Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Presentatie software winkel

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo tweakers allemaal,

Ik ga vanaf Januari een stage lopen bij een bedrijf, een winkel wel te verstaan :)
De opleiding die ik ga doen is ICT-Beheerder Niveau 4, en op dit gebied mag ik dan ook ruim dingen proberen op m'n stage.
Zo is mij de opdracht voorgelegd op een compleet verzorgt "Presentatie" scherm in de winkel te krijgen.
De bedoeling is dat op dit scherm aanbiedingen/nieuws/teksten & filmpjes vertoond kunnen worden.

Natuurlijk denkt menig tweaker dan direct "Powerpoint" :>
En ja dat klopt ook wel, Powerpoint kan al de genoemde eisen.
Het enige probleem is, is dat het makkelijk moet kunnen worden bijgewerkt, in een handomdraai moet je nieuwe aanbiedingen toe kunnen voegen, of kunnen verwijderen.
En dit moet direct gebeuren, dus update je het boven(de directeur) dan is het beneden direct zichtbaar, althans dat willen we.

Uiteraard heb ik zitten denken aan het zelf schrijven van deze software in Visual Basic 2008 of C# eventueel in combinatie met PHP, maar dit neemt erg veel tijd in.
En aangezien er meerdere winkels in Nederland zijn(haha) zullen andere winkels dit probleem ook wel eens gehad hebben.
En daarom kan ik me niet indenken dat er geen kant & klare software pakketen zijn.

Google levert niet erg veel op.
Powerpoint draait nu zoals gewenst, maar het is niet erg makkelijk in het updaten, je kan de file natuurlijk niet updaten als hij draait(file is in gebruik).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan een eventuele oplossing(of de goede richting kunnen opsturen) of tips om dit perfect te maken voor het stage-bedrijf :)

Alvast bedankt voor alle reacties :) :>

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zie hier voor meer info:
Narrowcasting software pakketten
Narrowcasting, iemand?

[ Voor 10% gewijzigd door Noork op 23-12-2008 21:57 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Simpel doch effectief: Een setje webpagina's met alle content.
Combineer losse pagina's (met elk een slide of bijvoorbeeld een demofilmpje oid.), en een hidden frame oid. met een scriptje erin.
Dit scriptje kijkt in een database (.txt-file is voldoende hiervoor) naar de duur en inhoud van elke slide, en roept periodiek de volgende pagina aan.

Er kunnen voor allerlei producten dus pagina's worden ontworpen, en ze kunnen in of uit de roulatie worden genomen door de verwijzing in de datafile aan te passen.

Aansturing door een thinclient met standaard IE + WLAN achterop de monitor geplaatst, transparant voor de gebruikers.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
Wijzelf hebben het vrij simpel ontwikkeld door middel van een eenvoudig stukje PHP en wat simpel Javascript werk... Vervolgens op een saaie vrijdag middag een nu.nl nieuwsticker toegevoegd, een webcamshot als iemand aanbelt en een rood icoontje als iemand op de w.c. zit (net zoals in het vliegtuig). Het bied veel mogelijkheden voor eenvoudig onderhoud, toevoegen van pagina's, plaatjes en video's... Dus als je flexibel wilt zijn (en een beetje handig bent met een programmeertaal/designen) kom je een heel eind met zelf iets knutselen.

Afgezien van het feit dat het ook gewoon leuk is.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Ik heb eerder gelijkaardige systemen geplaatst in boekhandels.
Er hangt aan zo'n scherm een kleine PC welke direct na het opstarten IE opent, en naar een pagina op het net surft.

Hierachter zit dus een systeem dat je zelf zou moeten bouwen... simpel toevoegen en verwijderen denk ik dan aan, is volgens mij gewoon mogelijk in PHP. Bij dat krantenwinkel systeem wordt elke x seconden naar de volgende ad gerefreshed (gewoon met een meta refresh).

Ik weet niet precies hoe dat systeem opgebouwd is, sorry, maar je moet toch wel iets simpel kunnen maken denk ik ?

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 22:05

Kwastie

Awesomeness

Deze soort reclame heet Narrowcasting en ik weet zeker dat hier wel software voor kunt vinden. Zelf schrijven kost waarschijnlijk veel tijd & bestaande producten kunnen dit ongetwijfeld beter.
DennusB schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:55:
Uiteraard heb ik zitten denken aan het zelf schrijven van deze software in Visual Basic 2008 of C# eventueel in combinatie met PHP, maar dit neemt erg veel tijd in.
Ik neem aan dat je Visual Basic .NET /C#.NET bedoelt in Visuel Studio 2008. :9

En PHP is trouwens een webtaal en ik snap hoe je deze in combinatie van C# of Visual Basic .NET wilt gebruiken. :o Als je toch die combinatie zoekt met een web-taal kun je beter voor ASP.NET gaan.

Edit: ben een beetje laat :+

[ Voor 3% gewijzigd door Kwastie op 23-12-2008 22:12 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• DennusB
  • Niet online
Kwastie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:11:
Deze soort reclame heet Narrowcasting en ik weet zeker dat hier wel software voor kunt vinden. Zelf schrijven kost waarschijnlijk veel tijd & bestaande producten kunnen dit ongetwijfeld beter.

[...]

Ik neem aan dat je Visual Basic .NET /C#.NET bedoelt in Visuel Studio 2008. :9

En PHP is trouwens een webtaal en ik snap hoe je deze in combinatie van C# of Visual Basic .NET wilt gebruiken. :o Als je toch die combinatie zoekt met een web-taal kun je beter voor ASP.NET gaan.

Edit: ben een beetje laat :+
PHP zou gebruikt kunnen worden om aanbiedingen uit de webshop/webdatabase te kunnen lezen :)

Alvast bedankt voor de info tot nu toe :) Ik ga is kijken wat er intressant is voor ons

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Als dat het idee is, denk ik dat het idd veruit het makkelijkst is om gewoon een HTML-pagina te maken en weer te geven in een full-screen browser.

Je zou zelfs even op zoek kunnen gaan naar een gratis en geschikt CMS om vast wat houvast te hebben.

• DennusB
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:25:
Als dat het idee is, denk ik dat het idd veruit het makkelijkst is om gewoon een HTML-pagina te maken en weer te geven in een full-screen browser.

Je zou zelfs even op zoek kunnen gaan naar een gratis en geschikt CMS om vast wat houvast te hebben.
En hoe doe ik dit dan met Full-Screen filmpjes?
Is via HTML een filmpje direct full-screen te krijgen ?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Ja dat kan.

Voordeel van een opzet als dit is, dat je de hele ranzige truckendoos open kunt trekken, want het hoeft toch maar op één systeem te werken. Dus je kunt zelf kiezen welke browser met welke plugins en add-ons je gebruikt.

hoewel het met oog op de toekomst natuurlijk wel aan te raden is altijd netjes en zo compatible mogelijk te werken

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Eigenlijk is dit topic gewoon beter op z'n plek in Client Software Algemeen, dus ik ga het verplaatsen :)

Windows Servers en Server-software >> Client Software Algemeen
Pagina: 1