Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nettob
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik ben bezig om via een boortfloppy die hij krijgt via een PXE server, XP van een share op een netwerkhardisk te krijgen.
Hij gaat met autoexec de winnt.exe uit de i386 map opstarten met de parameters /s & /u en dan geeft hij de fout aan dat hij geen wisselbestand kan maken, ook via smartdrv geeft hij die fout.
Dus hoe kan ik via DOS een windows xp installeeren [iets van parameters die ik over het hoofd heb gezien?]

[ Voor 144% gewijzigd door alt-92 op 23-12-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Staat allemaal keurig netjes uitgelegd in de Deployment documentatie (deploy.cab) in de SUPPORT\TOOLS op je CD.

Ik stel voor dat je eerst daar even kijkt, en dan met name het stukje over disk preparation.
(use the diskpart, luke) ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nettob
  • Niet online
ik heb het via diskpart geprobeert maar die pakt ie niet in dos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nicoborghuis schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:58:
ik heb het via diskpart geprobeert maar die pakt ie niet in dos!
Gebruik dan geen bootflop (DOS) maar een boot image op basis van WinPE (al dan niet 2.0)

Dan zit je gelijk in een win32 omgeving en draait je installatie als een zonnetje. Kan je ook direct alle mass storage drivers laden die je nodig denkt te hebben alsmede de netwerkdrivers die ongetwijfeld ook nodig zullen zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nettob
  • Niet online
Met WinPE 2.0 ben ik al een stuk verder gekomen, hij kan de winnt32 opstarten kopieert de boel en daarna kapt hij er mee! Enig idee of ik iets verkeerts doe?

hij maakt een netwerk schijf naar de map XP formateert de c schijf naar ntfs en start darana winnt32 uit de i386 map op met een unattend text bestand.

ik heb een ding over het hoofd gezien 8)7 Hij stopte de kopieer opdracht naar de hd, ik had dan ook de pc moeten rebooten en opstarten naar hd en dan gaat ie xp af installeren _/-\o_

bedankt voor het duwtje de goede richting in redfoxert!

[ Voor 28% gewijzigd door nettob op 27-12-2008 15:15 ]