Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik worstel nu al een maand of drie met een probleem, en hoop via deze weg misschien een oplossing te vinden. Ik heb sinds drie maanden een nieuwe pc. Ik heb alleen het probleem dat deze regelmatig freezed. Met andere woorden, totaal niet meer reageerd. Beeld blijft intact, maar staat stil, en geluid blijft hangen, en er is geen input meer mogelijk van muis/keyboard etc.) Meestal is dit al gelijk bij het booten. Op het moment dat het windows logotje tevoorschijn komt, nooit daarvoor. Soms moet ik dan wel 3/4x afsluiten (harde reset geven) voordat hij lekker door wil starten. In de event log is geen spoor te vinden van deze crash, ook geen zaken die er misschien mee te maken kunnen hebben. Ik draai op dit moment Windows Vista 64bit.

Specs die van toepassing zijn:
cpu: Intel Core 2 Quad Q9550
mobo: Asus P5E3 (x38 chipset)
ram: 2x2gb Corsair pc3-10666 (ddr3)
gfx: XFX 9800gtx+ (nvidia)

Wat heb ik geprobeerd/getest:
- Windows opnieuw geinstalleerd, met vista 32bit en vista 64bit geprobeerd, probleem blijft
- hdd opnieuw geformatteerd (full format)
- Temperatuur in de gaten gehouden, deze blijft vrij laag
- Voltage van de voeding lijkt in orde, hoewel ik dit softwarematig monitor, niet doorgemeten oid.
- Belasting van de pc lijkt geen invloed te hebben, bij hoge load heb ik er niet meer last van als bij lage load.
- memtest gedraaid (7 passes geloof ik) geen errors gevonden

Nu mijn vraag: waar zou dit precies aan kunnen liggen? Aangezien het systeem nog vrij nieuw is wil ik graag z.s.m. van mijn garantie gebruik gaan maken, maar moet ik wel kunnen uitsluiten waar het probleem ligt.

Ik verwacht daarom ook helemaal niet dat hier iemand zomaar verteld wat het probleem is, maar hopelijk kan iemand me de goede richting op sturen of de gouden tip geven.

Alvast heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:23

Erw

Hoeveel watt is je voeding?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is 500watt, deze is van Antec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Toch niet toevallig diegene die in een Sonata II hangt he?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sonata III :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had dit ook met me nieuwe pc (4 dagen oud)
Na uitvoerig testen en steeds mijn voeding, vga en moederbord de schuld te geven ben ik na het testen van het ram toch eens met modules gaan spelen.
Bleek dat er 1 module stuk was, maar niet te merken met een memtest :s

dat paartje germa't en nu is alles weer OK sinds vandaag, geen freezes meer, geen opstartproblemen etc.

Ook mijn installatie ging goed, maar windows liep zomaar vast of de pc ging niet aan...

[ Voor 27% gewijzigd door Vorkie op 23-12-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik verwijs dan meestal naar Mark Russinovich :)

http://blogs.technet.com/...e/2008/09/24/3126858.aspx
http://www.microsoft.com/...sessionh.aspx?videoid=722

Die laatste presentatie laat je ook zien hoe je dergelijke vage deadlocks (waardoor het OS geen gelegenheid krijgt iets te doen tussen twee processen die op elkaar wachten voor input) kan proberen op te sporen.

Uiteraard ga ik er dan wel vanuit dat je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al door hebt gelopen als je van mening bent dat het software is (door hier te posten).

offtopic:
Anders gaat iedereen even als een kip zonder kop dingen roepen zeg...

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 23-12-2008 22:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Klinkt als een voedingsprobleem...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
  • Je hebt toevallig geen Seagate 1TB schijf? Ik dacht dat sommige een probleempje hadden, waardoor ze soms niet reageren en je pc dus kan hangen.
  • Geen losse voedingskabels aan je HD of gfx kaart (indien van toepassing)?
  • Kan je cores uitschakelen in bios? Probeer dat eens en kijk of het helpt.
  • Eventueel kan je een linux proberen (via live-cd), om te bevestigen voor zover mogelijk dat je hardware in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het probleem lijkt redelijk op wat ik hier op m'n eigen systeem heb en dat op m'n werk. Systeem blijft hangen en moet gewoon een harde reset krijgen. Volgens mij ligt het bij mij aan mijn disks (500GB Seagate 7200.10s). De snelheid van die dingen dropt dermate dat alle applicaties niets meer doen.Ik heb dit probleem sinds de matrix console zeurt dat er een array gerecoverd moet worden. Wat voor hdds heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:28:
Ik verwijs dan meestal naar Mark Russinovich :)

http://blogs.technet.com/...e/2008/09/24/3126858.aspx
http://www.microsoft.com/...sessionh.aspx?videoid=722

Die laatste presentatie laat je ook zien hoe je dergelijke vage deadlocks (waardoor het OS geen gelegenheid krijgt iets te doen tussen twee processen die op elkaar wachten voor input) kan proberen op te sporen.

Uiteraard ga ik er dan wel vanuit dat je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al door hebt gelopen als je van mening bent dat het software is (door hier te posten).

offtopic:
Anders gaat iedereen even als een kip zonder kop dingen roepen zeg...
Thanks ik zal hier even naar gaan kijken.

Ik heb inderdaad deze troubleshooter doorgenomen, maar kon hier niet echt mijn match vinden. Mijn aanname (hoewel die natuurlijk dodelijk zijn :/) is dat het probleem wel met Windows te maken heeft, aangezien het probleem zich nog nooit buiten Windows heeft voorgedaan. Overigens als dit alsnog het verkeerde forum hiervoor is, feel free hem te verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
den 150 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:29:
  • Je hebt toevallig geen Seagate 1TB schijf? Ik dacht dat sommige een probleempje hadden, waardoor ze soms niet reageren en je pc dus kan hangen.
  • Geen losse voedingskabels aan je HD of gfx kaart (indien van toepassing)?
  • Kan je cores uitschakelen in bios? Probeer dat eens en kijk of het helpt.
  • Eventueel kan je een linux proberen (via live-cd), om te bevestigen voor zover mogelijk dat je hardware in orde is.
Nee geen Seagate 1TB schijf, mijn OS draait op een WD 500gb, verder nog een samsung 1tb (die goedkope ja ;)) maar die is er pas later bij gekomen, dus dat zal het probleem niet zijn

Geen losse voedingskabels nee (als ik je goed begrijp)

Ik heb nog niet geprobeerd/gekeken of ik cores uit kan schakelen in de bios, ik zal hier ook even naar kijken.

Heel erg bedankt voor de input allemaal!
Pagina: 1