Toon posts:

[OSX] Automatisch verbinding ethernet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, zelfs na het zoeken met google en in het tweakers archief kom ik er niet achter. Is er in Leopard een manier om elke keer dat ik mijn macbook opstart automatisch verbinding te maken met de ethernet kabel? Is dit te automatiseren (zoja hoe?) of simpelweg geen optie. Klein ongemak, dat begrijp ik, maar zou het toch fijn vinden als iemand me kan helpen. Alvast bedankt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat bedoel je met 'automatisch verbinding maken met de ethernet kabel'? Bedoel je dat Leopard zelf de ethernetkabel voor je in de computer steekt?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Het zou met niet verbazen met al die Apple gadgets als dit inderdaad een mogelijkheid zou zijn, maar wat ik natuurlijk bedoel is dat de macbook automatisch verbinding maakt met het internet (in dit geval via de kabel die er al inzit)

Verwijderd

Als het goed is moet dit gewoon standaard actief zijn! Misschien bij System Preferences > Network en dan op automatic zetten? Of Ethernet doen en dan kiezen dat je het IP van de DHCP server wil verkrijgen?

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Denk dat je router dan voor vertraging zorgt. Bij mij krijg ik meteen internet van ethernet-kabel via linksys router.
Wat is je netwerk-situatie? Modem, router, andere apparaten..

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik werk met de Kennisglas verbinding en moet dermate door de securew2 authenticatie komen. Nu werkt het wel door elke keer op connect te klikken (meer niet), maar kan dit niet automatisch gebeuren?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Securew2 werkt toch op basis van 802.1x afaik? In dat geval kan je prima een 802.1x user profiel aanmaken met de login gegevens erin (System Prefs - Networking - Ethernet - Advanced - 802.1X)

Launching containers into space

Pagina: 1