Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb een tijdje geleden een Dell Studio 15 (1535) gekocht, en had toen bij het installeren van Vista veel problemen met de (volgens mij) AHCI drivers. Op één of andere manier heb ik dat toen opgelost (ja, de instellingen zonder zelfs nog ingeschakeld in de BIOS).

Vandaag besloot ik opnieuw te installeren, en had ik dezelfde problemen als voorheen.
Of ik nu een Vista x86 of een Vista x64 probeer, steeds krijg in in het begin van de installatie al hetzelfde scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.karrashin.be/IMG_0214.jpg

Dit probleem doet zich echter niet meer voor als ik in de BIOS de mode op ATA zet ipv AHCI en de Turbo Cache functie uitzet. Zet ik deze weer op na de installatie, dan raakt het systeem in een BSOD loop (want hij heeft die drivers niet).

Ik heb al van overal drivers gevonden, en deze via dat schermpje proberen te laden, echter werkt geen enkele van de door mij gevonden drivers.
Ook op Dell.com driver download werken geen van de daar te vinden drivers.

De eerste keer dat mijn install wel lukte (AHCI uit), heb ik van op een site van Intel wel drivers gevonden, welke is via een .inf bestandje kon installeren, automatisch werden enkele stations geinstalleerd, en bij een reboot en een verandering naar ACHI aan werkte alles prima. Dit deed ik allemaal opnieuw, maar deze keer BSOD hij steeds...

Chat service is nog niets beschikbaar voor mijn Studio-laptop (wat ik ongelofelijk vind..), ik heb net de technische service gebeld, waar ze me gewoon vertelden dat ze geen support konden leveren aan iemand die niet de dell vista install gebruikt..

Hopelijk kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Probeer met vlite de drivers te slipstreamen. Uiteraard wel eerst kijken welke drivers je nodig hebt. Waarschijnlijk de Intel Mobile chipset drivers.