Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Ben al 2 jaar tevreden gebruiker van de Sennheiser CX-300 in-ears, maar vind het wel eens tijd voor een stap omhoog. Dus heb ik besloten om over te stappen op hoofdtelefoon.
Na een uitgebreide zoektocht rijzen er toch nog een hoop vragen, daarom dit topic.

Mijn eisenpakket:
Ik ben behoorlijk slechthorend, en wil op een voor mij aangenaam volume muziek luisteren, zonder dat mijn omgeving last van mij heeft (ook in tamelijke stille ruimtes).
De zgn. 'open' hoofdtelefoons vallen hiermee dus al af.
Verder vraag ik me af wat geluid naar buiten beter afsluit: circumaural of supraaural?

Het gebruik zal zijn voor de laptop, mp3-speler. Dus geen versterkers enz.
Wat muziek betreft: luister veel rustige muziek, dus bass is niet zo'n issue, meer een goed midden en hoge tonen.

Noise-reduction is een mooie techniek, maar voor mij denk ik toch iets minder van toepassing (Sennheiser PXC serie valt dus al af)

De uiteindelijke keus zal uiteraard moeten worden gemaakt op basis van persoonlijke voorkeur wat betreft geluid en draagcomfort, maar desalniettemin kunnen jullie me natuurlijk helpen om een hoop hoofdtelefoons bij voorbaat al uit te sluiten.

Een paar die interessant kunnen zijn:
Sennheiser HD 25-II
AKG K272
AKG K601

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-08 23:52
Is dit toevallig niets?
http://www.bose.nl/NL/nl/...-ear-headphones/index.jsp
Bose koptelefoon, helaas bij mij wat boven mijn budget, met 189,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bose lijkt me niks.

Had gelezen dat die akg's wel een mooi geluid gaven en lekker zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
de_harde_kern schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:09:
Is dit toevallig niets?
http://www.bose.nl/NL/nl/...-ear-headphones/index.jsp
Bose koptelefoon, helaas bij mij wat boven mijn budget, met 189,-
Bovendien zijn de Bose 'open', dus die vallen sowieso af.
Daarnaast hoor ik weinig goede verhalen over Bose als het gaat om prijs-kwaliteit verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Sennheiser HD 280 Pro en ben daar zeer over te spreken. Die zijn voor 100 euro wel te kopen. Geen overdreven bass, goede respons, en goede afscherming van het buitengeluid.

Afbeeldingslocatie: http://www.adorama.com/images/large/VDSNHD280.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kijk 's naar een Beyerdynamic DT770 PRO.

Die AKG 601 zit iig prima. Circumaural is comfortabeler dan supra-aural: zit om je oor heen versus drukt op je oor. Hoe goed 't afsluit is niet superverschillend.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mocht je hem gebruiken met een mp3 speler is denk ik een klein versterkertje geen overbodige luxe. Het kost namelijk over het algemeen nogal wat vermogen nodig om het ding aan te sturen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Technics Dj1210. Goed geluid, robuust gebouwd en schermt goed af. Daarnaast vind ik het telefoonsnoer een voordeel hebben omdat de structuur van de kabel op die manier goed behouden blijft, en is de afschroefbare 24k gecoate plug ook handig.

Afbeeldingslocatie: http://www.dmcworld.co.nz/images/standard/technics-rpdj1210.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft die Sennheiser van mij ook allebei :)
3,5mm jackplug verguld met opschroef voor die grotere maat. Ook verguld. En telefoonsnoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Idem 770 pro. Dat soort spul is vrij standaard :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Topicstarter
Nog even over de Sennheiser HD 25-II.
Er wordt vooral genoemd dat ie goed geschikt is voor terugluisteren van opnames on-stage, enz.
Maar hoe presteert ie als het gaat om muziek?
Goede afsluiting van de buitenwereld is opzich geen +punt voor mij, andersom dus wel (dat de buitenwereld je niet hoor).

Ik moet zeggen dat ik het design wel kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

K601 is een open hoofdtelefoon, omgeving kan dus meeluisteren.
K271S / K272HD (basicly dezelfden) zijn gesloten en klinken ook erg fijn. beetje weinig bas, maar voor de rest eigenlijk niets op aan te merken, een heel natuurlijk neutraal geluid.
Je zou ook kunnen kijken naar een AudioTechnica ES7. Meer bas, en wat meer gekleurd, maar geniaal met rock/jazz etc. €160 uit Japan (audiocubes), goedkoper zijn ze ook te vinden maar kijk dan uit voor namaak.
dt770 zie ik ook genoemd, ook een mooie keus.

hd25 sp (goedkopere versie van de hd25-II) vond ik niet bijzonder, die andere niet gehoord.

[ Voor 12% gewijzigd door mr.paaJ op 07-01-2009 15:52 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 17:10
Ik heb een Denon AH-D1001 voor net ietjes minder dan 100 euro op de kop getikt. Tis een gesloten model en blokkeert niet zo super veel geluid (10dB volgens de verpakking). Het lekt niet veel geluid. En geluidskwaliteit, imo een uitstekende aankoop voor die prijs :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb zelf een HD25-II die ik voor onderweg gebruik. De reden is dat de HD25-II super robuust is (daarom ook zo populair onder profi's). Daarnaast is ie gesloten en dempt ie omgevingsgeluid goed. Qua muziek vind ik 't niet overhouden. Het is zeker niet slecht maar van de koptelefoons die ik heb is het ook zeker niet te beste. De Shure E2c die ik ook heb was veel goedkoper en qua geluid misschien wel beter.
Daarnaast heeft de HD25-II als nadeel dat ie behoorlijk klemvast op je hoofd zit. De kans is aanwezig dat je het niet prettig zult vinden om die lang achter elkaar te dragen. Aan de andere kant maakt dat het ding wel weer heel geschikt voor onderweg.

Ik zie de AKG K601 ook in jouw lijstje staan. Ik heb zelf de K701 die erop lijkt. Je maakt niet duidelijk of je onderweg of alleen thuis wilt luisteren, maar de K701 en K601 zijn in mijn ogen te fragiel voor gebruik "on the road". Voor thuis is het geen groot bezwaar. En het comfort van deze hoofdtelefoons is erg goed.

Je zou de Sennheiser HD600 ook kunnen overwegen. Kwalitatief valt die in dezelfde klasse als de K601/K701 en qua comfort en degelijkheid is ie, naar mijn mening, zelfs stukken beter. Die mening is overigens gebaseerd op mijn ervaring met de HD580 die vrijwel identiek aan de HD600 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Hij heeft duidelijk aangegeven waarom hij een close phone wil hebben.
De 2 sennheisers vallen daarmee dus af lijkt mij.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DNS666 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:25:
Hij heeft duidelijk aangegeven waarom hij een close phone wil hebben.
De 2 sennheisers vallen daarmee dus af lijkt mij.
De K601 is ook open maar toch noemt hij die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
ATH900 en een little dot

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:23
Ook ik raad de Beyerdynamic DT770 aan. Liefst de 80 Ohms versie omdat deze een stuk harder gaat, wat een vereiste lijkt te zijn.

Een Sennehiser HD25 klinkt niet beter en zit niet lekkerder, maar gaat wel loei en loei hard. Voor echt slechthorenden zeker een voordeel. Maar deze zit te slecht voor lang gebruik en raad ik daarom anders af.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

AKG K270 studio heb ik en dat is een zeer goede koptelefoon.
Eigenlijk vergelijkbaar met monitor boxen. Hij is nie zo luid als de hd25 en bevat niet zoveel 'bass' maar is zeer neutraal en bevat wel veel details.

Hij zit geweldig en het is nice dat hij stopt met spelen als je hem van je hoofd afneemt.
Prijzig maar zeker zijn geld waard.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 14:53
Sennheiser is qua draagcomfort super :) Zelf heb ik ervaring met de HD555, HD580 en de HD215 Pro (deze laatste is gesloten)
De lowbudget gesloten Sennheiser heb ik nog niet gezien in dit topic, de Sennheiser HD215 Pro.
Nu ligt het eraan, aangezien je zegt dat je wat slechthorend bent of het de moeite waard is om voor een HD 25II of HD280 Pro te gaan (of andere AKG's, Denon etc te gaan)
Ook ligt het natuurlijk aan het soort bronbestand dat je gebruikt (128bitrate mp3 bijv. of flac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De genoemde hoofdtelefoons hebben alle een max. volume van ongeveer 110 dB
Sennheiser heeft enkele modellen die 125 dB leveren. Speciaal voor slechthorenden.

http://www.sennheiser.nl/..._headphones_tv-headphones

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het nog niet was, dan word je het wel met zo'n setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07 16:57

VDM

AKG K272HD is zeker een goede keus!

Prima geluidskwaliteit, sluit goed af, zit lekker, niet te zwaar :)

[ Voor 50% gewijzigd door VDM op 23-02-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Boss ziet er niet goed uit .. het lijkt me niet de bedoeling dat je oren er half uit steken..

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.nl/NL/nl/Images/env_triport_oe_onman_tcm55-10450.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:51
Ik heb al een jaar de sennheiser hd 595, maar wil nu toch iets anders. Deze koptelefoon heeft een erg 'saai' geluid. Ik luister veel liever naar mijn shure's of v moda vibe's. Het geluid klinkt wat meer 'spectaculair' op de oordoppen als je het zo mag noemen.

Ik las dat de AKG hoofdtelefoons goed geluid geven, maar ik wil niet weer zo'n fout maken door 150 euro of meer aan een hoofdtelefoon uit te geven terwijl het helemaal niet mijn geluid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Sowieso is Bose dikke troep met een nog dikker prijskaartje.

Ik heb zelf ook de Sennheiser HD 595 die mij prima bevalt voor achter de computer. Zo te zien niet geschikt voor de TS omdat deze open is, maar ik kan je in ieder geval een circumaural koptelefoon aanraden.

Verder moet je gewoon naar de betere HiFi boer gaan met je eigen CD's en zelf luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

SOEDARKMASTER schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:28:
Ik heb al een jaar de sennheiser hd 595, maar wil nu toch iets anders. Deze koptelefoon heeft een erg 'saai' geluid.
al aan een grado gedacht? ligt ook een beetje aan wat voor genres je luistert, maar ze maken erg fijne hoofdtelefoons met een lekker actief geluid. SR80/125 vallen onder de 200 Euro, SR225 met wat zoeken in de VS ook.
heb zelf de AKG k271 gehad, mooi geluid maar ook niet spannend, meer geschikt voor wat rustigere muziek, klassiek/singersongwriter etc. vooral door toch wel weinig bas.

laatst trouwens ook de HD25-II gehoord en die is een stuk beter dan de HD25-SP die ik eerder al gehoord had, heerlijke strakke bas en een goed gedetailleerd geluid. komt ook ergens op mijn lijstje voor later :)

[ Voor 20% gewijzigd door mr.paaJ op 23-02-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
mr.paaJ schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:53:
[...]

al aan een grado gedacht? ligt ook een beetje aan wat voor genres je luistert, maar ze maken erg fijne hoofdtelefoons met een lekker actief geluid. SR80/125 vallen onder de 200 Euro, SR225 met wat zoeken in de VS ook.
heb zelf de AKG k271 gehad, mooi geluid maar ook niet spannend, meer geschikt voor wat rustigere muziek, klassiek/singersongwriter etc. vooral door toch wel weinig bas.

laatst trouwens ook de HD25-II gehoord en die is een stuk beter dan de HD25-SP die ik eerder al gehoord had, heerlijke strakke bas en een goed gedetailleerd geluid. komt ook ergens op mijn lijstje voor later :)
Die hd25-ll is ook weer van sennheiser. Deze is toch niet beter van de 595?

Ook dacht ik eraan om dan maar wat duurdere shure dopjes te kopen zoals de se420. Deze dopjes zijn ongeveer even duur als de 595, maar klinken volgens mij vele malen beter, aangezien ik mijn instap se110 model al beter vind klinken. (toen nog gekocht voor de volle 100 euro :z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

klopt, ook een sennheiser, maar de HD25-II is gesloten. Isoleert erg goed en is dus ook erg geschikt voor portable gebruik. Ik heb ze niet kunnen vergelijken, maar hij klinkt erg goed en in mijn herinnering een stuk leuker dan de HD555 die ik zelf gehad heb. Beter weet ik niet, maar wel anders en dus misschien interessant om eens te luisteren. Zoek je echt wat anders dan is een Grado een hele goede optie, de SR125 was mijn volgende stap na de HD555, om precies dezelfde reden als dat jij nu een andere zoekt :)

De HD25-II had ik vooral even genoemd voor dit topic eigenlijk, voor goed geluid uit een gesloten hoofdtelefoon voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
mr.paaJ schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:48:
klopt, ook een sennheiser, maar de HD25-II is gesloten. Isoleert erg goed en is dus ook erg geschikt voor portable gebruik. Ik heb ze niet kunnen vergelijken, maar hij klinkt erg goed en in mijn herinnering een stuk leuker dan de HD555 die ik zelf gehad heb. Beter weet ik niet, maar wel anders en dus misschien interessant om eens te luisteren. Zoek je echt wat anders dan is een Grado een hele goede optie, de SR125 was mijn volgende stap na de HD555, om precies dezelfde reden als dat jij nu een andere zoekt :)

De HD25-II had ik vooral even genoemd voor dit topic eigenlijk, voor goed geluid uit een gesloten hoofdtelefoon voor niet al te veel geld.
Dan ga ik wel even kijken waar ze de Grado SR125 hebben. Ik kan kiezen uit RAF en hobo hifi. (amsterdam) Deze liggen namelijk erg dicht bij elkaar. Bij hobo hifi hebben ze ook nog van die stax hoofdtelefoons van rond de 1000 euro, maar deze klinkt toch even iets anders. Altijd leuk om naar de duurste koptelefoons te luisteren die je toch niet zult kopen :P.

Ik ga wel even kijken of ze daar leuke koptelefoons hebben, bij RAF en hobo hifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.paaJ schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:48:
Jammer alleen dat de HD25-II nu zo'n 150 euro moet kosten terwijl je voor dat geld ook een AKG K272 HD kunt kopen.. Ben zelf ook op zoek naar een nieuw paar headphones en denk dat ik voor de AKG K272 ga. Wil graag portable kunnen luisteren dus daarom een gesloten headphone.
Over het algemeen zijn de modellen van AKG van hoge kwaliteit, robuust, mooi (naar mijn mening) en comfortabel. Enige 'nadeel' is dat je geluid neutraal is, maar met een beetje mp3-speler kan je de bass nog wel wat opschroeven volgens mij zodat dat geen probleem moet zijn.

Iemand trouwens een idee waar ze in Nederland (liefst in Noord-Holland in de buurt van Alkmaar of Amsterdam/Haarlem) een winkel hebben waar ze AKG's verkopen en waar je rustig kunt luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

HD25 en K272 zijn hele andere hoofdtelefoons qua geluid, maar allebei goed. Het is maar net wat je mooier vindt, en dat is gewoon persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aub geen oude topics kapen. Als je een vraag hebt kun je zelf een topic openen. Ik wil je wel alvast zeggen dat winkels en dergelijke geen plaats hebben in PMD, maar wel in Shopping Forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.