Toetsenbord reageert niet tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een heel erg vervelend probleem met mijn pc. Het toetsenbord wil tijdens het opstarten namelijk niet reageren. Ik kan dus niet in de bios, ik kan niet van CD opstarten en ik kan niet van XP opstarten (In de bootloader van Vista werkt het toetsenbord ook niet).

Het probleem deed zich voor nadat ik Vista had geïnstalleerd op een aparte partitie. Het gaat om een heel simpel logitech PS2 toetsenbordje en een Asus Maximus Formula moederbord met een Maximus rampage bios.

Ik heb al twee andere toetsenborden geprobeerd (een USB en een PS2), maar zonder succes.

Als jullie nog meer info nodig hebben moet je even een gil geven. :)

Groetjes,

Blaguy.

(Ik hoor net dat groeten officieel verboden is.. Dankjewel Xplodingforce :P)

[ Voor 5% gewijzigd door blaguy op 24-12-2008 11:49 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer eens je BIOS te resetten met de jumper op het moederbord. Tweede stap dat je kan proberen is alle opstartbare schijven los te koppelen.

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:37:
Probeer eens je BIOS te resetten met de jumper op het moederbord. Tweede stap dat je kan proberen is alle opstartbare schijven los te koppelen.
Allebei al geprobeerd. Ik heb een BIOS reset knop aan de achterkant van mijn Moederbord, ik neem aan dat dat volstaat?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

franssie

Save the albatross

intrigeren dit! enige wat ik kan bedenken dat USB niet ondersteund wordt door het bios (de instellingen) en je je toestenbord in de muisingang zet (al heb ik dat ook zien werken dus al sla je me dood).
Just to be very sure, ik denk het niet maar je weet nooit:Ik ken het moederbord niet maar je hebt dus een PS/2 rondje direct op het moederbord en niet stiekum via een USB verloopstukje? En in Vista aangekomen werkt het dus wel, vaag!?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Ik heb dit ook met mijn moederbord wel is. Het is een instelling in de BIOS moet je maar is opzoeken. Er staat vast wel ergens een instelling over.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:32:
Ik heb dit ook met mijn moederbord wel is. Het is een instelling in de BIOS moet je maar is opzoeken. Er staat vast wel ergens een instelling over.
ja - maar de puzzel is hier : hoe kom je in het bios zonder toetsenbord ;)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:29:
intrigeren dit! enige wat ik kan bedenken dat USB niet ondersteund wordt door het bios (de instellingen) en je je toestenbord in de muisingang zet (al heb ik dat ook zien werken dus al sla je me dood).
Just to be very sure, ik denk het niet maar je weet nooit:Ik ken het moederbord niet maar je hebt dus een PS/2 rondje direct op het moederbord en niet stiekum via een USB verloopstukje? En in Vista aangekomen werkt het dus wel, vaag!?
Ik heb helaas geen muisingang, dus dat is ook uitgesloten. :P

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Misschien is het een interessant detail dat bij de Vista installatie de muis het juist niet deed.
Pagina: 1