Ik heb een intel iMac met aluminium toetsenbord waarop 2 usb-poorten aan de zijkant, lekker handig voor usb sticks en dergelijke. Soms laat ik daar ook mijn iPod aan hangen om op te laden. Onder macosx nooit moeilijkheden daarmee gehad, maar wanneer ik via xp onder bootcamp mijn iPod oplaad, dan krijg ik steeds de melding dat de usb poort overbelast is, maar bij osx krijg ik nooit die melding. Nu is mijn vraag, is die melding terecht en zou ik dus beter mijn iPod niet meer opladen via het toetsenbord of mag ik gewoon verder mijn iPod laten opladen aan mijn toetsenbord?
De enige situatie waarin dat volgens Apple werkt is als je een aluminium iMac hebt. Wellicht dat niemand de Windows-drivers vertelt heeft dat er dan wel meer dan 500mA door die poorten mag.ieperlingetje schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:40:
Ik heb een intel iMac met aluminium toetsenbord waarop 2 usb-poorten aan de zijkant, lekker handig voor usb sticks en dergelijke. Soms laat ik daar ook mijn iPod aan hangen om op te laden. Onder macosx nooit moeilijkheden daarmee gehad, maar wanneer ik via xp onder bootcamp mijn iPod oplaad, dan krijg ik steeds de melding dat de usb poort overbelast is, maar bij osx krijg ik nooit die melding. Nu is mijn vraag, is die melding terecht en zou ik dus beter mijn iPod niet meer opladen via het toetsenbord of mag ik gewoon verder mijn iPod laten opladen aan mijn toetsenbord?
Voor de hardware zal het allemaal wel meevallen (als je een alu iMac hebt dus
Zoef
Ik had er ook last van op mijn Aluminium iMac. Zelfs bij eenvoudige prutdingen als een usb-stick, een printer of zelfs een muis. Die apparaten werkten dan ook gewoon niet. Workaround was om ze gewoon achterin in een Sweex-usb-hubje te planten, dat werkte prima.
Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600
Waarschijnlijk is de hub in het toetsenbord gecertificeerd voor een vrij laag amperage en wordt er dus eigenlijk al vrij snel teveel aangesloten. Ik zou me niet teveel aantrekken van de melding van Windows echter.
Tesla Model Y RWD (2024)