• VTOLfreak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01 12:32
Ik heb hier een 260W TEC met afmeting 62mm x 62mm die ik van plan ben op een core i7 te steken.
Ik kan echter geen waterblok vinden met zulk grote oppervlakte, het grootste wat ik ben tegengekomen is de Swiftech Apogee GTZ met afmeting 50mm x 50mm.

Heeft er iemand suggesties voor een groter waterblok?

Kan ik als alternatief ook een koperen plaat tussen de TEC en een kleiner waterblok steken? (Zoals een coldplate maar dan een hotplate dus.) De TEC is een TEC1 12730HTS btw...

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Is zelf eentje (laten) maken geen optie? Het enige wat je nodig hebt is een blok koper (of alu), een frees, rubber of kit oid. en een afdekplaatje die direct dienst kan doen voor de bevestiging. Als je de afdekplaat niet vastkit heb je ook schroefjes, een boor en een tap nodig.

Koperen plaatje werkt natuurlijk wel, maar het zal niet bijzonder goed zijn voor de performance omdat je dan twee plekken hebt waar koelpasta tussen moet.

[ Voor 38% gewijzigd door jdm8 op 23-12-2008 21:15 ]

• VTOLfreak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01 12:32
Ik heb geen ervaring met waterblokken fabriceren dus dan zou ik iemand moeten zoeken die dit tegen een redelijk bedrag wil doen. (keyword: "redelijk")

Ik denk dat ik voor het moment er simpelweg een extra koper plaat tussen ga steken en zien of ik aanvaardbare resultaten krijg. Als dat niet werkt kan ik alsnog naar een custom waterblok gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door VTOLfreak op 23-12-2008 21:25 ]

Verwijderd

Volgens mij heb ik er hier al eentje gevonden
deze is ook groot volgens mij

zie
highflow.nl
pc-cooling.de
aquatuning.de

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 19:42 ]