Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office files openen niet met Vista 64bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn nieuwe pc draait op Vista 64bit. Probleem is dat ik veel van mijn documenten niet meer kan openen en bewerken. Door het icoontje in verkenner staat een rood uitroepteken. Als ik Open Office 3.0 gebruik zegt hij " algemene in/uitvoer fout". Van ellende heb ik Office geinstalleerd, en dan is de melding: "geen toegangsrechten"
Dus het ligt niet aan de office suite. Ook heb ik de schijf op een andere Vista en Xp pc aangesloten en gerpobeerd, en dat werkt als van ouds, dus het zit duidelijk in mn nieuwe pc ( Vista 64Bit )

Als ik bij eigenschappen kijk, zie ik bij kenmerken dat de files die wel openen de letter "A" staan, de files die niet openen "AE". Ik heb sterk het idee dat het een rechtenkwestie is, maar ik kom er niet meer uit.

Wie kent dit probleem of weet de oplossing?

Thanx,
Jeroen

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Klik eens met je rechtermuisknop op zo een bestand, en dan kies je properties. Staat er dan een knop "unblock" rechtsonderaan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen knop " unblock" te zien......

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rechtsklikken op de map waarin de bestanden staan, kiezen voor Properties, tabblad Security, Add... Vul je username in, OK, vink Full Control aan, OK, OK (danwel de Nederlandstalige variant). Werkt dat?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie geen toevoegen in het tabblad beveiliging. Ik kan wel een gebruiker selecteren en dan op bewerken drukken. Dan kan ik toevoegen, maar dan voeg ik volgens mij geen gebruiker toe. Ik kan daar alleen objectnamen toevoegen. het gaat hier volgens mij om rechten, niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie inmiddels wel dat bij eigenschappen/details bij bestandseigenschappen een andere eigenaar staat als bij de files die ik wel kan openen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ah ja, klopt, tussen Security en Add... Moest nog Edit... staan...

Username is ook een Object ;)

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...........werkt ook niet.

Kan ik niet ergens voor de hele map de rechten opnieuw instellen?
Mijn externe netwerkschijf heeft nergens last van, maar deze ( via fire wire) aangesloten schijf is de weg kwijt...

Wie helpt?

Fijne kerst trouwens!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ja dat kan, door te rechtsklikken op de map en dan te kiezen voor eigenschappen.
Ga dan naar het tabblad security, klik op advanced, klik op owner, klik op Edit..., kies je eigen gebruikersnaam bij Other users or groups... en Replace owner on subcontainers and object aan te vinken. Wanneer je twee keer op OK hebt geklikt kan je onder Group or usernames d.m.v. de Edit... knop je eigen gebruikersnaam toevoegen en jezelf alle rechten geven.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, maar werkt ook niet...Onder eigenschappen/details/ bestandskenmerken overzicht staat achter de goed files een "A" en de files die ik niet kan openen "AE"

Ik begrijp er geen z.k meer van.......

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Het bestand is dus encrypted.
Pagina: 1