Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschuwing;
de "hi online" internet op je laptop USB stick abonnementen zijn niet zuivere HSDPA/UMTS datalinks. Daarmee bedoel ik dat er poorten geblokkeerd worden door KPN/hi op het kpn-gprs 62.133 net-block. Weet u dat even. Het blokkeren is zelfs niet 'stabiel' of consequent, wat het nogal vervelend maakt, eerlijk gezegd. (Je verdenkt er eerst je eigen apparatuur van!)

Bij hi reageren ze niet op vragen hieromtrent.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je ze hierover gebeld of heb je een concrete bron? Zoals het er nu staat is het een eenzijdig bericht zonder dat er echt onderzoek is gepleegd.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik open al meer dan 25 jaar poorten op internet-links. Als ik zie dat ze poorten blokkeren, dan doen ze dat (overigens ook geen eenzijdige analyse, want op de stick van mijn vriendin is het ook het geval; Ze kan geen VPN opzetten met haar werk..). Het is echt geen toeval dat ik op 1 en hetzelfde apparaat via de ene datalink wel, en de andere geen openingen krijg op diverse poortnummers. Afwisselend open/dicht overigens. Zal wel aan tijd gebonden zijn, ik heb geen idee wat ze daar bij hi doen.

Op mijn ADSL, werk, uni en wireless links heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik wil je best geloven hoor, maar meld dan bv even hoe anderen dat zelf kunnen onderzoeken. Misschien dat er een trend oid te ontdekken is.

Op dit moment heeft dit topic geen discussiewaarde, ik probeer om er meer uit te halen. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt onderzoek heb ik niet gedaan, maar ik sluit me er wel bij aan. Vanaf UPC en HetNet kan ik bij bepaalde IP's de "file sharing" aanspreken, poorten 138 en 139 als ik het wel heb. Met mijn WM6-telefoon (met Hi-abbo dus) kan ik dat alleen niet. Ik heb met een Vodafone simkaart in dezelfde telefoon geprobeerd; dan werkt het wel! Dus geen software- of configuratieprobleem.
Maar het komt vrij random op mij over. 5800 en 5900 (VNC) werken bijvoorbeeld weer wel...
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat ze proberen "ons" dataverbruik laag te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lijkt me in bovenstaande post gewoon een security maatregel. Netbios poorten zijn in het verleden veelvuldig misbruikt (bv blaster virus). Er zijn wel veel meer providers die deze poorten "blokkeren".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1