Toon posts:

Netwerk instellen nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe pc. Netjes XP geïnstalleerd. Toen wou ik beginnen met de netwerk in te stellen. Ik heb een wireless adapter van SMC Networks. Eerst software geïnstalleerd en daarna adapter in PCI-slot gestopt. Geen internet. Nou heb ik na googlen vernomen dat ik netwerk moet instellen. Nou is mijn vraag: hoe? Ik heb gegoogled, maar kwam niet op een antwoord. Ik heb vanalles geprobeerd: Draadloos netwerk instellen en wizard nieuwe netwerk instellen. maar het wil maar niet lukken... Zouden jullie me kunnen helpen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien moet je nog een adsl/kabel abonnement afsluiten? Of een draadloze router kopen, heb je uberhaupt een draadloos netwerk?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Ik zou zowiezo niet de software van de fabrikant gebruiken maar de wireless zero configuration service.
Wat heb je voor router staan?

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
De software die bij een wireless adapter zit werkt niet altijd optimaal. Ik vertrouw ook eerder op de eigen service van Microsoft. De software van de kaart biedt altijd de mogelijkheid dat je liever de service van Windows gebruikt.

Ten eerste moet je inderdaad een router hebben met draadloze functionaliteit.
Als je de router gaat configureren, dan heb je ongetwijfeld ergens een tabblad "Wireless" waar je dingen moet opgeven als SSID, soort beveiliging, netwerksleutel.

SSID is de naam die je zelf kiest waaraan je draadloze verbinding te herkennen is. Stel je noemt je verbinding achrafthabest
Als je dat hebt ingesteld, kun je zoeken naar draadloze netwerken in de buurt, dan klik je op het netwerk wat jij hebt aangemaakt, in het voorbeeld is dat dus achrafthabest, en je geeft de netwerksleutel in die je hebt verzonnen.
Je kunt de SSID ook uitzetten, is betere beveiliging, maar bij het scannen op draadloze netwerken zie je dan je eigen netwerk niet.

De volgende keer zal het netwerk (als je dat instelt) automatisch verbinding maken als het binnen bereik is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard draadloos netwerk. De kpn experia box;) Nou wil het geval dat ik eindelijk internet heb via de methode van netwerk zoeken netwerk key en dergelijke. Maar ik reboot de pc en internet doet het niet meer?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

je moet wel de gegevens "opslaan" zodat de pc de verbinding gelijk weer opzet als hij het AP weer ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik het moeten opslaan? ik zie dat namelijk nergens staan

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Hoe zet je nu de verbinding op? Met de windows tool of met de applicatie die geleverd werd bij de kaart?
Pagina: 1