Ik ben van plan om (na het komende Apple Event, 5 januari) een Mac mini te kopen en te gebruiken als HTPC. De setup wordt als volgt:
- Samsung LE37M86 (heb ik al)
- Logitech Harmony 885 (heb ik al)
- Mac mini
- Elgato EyeTV 310 (werkt met digitale tv van Ziggo (DVB-C))
- AlphaCrypt classic (CAM module)
En dan nog de audio. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil en subtiel, liefst wit boxensetje, ik denk 2.1. Ik wil zowel de Mac mini als de TV over de boxen kunnen horen. Zappen zal ik wel doen op de Mac mini, maar mijn Wii sluit ik natuurlijk wel direct op de TV aan.
Hoe kan ik dat het beste doen? Kabel splitten? Er zal in de praktijk toch nooit uit zowel de Mac mini als de TV geluid komen. Of moet ik er echt een versterker tussen zetten? Wat is dan een basic, maar goeie versterker?
Mijn vragen zijn dus:
- Welke (kleine, liefst witte) boxen raden jullie aan?
- Heb ik een versterker nodig, zo ja, welke?
Wat een heerlijk idee om mijn digitale tv receiver, stereotoren, te grote boxen, dvd speler en oude media center pc de deur uit te kunnen doen.
Edit:
Ik ben inmiddels wat speurwerk, en wat meningen verder. Ik heb de Logitech Z-5500 bekeken, en vindt dat een erg mooie set, maar geloof niet dat ik daar zowel de TV als de Mac mini op aan kan sluiten.
Dus heb ik volgens mij een receiver nodig, met daarbij een stel boxen. Toch maar 5.1, want dat is toch wel erg aantrekkelijk. Ik vind het op zich prima om alleen audio via de receiver te laten gaan. Bestaan er audio-only receivers? Zijn die goedkoper? Heeft dat nadelen?
Welke receiver raden jullie aan? En welke 5.1 boxen?
Edit:
Is dit bijvoorbeeld iets:
- Sony HT-SS1100
- Sony HT-SS1300
- Sony HT-DDWG800
- Sony HT-DDWG700
- Sony HT-DDW780
- Onkyo HT-S5105
Of de Sony STR-DG520 met een aparte speakerset...
- Samsung LE37M86 (heb ik al)
- Logitech Harmony 885 (heb ik al)
- Mac mini
- Elgato EyeTV 310 (werkt met digitale tv van Ziggo (DVB-C))
- AlphaCrypt classic (CAM module)
En dan nog de audio. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil en subtiel, liefst wit boxensetje, ik denk 2.1. Ik wil zowel de Mac mini als de TV over de boxen kunnen horen. Zappen zal ik wel doen op de Mac mini, maar mijn Wii sluit ik natuurlijk wel direct op de TV aan.
Hoe kan ik dat het beste doen? Kabel splitten? Er zal in de praktijk toch nooit uit zowel de Mac mini als de TV geluid komen. Of moet ik er echt een versterker tussen zetten? Wat is dan een basic, maar goeie versterker?
Mijn vragen zijn dus:
- Welke (kleine, liefst witte) boxen raden jullie aan?
- Heb ik een versterker nodig, zo ja, welke?
Wat een heerlijk idee om mijn digitale tv receiver, stereotoren, te grote boxen, dvd speler en oude media center pc de deur uit te kunnen doen.
Edit:
Ik ben inmiddels wat speurwerk, en wat meningen verder. Ik heb de Logitech Z-5500 bekeken, en vindt dat een erg mooie set, maar geloof niet dat ik daar zowel de TV als de Mac mini op aan kan sluiten.
Dus heb ik volgens mij een receiver nodig, met daarbij een stel boxen. Toch maar 5.1, want dat is toch wel erg aantrekkelijk. Ik vind het op zich prima om alleen audio via de receiver te laten gaan. Bestaan er audio-only receivers? Zijn die goedkoper? Heeft dat nadelen?
Welke receiver raden jullie aan? En welke 5.1 boxen?
Edit:
Is dit bijvoorbeeld iets:
- Sony HT-SS1100
- Sony HT-SS1300
- Sony HT-DDWG800
- Sony HT-DDWG700
- Sony HT-DDW780
- Onkyo HT-S5105
Of de Sony STR-DG520 met een aparte speakerset...
[ Voor 25% gewijzigd door ChrisW42 op 23-12-2008 23:15 ]