (resolutie van mijn TV). Vervolgens heb ik terug mijn pc aan de LCD tv gehangen maar ik had nog steeds hetzelfde probleem. Mijn tv wilde maar niet hoger gaan dan 1280x800 met als gevolg dat ik maar een deel van mijn beeld zag en nog altijd links en rechts met zwarte randen zat. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd maar toch krijg ik mijn LCD tv niet op de juiste resolutie en blijft hij altijd bij 1280x800 steken. Vervolgens heb ik er maar de handleiding eens bijgenomen en daar stond een tabelletje in dat de tv in PC aansluiting maximum 1280x1024 resolutie krijgt. Ik heb al verschillende reacties gelezen dat mensen hun pc door tv op volledig scherm kunnen bekijken dus nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft om bij deze tv ook volledig scherm te krijgen. Alvast bedankt!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:28

ricardo246

Life's what you make it!

Mijn Sony (40W4000) heeft dit ook.
Via DVI en VGA krijg je niet de volledige resolutie (zoals idd vermeld in de handleiding).
Probeer eens je NB met een HDMI aansluiting op je TV aan te koppelen.
Wellicht dat dit werkt....

I have no special talent. I am only passionately curious.