Toon posts:

Pc valt uit na opstarten spel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds eergisteren een asus 9800GT kaart, ik heb deze geinstalleerd, pc opgestart alles werkte...
Driver van cd geinstalleerd en dan op internet gedownload en ook geinstalleerd.

Dan wou ik een spel spelen, en bij het opstarten startte mijn pc opnieuw op.
Na wat zoeken zag ik dat het min watt 450 moest zijn dus ik deze morgend naar de winkel om een voeding van 650 watt.

Gemonteerd en pc opgestart, probeerde een spel te spelen, weer hetzelfde ...

Dan had ik bij eigenschappen van opstarten de optie uitgevinkt om automatisch op te starten.

En dan kreeg ik het blauwe scherm ( na poging tot opstarten spel )
met de vriendelijke boodschap:

page_fault_in_nonpaged_area

*** stop: 0x00000050 ( 0xE6505000, 0x00000000 , 0x8053B902 , 0x00000001 )

Wel zag ik bij apparaatbeheer 2 onbekende apparaten staan bij besturing voor geluid, video en spelletjes.

Specs:

Asus p5b moederbord
Intel 6400 2,13 ghz duo core
4 gig ram
Asus 9800GT
Soundblaster geluidskaart

Alvast vriendelijk bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net gelezen uit vorige topic dat Asus Gamer OSD bij iemand de boosdoener was, heb deze verwijdert, nu ff rebooten en zien of het helpt..

Verwijderd

De foutmelding lijkt me een geheugenfout maar ik kan ze zo niet direkt thuisbrengen.

Ken je drivecleaner? Ik zou de videodriver verwijderen en vervolgens de laatste versie van de driver (van het internet) halen en instaleren. Je geluidskaart is toch juist geïnstaleerd he?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

En anders is er altijd nog de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Wel handig om ook het merk voeding te vermelden, als dat een B-merk voeding is zou die ook nog de schuldige kunnen zijn voor de BSOD('s) en de uitvallers.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:26:
De foutmelding lijkt me een geheugenfout maar ik kan ze zo niet direkt thuisbrengen.

Ken je drivecleaner? Ik zou de videodriver verwijderen en vervolgens de laatste versie van de driver (van het internet) halen en instaleren. Je geluidskaart is toch juist geïnstaleerd he?
Zeker als je hiervoor een Ati kaart is het aan te raden driver cleaner er eerst overheen te gooien :)

(al ging mijn Nvidia->ati upgrade beter af met een volledige herinstallatie :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiervoor een geforce 7600 GT gehad , dus ook nvidia

Merk van voeding is Antec ..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:32:
Ik heb hiervoor een geforce 7600 GT gehad , dus ook nvidia

Merk van voeding is Antec ..
Das dus een A-merk dus hoef je je geen zorgen over te maken. Heb je drivercleaner al geprobeerd? En als je een beetje handig bent mss ook eens met 1 reepje ram opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:53:
[...]

Das dus een A-merk dus hoef je je geen zorgen over te maken. Heb je drivercleaner al geprobeerd? En als je een beetje handig bent mss ook eens met 1 reepje ram opstarten?
Nu heb ik het met 2 reepjes gedaan, maar ik zie ook dat mijn pictogrammen maar matig zijn ( beetje hoekig en ik zie rastertjes)

Alhoewel zoals u al zei, ik de drivercleaner heb gedaan en opnieuw de driver die ik van internet heb gehaald heb geinstalleerd ...

Mss driver van cd eens proberen ??

Verwijderd

Topicstarter
Foutbericht 'STOP 0x0000008e' tijdens Windows XP Setup

mogelijk probleem met de ram , omdat ik 2 gig had bijgekocht toen ...
Pagina: 1