[bug?] Karma negatief

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Mijn karma was een uur geleden 10.000+. Nu kijk is bij mijn profiel, en staat mijn karma zwaar in de min. Ik heb geen ban oid. Ook heb ik geen mailtje ontvangen. Toen ik even verder ging kijken in de gallery, zag ik dat bijv. Jackybeer, die godlike was, ook opeens zwaar in de min staat. In SM staat er ook een topic over. Ik denk dat dit een bug is? Of is T.Net opeens veel mensen aan het bannen of wat dan ook?

Mijn karmagrafiek is btw ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je karmagrafiek iig:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/karmagraph/220801

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Dat is inderdaad ook wat er ongeveer een uur geleden nog stond. Ik ben me van geen kwaad bewust, en ik heb verder ook nergens een bericht over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karma gekelderd
Terw_Dan schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:16:
Hmm, lijkt me eerlijk gezegd een bugje te zijn. Je hebt (voor zover ik kan zien) echt niet zitten klooien op de FP of wat dan ook waardoor je zo'n enorm lage karma kan halen (dat zou kunnen als je enkel -2 niveau posts hebt, maar jij hebt maar 34 posts totaal, waarvan 0 en +1 posts).

Maar goed, ik 'mis' zelf ook ineens een kleine 4000 karmapunten. Waarschijnlijk een herberekening ofzo die in jouw geval negatief uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals ik ook in het SeM topic opmerkte, het lijkt me een bug te zijn, je kunt zakken in karma (door -1 en -2 posts te scoren bijvoorbeeld), maar in mijn geval scheelt het ineens zo'n 4000 punten, terwijl ik vandaag misschien 2 posts heb gezet.

Als je niets hoort vanuit de crew wordt je heus niet zomaar gebanned als je niets hebt misdaan (bannen doen we ook niet zomaar, dan moet je het er wel echt naar maken).

Ga uit van een bugje, er is vast een handig devmannetje die het kan fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Even een schaamteloze crosspost elders uit dit forum:
BastiaanN schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:18:
Hmm... Er zijn opeens 8.000 karmapunten verdwenen uit mn gallery én terwijl ik geregeld wat moderate op de frontpage staat "overige"op -3% 8)7

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Waarschijnlijk een herberekening ofzo die in jouw geval negatief uitvalt.
Een herberekening lijkt mij eerlijk gezegd vaag. Ik weet niet hoe ze het dat doen, maar om van 10.000+ karma naar -2500 te gaan?

Edit: Lijkt me dan inderdaad een bugje..

[ Voor 34% gewijzigd door Emile|IA op 23-12-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik vermoed dat Femme zijn test een beetje uit de hand is gelopen?
Femme schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:03:
Ik ga vanavond een nieuwe berekening testen waarbij users die snel opeenvolgende moderaties doen een karmapenalty krijgen. De users die probeerden om karma te verdienen door zo snel mogelijk moderaties te pagegaaien zullen hiermee vanzelf gestraft worden.
Mijn karma is ook gedaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfredo op 23-12-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 22:23
Misschien dat het hier wat mee te maken heeft:
Femme in "Uitgesloten van deelname moderatie?"

Ik weet niet hoeveel karma ik had, maar volgens mij mis ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:41
Lijkt er inderdaad op dat Femme's test iets te vrolijk is uitgevoerd.
Ben zelf ook 1k aan karma kwijt. Lig er niet absoluut niet wakker van, maar denk niet dat dit de bedoeling was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Ik had inderdaad een groot deel van mijn karma door het modden. Echter lees is élke reactie die ik mod 100% door. Want wat heeft het modden voor'n zin, als je de post nieteens doorleest? Ik hoop inderdaad dat het een foutje van die test is. Ik doe altijd erg m'n best bij het modden, en het zou jammer zijn als mijn karma daardoor opeens in de min komt te staan.
Het kan ook zijn dat het komt door mijn manier van het modden: Ik lees eerst alle reacties door, en daarna ga ik pas modden. Het modden gaat dan inderdaad snel achter elkaar, maar dat zegt natuurlijk niet dat ik het niet goed heb doorgelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

EDIT schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:39:
Lijkt er inderdaad op dat Femme's test iets te vrolijk is uitgevoerd.
Ben zelf ook 1k aan karma kwijt. Lig er niet absoluut niet wakker van, maar denk niet dat dit de bedoeling was :+
Misschien zijn ze een beetje aan het 'testen' :P

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Hmm, mijn karma gaat nu weer langzaam omhoog..

Eerst ging het naar -2500, toen naar -4000, toen naar -2000, en nu staat het weer op -1500..

Het zal vast wel goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Mijn karma stond op 56.000, kan dat weer teruggezet worden?

waar gaat dit trouwens over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:51
Femme in "Uitgesloten van deelname moderatie?" verklaart een hoop, ik denk dat er nog wat aan gesleuteld moet worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Femme in "Uitgesloten van deelname moderatie?" dus, iets met een algoritme wat af en toe bijgewerkt wordt en wat positieve en negatieve effecten kan geven in de stats.

dus 'uitgaan van een bug' doen we maar niet.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.